וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתמשי אייפון? יש לנו חדשות רעות: בקרוב תקבלו התראות עם פרסומות

6.3.2020 / 9:00

אפל בשינוי חריג להסכם המדיניות שלה מול מפתחי אפליקציות: היצרנית האמריקנית הודיעה כי תאפשר להם באופן רשמי לשלוח למשתמשים פרסומות כהתראות קופצות. ולמרות שאלו נשמעות כמו חדשות רעות מאוד, יש גם צד חיובי

האייפון 11 פרו בהצצה ראשונה בהשקה במטה אפל/צילום: מייקי לוי, סן חוזה

חדשות רעות לבעלי האייפון: בצעד חריג, אפל החליטה לאשר למפתחי אפליקציות להשתמש בהתראות על מנת להפיץ פרסומות. היצרנית האמריקנית עדכנה לאחרונה את הסכם השימוש שלה בחנות האפליקציות עבור מפתחים על מנת שיכלול באופן מלא את האישור הזה, אולם יש חדשות טובות. בטקסט המלא והמחודש שעודכן, אפל דרשה להוסיף אפשרות בה המשתמש יוכל לבקש לצאת מרשימת התפוצה להתראות הללו. כמו כן, נכתב גם כי על האפליקציה לקבל אישור מלכתחילה, באמצעות הקפצת הודעה בשפה ברורה בפתיחה הראשונית של האפליקציה, על מנת להפיץ למשתמשים פרסומות באמצעות התראות כאלו.

בטקסט המעודכן של הסכם השימוש נכתב: "על אפליקציה לעבוד באופן מלא ותקין גם במידה ואין בה שימוש בהתראות וכן על התראות אסור לכלול שום מידע פרסונלי, רגיש או סודי על משתמש מסוים. אין להשתמש בהודעות מהסוג עבור מבצעים מיוחדים או למטרות שיווק ישיר, אלא אם כן המשתמשים בחרו בבירור לאשר אותם בכתב הסכמה המוצג בממשק של האפליקציה. עוד הינך מחויב לספק אפשרות ביטול הרשמה, כדי שהמשתמש יוכל לבטל קבלת הודעות דומות בעתיד". כלומר, במילים אחרות - אתם, המשתמשים, לא תקבלו התראות לאייפון שלכם המכילות פרסומות אלא אם הסכמתם להן באופן מפורש. וגם אם אישרתם, תמיד תוכלו לעצור אותן דרך ההגדרות.

אפל אייפון. GettyImages
האייפון 11 פרו/GettyImages

חשוב לציין שהמהלך החדש של אפל מגיע אחרי שהיא בעצמה הפרה את כללי השימוש של החנות שלה. כפי שאתר הטכנולוגיה The Verge ציין, בסוף שנת 2018, היצרנית שלחה ללא מעט לקוחות הודעה על מנת לקדם את הסדרה Carpool Karaoke, גם אם אינם הסכימו לקבל אותה. עוד נראה כי החברה תשלב את התכונה שהציגה בכנס המפתחים האחרון שלה, "הירשם עם אפל" עד סוף חודש אפריל הקרוב. יישומים רבים כבר החלו לשלב אותה בחודשים האחרונים, אולם אחרי הדדליין שהציבה, כל אפליקציה המאפשרת חיבור מהיר באמצעות חשבון גוגל או פייסבוק של משתמש, תהיה חייבת לאפשר למשתמשים להתחבר גם באמצעות חשבון אפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully