וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירצה חדשה בווטסאפ: ניתן לאתר קישורים לקבוצות דרך מנוע החיפוש של גוגל

23.2.2020 / 7:35

שיתפתם קבוצת ווטסאפ באמצעות קישור? ייתכן וכעת ניתן למצוא אותה בגוגל. אתר Motherboard חשף כי ניתן לאתר את הקישורים המלאים דרך גוגל, גם אם מדובר בקישורים לקבוצות שפג תוקפם, וכך להצטרף לקבוצה. הפיתרון: לא לשתף קבוצות באמצעות קישורים

עריכת וידאו:ניר חן

בסרטון: מייקי לוי על הונאות בווטסאפ

שלחתם לאחרונה קישור של קבוצת ווטסאפ פרטית? ייתכן והוא זמין באמצעות חיפוש בגוגל, כך מדווח אתר Motherboard. על פי הדיווח, העיתונאי ג'ורדן ווילסון מצא כי גוגל סורקת את כל התת - קישורים תחת "whatsapp.com", לרבות קישורים שמכילים הזמנות לקבוצות ווטסאפ. עוד הדגישו באתר כי גם אם הקישור אינו בתוקף, ניתן למצוא אותו בגוגל. הדבר כמובן תקף גם על קבוצות ישראליות, כך שאם אתם נוהגים לצרף אנשים על ידי קישור, מוטב שתפסיקו.

באתר Motherboard דיווחו כי גם אם ביטלתם את הקישור הקודם לשיתוף קבוצה, ווטסאפ תייצר קישור חדש, שניתן יהיה לאתרו דרך גוגל. עם זאת, שיתוף קבוצות באמצעות קישור כולל אזהרה למשתמשים, שמדגישה כי יש לשתף את הקבוצה רק עם אנשים עליהם המשתמשים סומכים. גוגל מאתרת את הקישורים על ידי סריקת הכתובות, ומאחר והכתובת WhatsApp.com מאפשרת סריקה של גוגל, על מנת למצוא את האתר, אז כך גם ניתן לאתר כל הכתובות הפנימיות שהאתר מייצר, ובמקרה הנוכחי מדובר בקישורים לקבוצות.

עוד בוואלה!

"הופכת את הסמארטפון לבלתי שמיש": נוזקה ישנה חזרה לתקוף מכשירי אנדרואיד

לכתבה המלאה
ווטסאפ. ShutterStock
הימנעו משיתוף קבוצות ווטסאפ באמצעות קישורים./ShutterStock

דובר ווטסאפ פייסבוק, אליסון בוני הגיב לאתר TheVerge ואמר: "בדומה לכל התוכן שמשותף בערוצים ציבוריים, כך גם קישורים לקבוצות ווטסאפ ציבוריות, ניתנות לאיתור באמצעות האינטרנט ומשתמשי ווסטאפ אחרים. קישורים שמשתמשים רוצים לשתף בצורה פרטית, צריכים להישלח לאנשים עליהם סומכים, ולא לשתף אותם בצורה ציבורית באינטרנט".

גוגל סרבה להגיב לנושא, אך דני סאליבן, יועץ של גוגל, צייץ בטוויטר: "מנועי חיפוש כמו גוגל ואחרים, מאתרים את כל הקישורים והתת קישורים של אתרים ציבוריים, וזה גם מה שקורה כאן. זה לא שונה מכל מקרה אחר שבהם האתרים עצמם מאפשרים את הסריקה הזאת".

מה ניתן לעשות כדי להימנע מכך שהקישור יאותר בגוגל?

הפיתרון הינו פשוט: הפסיקו לשתף קבוצות באמצעות קישורים. מדובר בפונקציה נוחה ויעילה, אך אם מדובר בקבוצה פרטית, הרי שהיא עשויה לפגוע בתוכן של הקבוצה ולחשוף את המשתמשים, בטח אם שם הקבוצה והתמונה חושפים פרטים נוספים. מה שעליכם לעשות הוא להוסיף את החברים בקבוצה בצורה ידנית. למרות שמדובר בפעולה שהיא פחות נוחה, היא מסתמנת בתור הפעולה הבטוחה ביותר.

  • עוד באותו נושא:
  • ווטסאפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully