וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל חושפת: איך הישראלים שומרים על הבידוד?

6.4.2020 / 10:00

ירידה במקומות העבודה, תחבורה ציבורית וכצפוי: עלייה בשהות בבתי המגורים. משתמשים באחת מהתוכנות של גוגל? ענקית החיפוש עוקבת אחריכם, וכעת היא מפרסמת את הנתונים בצורה אנונימית לחלוטין. האתר החדש שהקימה חושף כיצד העולם שומר על הבידוד, לרבות ישראל

המלכה אליזבת בנאום נדיר: "אם נהיה מאוחדים - נתגבר על הקורונה"/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בוידאו: המלכה אליזבת בנאום נדיר: "אם נהיה מאוחדים - נתגבר על הקורונה"

איך הישראלים שומרים על ההסגר ומה מצבנו לעומת שאר העולם? גוגל אוספת על המשתמשים לא מעט נתונים, אחד מהם אלו נתוני מיקום המשתמשים. גוגל עושה זאת תוך הבטחה על שמירת הפרטיות, למרות שיש מי שעדיין סבור שמדובר בחדירה לפרטיות. עם זאת, באמצעות הנתונים האלו, גוגל הקימה אתר חדש שבו היא חושפת לאן אנשים הולכים בשבועות האחרונים במעל ל-130 מדינות שונות בעולם, לרבות ישראל. הציבור יכול לבחון בעצמו את הנתונים הללו דרך אתר הבלוג הרשמי של גוגל. כל דוח, למעשה, כולל נתונים על מקומות כמו שכונות מגורים, סופרמרקטים, תחבורה ציבורית, חופי הים ומקומות עבודה. הדוח משווה כמה אנשים נמצאים במקומות הללו כיום לעומת השנה שעברה. זאת, באמצעות נתונים מאפליקציית המפות ושירותי גוגל נוספים.

"ככל שקהילות נוספות ברחבי העולם מגיבות למגיפת הקורונה, יש דגש רחב יותר וגדל על בריאות הציבור. ברוב הפעמים זה מתבטא באמצעים כמו ריחוק חברתי, על מנת להאט את קצב ההדבקה", אמרה גוגל בפרסום הנתונים שלה. "באמצעות אפליקציית גוגל מפות, אנו אוספים מידע אנונימי כדי לבדוק כמה עסקים מקומיים עמוסים - וכך אנו יודעים אם מקום "מלא" יותר בלקוחות מהרגיל. שמענו כבר מאנשי מערכת הבריאות ממדינות ברחבי העולם כי המידע הזה עשוי להיות שימושי כדי להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה וכדי להבין אילו החלטות כדאי וצריך לעשות בכל מדינה", הוסיפה החברה. "לכן, החלטנו לפרסם טיוטה של דוחות הניידות שלנו בזמן נגיף הקורונה, בכדי לספק תובנות לגבי מה השתנה בחודשים האחרונים מהיבט העבודה מהבית ומדיניויות נוספות שרשויות השלטון אכפו במטרה לשטח את העקומה".

עוד בוואלה! TECH

"להפסיק להשתמש ב-Zoom ובהקדם!": ניו יורק נגד פלטפורמת הוידאו הפופולרית

לכתבה המלאה
מעקב גוגל מפות. AP
גוגל מפות/AP

ומה המצב בישראל?

כאמור, גם בישראל הונפק דוח מקיף וברור בנוגע לפעילות האנשים במקומות ברחבי המדינה - והתוצאות מסקרנות במיוחד. כך למשל, פעילות האנשים במקומות כמו מסעדות, בתי קפה, בתי קולנוע וספריות צנחה בכ-67 אחוזים לעומת השנה שעברה. לעומת זאת, סופרמרקטים, בתי המרקחת והפארם רשמו צניחה של 13 אחוזים בלבד. חופי הים, הפארקים והגינות הציבוריות רשמו צניחה של 56 אחוזים בלבד, כשבחודש שעבר נרשמה דווקא עלייה לעומת הממוצע. כמו כן, התחבורה הציבורית רשמה ירידה של 61 אחוזים בכמות האנשים, ומקומות העבודה ראו ירידה של 59 אחוזים ביחס לנתונים שנאספו בשנה שעברה. ובאופן מאוד לא מפתיע - השהות בבתי המגורים רשמה עלייה של 30 אחוזים. את הדוח המלא תוכלו למצוא כאן.

נתוני גוגל על ישראל. צילום מסך, צילום מסך
ירידה של 61% אחוזים בתחבורה הציבורית/צילום מסך, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully