וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק אסרה פרסום מודעה לבצלי וואלה וואלה - כי הם משדרים סקס

15.10.2020 / 0:00

כן, זו לא בדיחה. חנות זרעים ניסתה לשווק את בצלי וואלה וואלה (שאין להם קשר אלינו) ונדחו כי האלגוריתם של פייסבוק החליט כי מדובר בחזה חשוף של אישה. בפייסבוק כבר התנצלו

ככה תחתכו בצל כמו המקצוענים/צילום: יוסי ציפקיס בימוי: גיא גורן

פייסבוק הפכה (שוב) לבדיחה אחרי שחסמה מודעת פרסומת לבצלים משום שהייתה "סקסית בצורה מוגזמת". ענקית המדיה החברתית חסמה את הפוסט בגלל שהאלגוריתם שלה חשב שהבצלים הם חזה חשוף של אישה.

חנות זרעים קנדית ניסתה לקדם את מכירת זרעי הבצל מסוג וואלה וואלה דרך פייסבוק. אבל פייסבוק דחתה את הפרסומת של חברת הזרעים של Ew Gaze בגלל ש"המוצרים הוצגו בצורה סקסית מדי". ההודעה שקיבלה החברה היא: "הפריטים או השירותים המורסמים בפייסבוק לא יכולים להיות בעלי תוכן מיני". התמונה שנפסלה מציגה בסך הכל כמה בצלים בערימה בסלסלה וכמה בצלים חתוכים לידם.

מודעה לבצלי וואלה וואלה שנחסמה על ידי פייסבוק. Facebook, צילום מסך
המודעה שנחשדה כחזה חשוף של אישה/צילום מסך, Facebook
מודעה לבצלי וואלה וואלה שנחסמה על ידי פייסבוק. Facebook, צילום מסך
זה נראה לכם כמו חזה של אשה? בצלי הוואלה וואלה שנפסלו/צילום מסך, Facebook

מנהל החנות ג'קסון מקלין, מסנט ג'ונס שבניופאונדלנד אמר: "צריך להיות בעלי דמיון מפותח מאוד כדי לחשוב שהתמונה הזאת היא סקסית בצורה מסוימת". הוא סיפר שהבצלים נמכרים כעת בצורה מדהימה והם קוראים להם "בצלים סקסיים" באתר שלהם. הוא שיתף צילום מסך של הירקות ואת הודעת הדחייה של פייסבוק: "הרגע קיבלתי הודעה שהתמונה שהשתמשנו בה לבצלי הוואלה וואלה שלנו היא יותר מדי סקסית, האם אתם רואים את זה?".

פייסבוק דחתה מודעה לבצלי וואלה וואלה. Facebook, צילום מסך
והנה ההסבר של פייסבוק/צילום מסך, Facebook

למרות שהוא ביקש מהחברה לבחון מחדש את הדחייה, הוא לא שמע מהם במשך ימים, כך לפי הניו יורק פוסט. לאחר מכן בפייסבוק האשימו את האלגוריתם שלהם בטעות. מג סינקלייר, מנהלת התקשורת של פייסבוק קנדה אמרה ל-BBC: "יש לנו טכנולוגיה אוטומטית כדי למנוע פרסום עירום באפליקציות שלנו, אבל משום מה הטכנולוגיה לא מבדילה בין בצלי וואלה וואלה, למשהו אחר. אישרנו את המודעה ואנחנו מצטערים על הבעיות".

המשתמשים ברשת החברתית מצאו את הבלבול כמצחיק מאוד כשאחד כתב: "זה מביא לי דמעות לעיניים". תגובה נוספת טענה כי: "זה מדהים, יש לי דמיון מאוד מפותח וכל מה שאני רואה זה בצלים. מה אני מפספס?". שלישי הוסיף כי המדע הלך יותר מדי רחוק ושבני האדם: "לימדו את המכונות לחשוב מלוכלך".

גם אנחנו הופתענו - בעיקר לגלות שיש חברת בצלים בשם ווואלה וואלה ומיהרנו לבדוק האם מדובר בהפרת זכויות יוצרים. גילינו שהשם וואלה וואלה הוא שמו של שבט אינדיאני שישב בעבר בדרם מזרח וושינגטון וכיום זהו שמה של עיירה שנמצאת באותו מקום, בה חיים מעל -30 אלף תושבים ובה נמצא המפעל של בצלי וואלה וואלה - בצל מתקתק שהגיע למקום מהאי קורסיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully