וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קריאות מוות ליהודים": בעולם מדווחים על גל פריצות לשיחות זום

16.4.2020 / 9:00

במהלך החודשיים האחרונים, העולם כולו נכנס להסגר בעקבות נגיף הקורונה. בכך, פלטפורמת שיחות וידאו קטנה בשם זום מצאה את עצמה עם 200 מיליון משתמשים יומיים בין לילה. כעת יהודים מדווחים כי מאמיני עליונות לבנה מתפרצים להלוויות וחתונות בזום עם פורנוגרפה וצלבי קרס

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

תופעה מדאיגה החלה להתעורר ברשת בימים האחרונים: יותר ויותר מאמינים בעליונות לבנה החלו להתפרץ לשיחות זום של יהודים עם צלבי קרס ופורנוגרפיה. מינדי, שדיברה עם אתר The Verge על הנושא, שיתפה באירוע עגום במיוחד שהתרחש בזמן שהקשיבה לרב בהלוויית דודה. מצער מאוד לומר שאירועים וירטואלים שכאלו הפכו לדבר שגרה בזמן מגפת הקורונה. אביה ודודה ראלף היו קרובים בצורה יוצאת דופן - אביהם נפטר כשהיו צעירים, וראלף עזר לגדל את אחיהם הקטן. הרב דיבר על מערכת היחסים בין האחים כשהמסך הפך לבן והחלו להופיע אותיות שחורות. כתב היד על המסך נראה כמו זה של ילד. "זה מוזר," חשבה מינדי. "ככל הנראה ילד של מישהו פשוט השתלט על המסך". אלא שאז האותיות נכנסו לפוקוס, ועל המסך הורכב המשפט "תמות יהודי".

מינדי, כצפוי, הייתה המומה. היא הבינה שאדם התפרץ לשיחה של משפחתה ושלה ב-Zoom, דבר שהיא ראתה אך ורק בחדשות עד אותו רגע. מאמיני עליונות לבנה התגנבו לשיחה כדי להפיץ אנטישמיות ושנאה. "זה היה כמו אגרוף לבטן", סיפרה מינדי. היא קפצה באופן מיידי וניסתה לכסות את המסך בגופה, כך שבנותיה, בנות ה-12, 13 ו-16, לא יראו את הכתוב, אבל זה היה כבר מאוחר מדי. צלבי קרס גדולים החלו להופיע ולאחריהם פורנוגרפיה ותכנים גסים במיוחד. בתה בת ה-13 פרצה בבכי. ולמען הסר ספק, התקרית שחוותה מינדי ומשפחתה היא רק חלק קטן מגל "פיגועי הזום" שהתרחשו נגד הקהילה היהודית בשבועות האחרונים.

בזמן שברחבי העולם נשארים בהסגר בגלל התפרצות הקורונה, אירועים אישיים, לדוגמת הלוויות וחתונות, מתרחשים באמצעות פלטפורמות שיחות הוידאו השונות. המגמה העולה הביאה עמה צורה חדשה של הטרדה דיגיטלית: "זומ-בומבינג", בה אנשים מתפרצים ללא הזמנה לשיחות זום וחופשים תכנים פוגעניים בפני הנוכחים בשיחה. אורן סגל, סגן נשיא מרכז הליגה נגד השמצה, סיפר: "עסקנו בשנאה באינטרנט הרבה לפני שנגיף הקורונה הגיע. אנטישמיות בפרט כבר מזמן חלק גדול מתרבות האינטרנט. רק לאחרונה היא עברה גם ל-Zoom".

פלטפורמת שיחות הוידאו שקדה בחודש האחרון לתקן במהירות את בעיות האבטחה שיאפשרו את ההתקפות הללו. בתחילת החודש, זום שחררה גרסה חדשה בה יש חדר המתנה לכל שיחת וידאו וכן סיסמה עבור כל השיחות הקבוצתיות כברירת מחדל. המנכ"ל, אריק יואן, הודיע ​​גם כי החברה תפסיק באופן זמני לפתח תכונות חדשות ותעביר את משאבי הפיתוח שלה להתמקדות בפרטיות ובביטחון של המשתמשים. עם זאת, סגל מזהיר כי הדגש לטווח הקצר לא יהיה מספיק. "הקיצוניים לעולם לא יפסיקו. ככה הם. זום לא תוכל להפסיק לחפש דרכים נוספות שבהן הם ינצלו אותם".

זום לא תוכננה להיות רשת חברתית. זהו כלי ארגוני שהפך בין לילה לפלטפורמת התקשורת מספר אחד של המגפה. יואן כנראה לא צפה שהתוכנה שלו תהפוך לאולם קונצרטים, או אפילו לאולם בית ספר או משרד לטיפולים פסיכולוגיים. אז נגיף הקורונה התחיל להתפשט, ומדצמבר 2019 עד אפריל 2020, זום עבר מעשרה מיליון משתמשים ביום ליותר מ -200 מיליון. מוצר שבעבר שימש אנשי מקצוע בתחום העסקים הפך לחבל הצלה עבור סטודנטים, משפחות וקהילות דתיות. בחודש האחרון בלבד נחשף כי השיחות בזום אינן מוצפנות, למרות שהחברה טענה שכן. כמו כן, החברה הדליפה בטעות כתובות מייל וסיסמאות של משתמשים לאנשים זרים וכן אחד המהנדסים מצא שהתוכנה מתקינה את עצמה ללא רשות מפורשת של המשתמש. יואן תירץ זאת בכך שלא ידע שתוך ימים ספורים, התוכנה שלו תהיה סמל להתפשטות הנגיף ועל כן, לא תכנן אותה להיות כזו.

מזום נמסר לוואלה! TECH: "מצער ביותר לשמוע על התקריות והתקיפות האנטישמיות של משתמשי זום. אנו לוקחים ברצינות רבה את האבטחה של הפגישות והשיחות שמתנהלות באמצעות זום וכדי למנוע אירועים כאלה, אנו ממליצים בחום למשתמשים לארגן את ההגדרות שלהם, כך שרק מארחים יוכלו לשתף את המסכים שלהם. אנו אף ממליצים לעדכן ולחזק סיסמאות, להשתמש בתכונות כמו "חדר המתנה" ואת יכולות נטרול והדממת משתתפים. אנו מחוייבים לשמור על סביבה מקוונת שווה, מכבדת ומכילה לכל המשתמשים שלנו ללא קשר לגזע, צבע, דת, מין, מוצא לאומי, נטייה מינית וזהות מגדרית, גיל, מוגבלות, או גנטיקה. אנו מגנים בחריפות התנהגות כזו ואנחנו מבקשים ממשתמשים שלנו לדווח על אירועים מסוג זה ישירות לכאן כדי שנוכל לנקוט בפעולה המתאימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully