וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א בהודעה מפתיעה: "ייתכן שחייזרים כבר ביקרו בכדור הארץ"

16.12.2021 / 23:58

נאס"א ציינה בדו"ח שפורסם בחודש שעבר כי היא פתוחה לרעיון שישנם חיים מחוץ לכדור הארץ - ויתכן שחוצנים כבר ביקרו אצלנו בעבר, עם כ-144 תצפיות שהיא אינה שוללת שאלו מבקרים מכוכבים אחרים

חשיפה: כך נראים חייזרים אם הם קיימים/SKETCHFAB

כשמדובר בחיים מחוץ לכדור הארץ, אלה תמיד חובבי המדע הבדיוני ותיאוריות הקונספירציה שמציפים אותנו במידע וסרטונים שלכאורה תומכים בהשערותיהם. קשה להאמין להם - ובצדק. כעת נאס"א, סוכנות החלל של ארה"ב - ארגון שאין להטיל ספק ברצינותו - מאשרת שיש דברים בגו. בדו"ח שפורסם בנובמבר האחרון אישרה נאס"א שהיא פתוחה לרעיון שישנם חיים מחוץ לכדור הארץ ושיתכן שאחד או יותר מבין 144 התצפיות המצולמות שנאספו בידי הממשל הם של חוצנים אמיתיים. זה שגוף כמו נאס"א תומך ברעיון שחייזרים כבר ביקרו בכדור הארץ בעבר - ואפילו פועל באופן אקטיבי למציאת סימני חיים כאלה - רק מוכיח שאולי ויתרנו מהר מדי על מפגש עתידי שכזה.

בנאס"א טוענים כי על אף שטרם נמצאו ראיות מהימנות לחיים מחוץ לכדור הארץ, הם "לא סגורים בפני האפשרות לכך". דברים אלה מופיעים בדו"ח שפרסמה נאס"א תחת חוק חופש המידע, מידע אותו ביקשו לקבל ב-GovernmentAttic.org.

חייזרים. ShutterStock
ויתרנו מהר מדי? נאס"א לא שוללת מפגש עתידי עם חייזרים/ShutterStock

באחת ההתכתבויות שפורסמו, נכתב על תעלומה בלתי פתורה של סיר בישול בסין שמקורו בשנת 7,000 לפני הספירה ועליו הופיעו סמלים בעלי משמעויות נסתרות ואיורים של חלליות עתידניות. בעל הסיר ביקש מנאס"א חוות דעת עליו - ואחד המומחים השיב: "אם הייתי חייזר שביקר בכדור הארץ נניח לפני 7,000 שנה או בכל עת, גם אני הייתי לוקח כל דבר פשוט מולי, כמו סיר חרס, כדי לתעד את הביקור שלי במספר 'שפות' או סמלים, ממדים וטכנולוגיות... כולל 1D, 2D, 3D, 4D, 5D, ומעבר לכל הבנה של כאן ועכשיו".

במסמכים שפורסמו התייחסו לא מעט לדיווחים על תופעות אוויריות לא מזוהות, כלומר עב"מים. שם נכתב: "כשאנו לומדים על תופעות אוויריות לא מזוהות, זה פותח פתח לשאלות מדעיות חדשות המיועדות למחקר. שפת המדע היא נתונים, אך ללא גישה לנתונים המלאים - זה כמעט בלתי אפשרי לאמת או להסביר כל תצפית". עוד נכתב כי מחקר מדעי אודות עב"מים עומד בפני "בעיה מרכזית" שהיא המחסור בנתונים חזקים, כולל היעדר גישה למידע שכבר קיים.

עוד בוואלה!

טייס הצי האמריקאי מודאג מפלישת חייזרים: "ראיתי אותם כל יום"

לכתבה המלאה
עב"מ. ShutterStock
"אחת המטרות המרכזיות של נאס"א היא חיפוש אחר חיים ביקום"/ShutterStock

החשיפה מגיעה לאחר שדו"ח של הפנטגון שפורסם ביוני גילה את מה שממשלת ארה"ב יודעת על שורה של עצמים מעופפים מסתוריים שנצפו במרחבים אוויריים צבאיים בעשורים האחרונים. הדו"ח בחן 144 תיעודים של תצפיות של מה שהממשלה תיארה כ"תופעה אווירית לא מזוהה" או עב"מים. החוקרים הצליחו להסביר רק אחד מאותם מפגשים אשר יוחס ל"עומס מוטס". לא היו ראיות שהצביעו על חייזרים או על התקדמות טכנולוגית גדולה של טריטוריה זרה, כמו סין או רוסיה, כהסבר בר-קיימא לתצפיות.

גורם אמריקני בכיר אמר: "מתוך 144 הדיווחים שאנו עוסקים בהם כאן, אין לנו אינדיקציות ברורות לכך שיש הסבר לא יבשתי עבורם, אבל נלך לאן שהנתונים יובילו אותנו. אין לנו אינדיקציות ברורות לכך שאף אחת מהתופעות האוויריות הלא מזוהות הללו היא חלק מתוכנית איסוף זרה ואין לנו שום נתונים ברורים המעידים על התקדמות טכנולוגית גדולה של יריב פוטנציאלי". בכיר אחר אמר כי 21 מהדיווחים מראים עב"מים "שנראה שיש להם סוג של הנעה מתקדמת או טכנולוגיה מתקדמת". הם גם ציינו מהירויות מעבר למה שארה"ב מחשיבה כאפשרית במחוזות של יריבים זרים.

ישנם מאמצים משמעותיים במעקב אחר התפתחויות כאלה, כשגורמים רשמיים ממשיכים "לצפות בנעשה בזהירות רבה". קארן פוקס, קצינת תקשורת מדעית בכירה של נאס"א, כתבה: "אחת המטרות המרכזיות של נאס"א היא חיפוש אחר חיים ביקום. למרות שעדיין לא מצאנו סימנים לחיים מחוץ לכדור הארץ, נאס"א חוקרת את מערכת השמש ומעבר לה כדי לעזור לנו לענות על שאלות בסיסיות, כולל האם אנחנו לבד ביקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully