וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנים של קשיים - אושיית הרשת הגרמניה מסירה את הקעקוע ה"נאצי"

9.7.2020 / 0:01

דוגמנית מברלין קעקעה על עצמה את עיט הרייך במקום די פרובוקטיבי "בלי לדעת את המשמעות שלו". אחרי איומים וחברות שלא רצו לעבוד איתה היא החליטה להסיר אותו בניתוח: "אני לא ומעולם לא הייתי נאצית"

5 עובדות על קעקועים/מערכת וואלה! News

אחרי שנים של אי הבנות, אושיית רשת מגרמניה הורידה קעקוע נאצי מהמפשעה שלה, כשהיא טוענת שעשתה אותו כיוון שלא הבינה את המשמעות שלו. דוגמנית הקעקועים הברלינאית ג'יל הרדנר בת ה-31 הייתה רק בת 14 כשעשתה את הקעקוע הראושן שלה. כמה שנים לאחר מכן, היא החליטה לעשות קעקוע של עוף דורס על המפשעה שלה. היא לא הבינה שמה שצויר על העור שלה היה למעשה עיט הרייך - סמל שבו השתמשו הנאצים בתקופת הרייך השלישי. סמל, שלטענתה לא משקף את האמונות שלה.

ג'יל, שמחזיקה ב-1.8 מיליון עוקבים באינסטגרם, חזרה ואמרה לאורך כל השנים שלא היה לה שום מושג על המשמעות של האומנות שהיא עשתה על הגוף שלה. "כשהייתי בת 16 או 17 ראיתי את העיט הזה על הבטן של חברה, אהבתי אותו, ולא חשבתי על המשמעות", היא סיפרה למגזין בילד. העיט הזה היה סמל עוד בימי האימפריה הרומית, והשתמשו בו אימפריות, רפובליקות וערים שונות. במהלך השלטון הנאצי, בפקודת אדולף היטלר בשנת 1935, הפך עיט מסוגנן, בתוספת זר עלי אלון וצלב הקרס, לסמל הלאומי. למרות מקורותיו העתיקים, מקושר המונח "עיט הרייך" עם הגרסה הנאצית של הסמל. המפלגה הנאצית השתמשה בעצמה בסמל דומה, הקרוי "עיט המפלגה". ניתן להבדיל ביניהם על ידי כך שעיט הרייך מסתכל לכיוון ימין שלו, ועיט המפלגה - לשמאלו. קשה לפספס את העובדה שהנשר על המפשעה של ג'יל הוא אותו אחד שבו השתמשה המפלגה הנאצית רק ללא הכיתוב וצלב הקרס.

אחרי שהחלה להשתמש באינסטגרם ב-2015, ג'יל קיבלה ביקורת רבה על הקעקוע שלה, ואפילו איומים. "התמונות שלי נגנבו, נערכו והועלו לאתרים של אנשי ימין ואנשי שמאל", היא מספרת. זה הקשה עליה להשיג עבודה, כשלטענתה אנשים קיבלו את התמונה הלא נכונה לגביה: "מגזינים לא רצו לעבוד איתי, לא קיבלתי הזמנות לאירועים אפילו".

בתחילה ג'יל ניסתה להחביא את הקעקוע. אך לאחר זמן מה החליטה שהיא רוצה להוריד אותו, ולגרום לעוקבים שלה להבין שהיא לא שותפה לדרך המרושעת של הנאצים. כעת, אחרי שנים שהקעקוע יצר עבורה קשיים, ג'יל תיכנס לניתוח להסרתו אחרי שחמישה נסיונות שינויים בלייזר לא צלחו. מנתח יוכל להסיר את הקעקוע בעזרת שני ניתוחים: "אני לא ומעולם לא הייתי נאצית", היא אמרה.

כמו גם קעקוע הנשר הבעייתי, לג'יל יש הרבה מאוד עבודות אומנות של קעקועים על גופה. הם כוללים גולגולת על ישבנה, וקעקוע של אדם חונק את עצמו. היא מקווה שאחרי שהקעקוע יוסר, היא תוכל להראות לאנשים שאין לה שום קשר לנאצים.

עוד מהקעקועים על גופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully