וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילויי גזענות כלפי הסינים: ערכי הויקיפדיה של "קורונה" ו"סארס" הושחתו

6.2.2020 / 14:30

בעוד שנגיף הקורונה מתפשט בסין, ואף הוכרז מצב חירום בינלאומי, נראה כי גילויי הגזענות כלפי האוכלוסיה הסינית לא פסחו על ישראל. הפעם, ערך הויקיפדיה של "סארס" הושחת ונערך. כך תזהו האם בוצעו שינויים בערכי ויקיפדיה

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

"בשנת 2017 זיהו מדענים הש*****ת הסינים מווהאן את מקור הנגיף", כך נכתב אמש בעמוד הויקיפדיה של נגיף הסארס. למעשה, זו אינה הפעם הראשונה בשבועיים האחרונים בה ערכי הויקיפדיה של הנגיפים "קורונה" ו-"סארס", שמקורם בסין, נערכו וכללו שפה בוטה במיוחד, גילויי גזענות ומידע מטעה עבור הציבור. האתר מאפשר למשתמשים מרחבי העולם לערוך את העמודים בצורה חופשית, ובכך מתאפשר פרסום של מידע שקרי בקלות יתרה. עוד היכולת הזו מאפשרת הפצה של שפה בוטה, כשכאן היא מכוונת נגד אזרחי סין. עורכי ויקיפדיה תיקנו את הערך, אולם עדיין ניתן לערוך אותו באופן חופשי, לרבות ערכים נוספים, כמו אייל גולן עליו דיווחנו לפני מספר שבועות.

נגיף הקורונה הוכרז כמצב חירום בינלאומי בשבוע שעבר על ידי ארגון הבריאות העולמי. ביום שני האחרון, משרד הבריאות הודיע באופן רשמי כי יחייב את המעסיקים במשק לא לאפשר כניסה לעובדים שאמורים להיות בבידוד עקב חשש מחשיפה לנגיף. עוד המשרד הודיע כי הוא יפרסם אישור מחלה תקף לכל מי שחובת הבידוד חלה עליו. נכון לעכשיו, מניין הקורבנות מהנגיף עלה ל-565 אנשים ומספר מקרי ההידבקויות בסין עלה ל-28,344, בזמן שרובם הגדול נמצאים בסין. כמו כן, דווח כי 1,339 אנשים שחלו בנגיף החלימו.

ערך הנגיף סארס בויקיפדיה הושחת. צילום מסך, צילום מסך
ערכי הויקיפדיה של "קורונה" ו"סארס" הושחתו/צילום מסך, צילום מסך

כך תוכלו לראות אם ערך בויקיפדיה נערך

ניתן לערוך כמעט כל ערך באתר ויקיפדיה, וחשוב לשים לב למתי ערך נערך לאחרונה, והאם זה נעשה על ידי משתמש שיש לו היסטוריה חיובית באתר. לאחר גלישה לערך מסוים, לחצו בצד ימין למעלה על "גרסאות קודמות". במסך החדש שיפתח, תוכלו לראות את כל הפעמים בהם הערך עבר שכתוב מסוים, וברוב הפעמים תוכלו לראות גם את הסיבה לכך. חשוב לוודא שלצד הגרסה העדכנית ביותר, חתום משתמש באתר ולא כתובת IP רנדומלית המורכבת ממספרים ונקודות. עוד רצוי ללחוץ על כפתורי ה"שיחה" ו"תרומות" על מנת לוודא שמדובר במשתמש מבוסס שכבר שכתב ערכים אחרים באתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully