וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתי על סף דמעות": הקבוצה שמסייעת למבודדי הקורונה

11.3.2020 / 10:00

בשעה שמניין חולי הקורונה עולה, נראה כי הנושא מעסיק יותר ויותר את הציבור. כדי להילחם בתופעת הפייק ניוז וההיסטריה, הוקמו קבוצות פייסבוק שנועדו לעודד את הגולשים. באחת מהן, הצליחו לא רק לעודד את רוחם של המבודדים, אלא גם לעזור להם באמצעות אוכל ועוד

צילום: רוני כנפו, TPS, עריכה: אסף דרורי

מניין חולי הקורונה עולה מדי יום, וכך גם הגבלות הבידוד מחמירות. כל מי שהיה במגע עם אחד מחולי הקורונה, שהה באותם המקומות למשך 15 דקות ויותר, או חזר מחו"ל, ייאלץ להיכנס לבידוד של 14 ימים בבית. מדובר בפרק זמן לא קצר, ולא מעט אנשים נאלצים להעביר את הזמן הזה לבד. במיוחד מבודדים שהמשפחות שלהם גרות רחוק. בדיוק בשביל זה, פתח הסופר, מחבר "הרשימה" והשחקן יובל אברמוביץ, את קבוצת "קורונה - סיוע ואופטימיות". "כאזרח במדינה, אני עוקב כמו כולם אחרי הסיפור של הקורונה, וכאדם שפעיל ברשת החברתית, התחלתי לעקוב גם אחר 2-3 קבוצות של אלפי אנשים. ראיתי שהם מזינים מידע שהוא פייק ניוז ורציתי לנצל את הכוח של הרשת לדבר חיובי", אמר אברמוביץ.

"לפני ארבעה ימים פתחתי את הקבוצה וכיום אנחנו עם צמיחה של 2,500 אנשים באופן אורגני בכל שעה. אנחנו מתפשטים כמו הקורונה - אבל בקטע חיובי. יש שם דברים נפלאים כמו הסיפור של גיא. הוא חזר מחופשת סקי, שאל איך להעביר את הבידוד וישר שאלתי אם הוא זקוק למשהו. אחרי שהוא סיפר שהמשפחה שלו רחוקה, התחלנו לסייע. אפילו אתמול מישהי נכנסה לבידוד עם בנה בן ה-9. אז דאגנו לשלוח אליה לגו הביתה". גל מחיפה שיתף: "אני בבידוד מה-6 במרץ. חברה טובה סיפרה לי על הקבוצה של הקורונה 'סיוע ואופטימיות' שיובל אברמוביץ פתח". "כתבתי בקבוצה שאני בבידוד, ופתאום נדהמתי לגלות איזה עם מקסים יש לנו. איך שאנשים נרתמים למשהו בלי לקבל תמורה, זה פשוט מדהים. הייתי על סף דמעות. שלחו אוכל, ממתקים, שניצלים", הוסיף.

הפוסט של גל מקבוצת הקורונה יובל אברמוביץ'. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט של גל בקבוצת הפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

"אבל מעבר לשידוכים בין מבודדים לאנשים שרוצים לסייע, זה בעיקר הטון האופטימי בקבוצה שהופך אותה לייחודית. גם אני מעלה לשם מידע מתוך אתר הבריאות העולמי שבו אני לא נוקב בכמה מתו. אני דווקא כותב את הנתונים החיוביים כמו זה שנכון להיום מתוך 40,000 חולים רק 12% במצב קריטי, ולפני שבוע זה היה 17%. אז יש מגמת השתפרות", אמר אברמוביץ. עם זאת, סיפר גם על כך שהוא מקבל ביקורת על הקבוצה. "אני גם חוטף על הראש מכל מיני אנשים. אומרים שהאופטימיות לא תהיה נכונה וזה גורם להם להיות שאננים, אבל אין קשר בין הדברים. הקבוצה לא אומרת אל תצייתו להוראות הבידוד ותיזהרו, אבל בואו נשמור על אופטימיות, חוסן נפשי הוא לא פחות חשוב מזה. ואני מזמין את כולם להצטרף ולהביא חיוך ולסייע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully