וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממכירת עבדים ועד שכירת רוצחים: מה באמת אפשר לעשות דרך ה"דארק ווב"?

17.1.2021 / 0:06

הרבה אנשים מאמינים שאפשר לעשות כמעט הכול דרך ה"רשת האפלה" - החל מלצפות ברציחות ועד קניית עבדים וסחר בילדים. אבל כמה מזה באמת נכון?

Dark Net Season 1 - Official Trailer - Documentary Series/SHOWTIME

משכירת מתנקשים, דרך קניית סמים, סחר בנשים ועד צפייה במעשי רצח - האמונה הרווחת היא שאתה יכול לעשות כמעט כל דבר לא חוקי ב"דארק נט" - הרשת האפלה שזכתה לכינוי "העולם התחתון של האינטרנט". מדובר בחלק האפור של האינטרנט שמהווה מוקד משיכה להרבה אנשים והוליד הרבה אגדות אורבניות על סוג הפעילויות שמתבצעות שם.

אבל כמה מזה באמת נכון? כריס מונטיירו, מומחה לפשעים ברשת, יודע כמעט הכול על ה"דארק ווב" והוא טוען שבניגוד לאמונה הפופולארית, הרשת לא מלאה ברוצחים שכירים.

דארק ווב. אילוסטרציה, ShutterStock
מה באמת קורה ב"דארק ווב"?/ShutterStock, אילוסטרציה

"זו אחת ההונאות הבולטות ביותר בדארק ווב", הוא אמר ל"דיילי סטאר. "יש מקבץ של 'רוצחים שכירים' באתרי הונאה", הוא הסביר, "הם בדרך כלל טוענים שהם חלק מכנופייה עם יכולת להרוג. בדרך כלל יהיה שם מייל או אתר שיחה שבו יהיה אפשר לספק פרטים. השיחה בדרך כלל כוללת תכנית להרוג וכמה כסף ישולם לרוצח. ואז תמיד יהיו דחיות שיגרמו לרוצח לבקש עוד כסף". בסופו של דבר הגולש יבין שהוא נפל קורבן להונאה, אבל הוא לא ממש יכול לספר למשטרה על מה שקרה. אז זה חוזר שוב ושוב ונמשך ולעולם לא מגיע לידיעת הציבור שאותם מתנקשים מפורסמים הקיימים ברשת האפלה הם רק מיתוס והונאה.

עוד אגדה אורבנית מדברת על כך שה"דארק ווב" כולל "חדרים אדומים" - שידורים ישירים ברשת של עינויים או רציחות. מונטיירו הסביר: "אנשים מצפים שזה יהיה משהו כמו הסרט "הוסטל". זה ממש שטויות. איכות הווידאו ברשת הזו היא איומה. גם סרטי הסנאף כבר לא קיימים, אבל אנשים מתעקשים שהם כן".

עוד בוואלה!

איך קונים נשק, סמים ומזמינים חיסול ברשת? הצצה לתוככי הדארקנט

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דעאש מתפעלים אתרים ב"דארק ווב"?/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם אתרים לסחר ומכירה פומבית של אנשים, שבהם אפשר לרכוש עבדים או שפחות או נשים לתעשיית המין, לא באמת קיימים למרות הטענות. מונטיירו מסביר: "אותו דבר גם לגבי השמועות על סרטי "גלדיאטורים" שבהם אנשים נלחמים זה בזה עד המוות, או אתרים שבהם עושים שטיפות מוח לעבדי סקס". מונטיירו אומר כי היו טענות עיקשות שקיימות חבילות נופש הכוללות "ציד אנושי" שנמכרו תמורת 100 אלף ליש"ט אולם הוא לא מצא שום ראיות לכך. לדעתו מה שיותר סביר הוא שהאגדות האורבניות הללו נולדו כתוצאה מהונאות שמכוונות לסוגי האנשים שמעוניינים לצפות בתכנים קיצוניים, וגובות מהם תשלום מופקע שעבורו הם לא מקבלים כלום.

אנשים חדשים שמגיעים ל"דארק ווב" עושים חיפושים על "טיפים סודיים למניות" או "מכירת משחקי כדורגל" בניסיון לשאוב מידע שלא באמת קיים, מסביר מונטיירו. "אנשים לא מבינים את ההבדל בין "דארק ווב" אמיתי - שבדרך כלל כולל כלי נשק, סמים ופורנו ילדים". חרף השמועות שטרוריסטים מתכננים פיגועים תוך שימוש ברשת הזו, מונטיירו טוען שאין לכך הרבה ראיות אם זה בכלל קיים.

"נטען שהרבה אתרים מופעלים על ידי דאע"ש, אבל יש הרבה ראיות שאלו בכלל אתרי הונאה לסחיטת כסף מאנשים - ואם אתה נסחט על ידי פייק דאע"ש למי תבוא בטענות?".

מונטיירו עצמו מודאג בעיקר ממה שכן קיים שם - מכירות של נשק ברשת, כאשר אקדחים ותחמושת יכולים להיות מוזמנים בכל מקום בעולם. הנער שרצח תשעה אנשים בגרמניה ב-2016 קנה את האקדח שלו ב"דארק וווב". בנוסף קיימת סכנה של גניבת זהות או מידע אישי של אנשים שמגיעים לרשת. וכמובן, הרשת האפלה היא המקום בו משתפים תמונות וסרטוניים מזעזעזים של התעללות מינית בילדים באופן נרחב בקרב קהילות סוטי מין ופדופילים.

יחד עם זאת מונטיירו אומר כי אחד המיתוסים הגדולים ביותר הוא שהרשת החשוכה מהווה "90% מהאינטרנט, כשלמעשה זה מעגל זעיר של משתמשים שמבצעים פשעים ברשת והונאות - זה מה שקורה שם באמת."

צפו בהסבר על הדארק נט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully