וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דומה, ועדיין האנדרואיד המתקדם ביותר שתמצאו: בדקנו את ה-Galaxy S23 Ultra

עודכן לאחרונה: 10.2.2023 / 16:25

חוד החנית של סמסונג: רגע אחרי ההכרזה העולמית, לקחנו לבדיקה את סמארטפון הדגל החדש של ענקית הטכנולוגיה הדרום קוראינית, שכולל מצלמת 200 מגה-פיקסל, וחזרנו עם מסקנה ברורה - קשה למצוא לו מתחרים בשוק האנדרואיד. עם זאת, יש בעיה - המחיר

Galaxy S23 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Galaxy S23 Ultra/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עם עיצוב שזהה לדור הקודם (כן, גם אנחנו התאכזבנו), מעבד משודרג ומצלמת 200 מגה-פיקסל, סמסונג שמה את כל הז'יטונים על דגם הפרימיום החדש שלה - ה-Galaxy S23 אולטרה, שהוכרז בשבוע שעבר. רגע לפני ההשקה בישראל, בילינו שבוע עם הסמארטפון המפלצתי של ענקית הטכנולוגיה הדרום קוראינית, וניסינו להבין האם הוא שווה את המחיר? (4,999 שקלים!). ספוילר: תלוי איך מסתכלים על זה.

עיצוב ומסך

כאמור, עיצובו של ה-Galaxy S22 Ultra מהשנה הקודמת נשמר גם בדור החדש, עם שוליים מעוגלים, שול תחתון ועליון שטוחים וחריץ המאכלס את ה-S-Pen, העט החכם שהצטרף לדגם הפרימיום בשנה שעברה. איפה כן אפשר למצוא שינוי? סמסונג הגדילה את העדשות בגב המכשיר - שתופסות שטח מעט גדול יותר (וזה אומר שתצטרכו להחליף את הכיסוי הישן).

עוד כמו בדור הקודם - המסך של ה-S23 Ultra הוא בגודל 6.8 אינץ', ואיכותי בצורה יוצאת דופן. מדובר בפאנל מסוג Dynamic AMOLED 2X Vision Booster ברזולוציית +QHD, או 1440×3200 פיקסלים. גם הפעם מציע המסך קצב רענון של 120 הרץ המשתנה בהתאם לסוג התוכן, וחריר המצלמה הקדמית (סלפי) נמצא בחלקו העליון של המסך וכמעט ואינו מורגש בעת השימוש.

בנוסף, מלבד זכוכית גורילה Victus 2, המגינה על צג המכשיר ועשויה מ-22% חומר ממוחזר, סמסונג עושה שימוש יותר נרחב מהדור הקודם באלומיניום ממוחזר, זכוכית ממוחזרת ופלסטיק ממוחזר המגיע מרשתות דיג נטושות המסכנות את החיים בים, חביות מים ובקבוקי פלסטיק ממוחזרים. נוסף על כך, האריזה כולה עשויה מקרטון ממוחזר.

Galaxy S23 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בשול התחתון יש חריץ המאכלס את ה-S-Pen, העט החכם שהצטרף בשנה שעברה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בכל אופן, דגמי הפרימיום של סמסונג מעולם לא היו נוחים במיוחד לאחיזה (ע"ע Galaxy Note) וגם ה-S23 Ultra לא מביא איתו בשורה: מדובר במכשיר גדול, די כבד (233 גרם) ועבה (8.9 מ"מ), ולמי שאין ידיים גדולות זה יהיה אתגר לא פשוט להשתמש בו בצורה נוחה. לשם השוואה, עוביו של ה-Galaxy S23, דגם הבסיס, הוא 7.6 מ"מ בלבד.

פרט נוסף שקצת הורס את החוויה הוא ההתעקשות של סמסונג לשלב שוליים קמורים. נכון, האצבעות כבר לא לוחצות בטעות על המסך כשכל מה שאנחנו רוצים זה להחזיק את המכשיר, ובכל זאת אין סיבה שסמארטפון עם עט חכם, שזקוק לשטח עבודה מלא, יגיע עם קצוות קמורים שהופכים ללא באמת שימושיים.

Galaxy S23 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ההתעקשות של סמסונג לשלב שוליים קמורים הורסת מעט את החוויה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

חומרה וביצועים

ה-Galaxy S23 Ultra מציע ביצועים מצויינים וספק אם תמצאו היום סמארטפון שיספק חוויה טובה יותר. הוא כולל את מעבד הדור האחרון של קוואלקום, סנאפדרגון 8 דור 2 - שנהנה מקירור באמצעות תא אידוי (מה שאמור להבטיח ביצועים ללא שיהויים), לצד 12 גיגה-בייט של זיכרון עבודה (RAM). במילים פשוטות: יהיה לכם מאוד קשה ליצור עומס על המכשיר הזה והוא צפוי לעמוד בכל מה שתזרקו עליו.

לגיימרים שבינינו, המעבד הגרפי כעת תומך ב-Ray Tracing בזמן אמת, בדומה לכרטיסים גרפיים של מחשבים וסמסונג טוענת לשיפור של 40 אחוזים בביצועים הגרפיים, לצד שיפור דומה בביצועי הבינה המלאכותית.

המכשיר מגיע עם ממשק המשתמש One UI 5.1 של סמסונג, המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד 13 (עם הבטחה ל-5 שנים של עדכונים). בהשוואה ליצרניות הסיניות מדובר בממשק די ידידותי שלא עמוס בדברים שאנחנו לא צריכים, אך אנחנו עדיין מעדיפים את הגרסה הנקייה של אנדרואיד. בכל אופן, חווית השימוש מהירה מאוד - האפליקציות מגיבות בצורה יוצאת מן הכלל, וכך גם ממשק הצילום ומשחקים די כבדים שהרצנו עליו.

Galaxy S23 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
יהיה לכם מאוד קשה ליצור עומס על המכשיר הזה והוא צפוי לעמוד בכל מה שתזרקו עליו/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סוללה

נתחיל מהסוף: הסוללה תחזיק לכם בקלות יום שלם, עם כוכבית. ה-S23 אולטרה כולל סוללה ענקית בקיבולת 5,000 מיליאמפר/שעה, וסמסונג מבטיחה שהוא יחזיק יום שלם בזכות המעבד החדש של קוואלקום ששם דגש על חיסכון באנרגיה. מנגד, משתמשים כבדים (שחיים בסושיאל, למשל) כנראה יסיימו את היום עם 20 אחוזי סוללה. כמו כן, אל תצפו למצוא מטען תואם בקופסה של המכשיר, ואם אתם זקוקים לאחד תצטרכו לקנות בנפרד.

בסופו של דבר, הצלחתי להעביר עם המכשיר יום שימוש שלם (שכלל וואטסאפ, מיילים, שיחות והרבה מאוד אינסטגרם) בלי בעיות. ועכשיו נותר רק לקוות שהסוללה לא תתחיל להראות סימני עייפות יותר מדי מהר, שכן הטלפונים של כולנו משתמשים בסוללות ליתיום, שנחלשות עם הזמן. ועוד משפט על העט המגע: היו פה ושם באגים וניתוקים בין המכשיר לעט שנעלמו לאחר עדכון גרסה.

Galaxy S23 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אל תצפו למצוא מטען תואם בקופסה של המכשיר, ואם אתם זקוקים לאחד תצטרכו לקנות בנפרד/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצלמה

כידוע, החידוש הגדול ב-Galaxy S23 Ultra הוא במערך הצילום, שמגיע עם חיישן ראשי חדש של 200 מגה פיקסל, חיישן ה-ISOCELL שפיתחה סמסונג בפיתוח ביתי, ומאפשר משהו שנקרא Pixel Binning, קיבוץ של פיקסלים יחדיו כדי לאפשר כמה רמות עיבוד ברזולוציה גבוהה.

לצידו, יש שלושה חיישנים נוספים: של 12 מגה-פיקסל לעדשה הרחבה במיוחד, ועוד שני חיישנים של 10 מגה-פיקסל לצילומי טלהפוטו. עוד כולל מערך הצילום החדש ייצוב תמונה אופטי (OIS) כפול ויכולות משופרות לצילום וידאו ב-8K. עוד אפשרות צילום חדשנה שכללה סמסונג כולל פורמט ייחודי, ExpertRAW, המאפשר צילום ועריכת תמונות באיכות המשתווה למצלמה מקצועית, לטענת החברה.

Galaxy S23 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
החידוש הגדול ב-Galaxy S23 Ultra הוא במערך הצילום, שמגיע עם חיישן ראשי חדש של 200 מגה פיקסל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

כצפוי, באור יום החיישן לא מתאמץ ומספק תמונות מצוינות, חדות, מלאות בצבעים חיים, ופירוט מעולה. גם הפעם סמסונג שילבה זום אופטי עד פי 10, וזום דיגיטלי עד פי 100. כמו כן, כשמתקרבים לאובייקט המצלמה עוברת באופן אוטומטי למצב מאקרו שמצליח להפיק תמונות טובות במיוחד. תמונות יותר מקצועיות אפשריות עם מצב PRO אשר מגיע כחלק מאפליקציית המצלמה.

אבל, הלהיט האמיתי הוא כמובן יכולת הצילום הנפלאה ב-200 מגה-פיקסל, ובשביל לצלם באיכות כזאת צריך לחפש אותה בהגדרות (בסרגל העליון) ולהפעיל אותה. ואם חשבתם לצלם בפורמט הזה באופן קבוע, כדאי שתדעו שהמשקל של התמונה יכול להגיע ליותר מ-70 מגה-בייט. בכל מקרה, בפועל, בצילום ב-200 מגה-פיקסל התמונות יוצאות חדות במיוחד, עם רמת פירוט חסרת תקדים ואיכות גבוהה שנשמרת גם בצפייה בצילומים על מסך ענק.

דבר נוסף שחשוב לשים אליו לב, התמונות ב-200 מגה-פיקסל נשמרות בפורמט HEIC, המשתמש בשיטת דחיסה יעילה ומודרנית יותר בהשוואה לפורמט JPEG, על ידי פירוק תמונות לקבצים קטנים יותר באופן משמעותי בלי להשפיע על האיכות. מנגד, החיסרון הוא שיהיה לכם קשה לפתוח את הקובץ בתוכנות מסוימות ותצטרכו להמיר אותו לפני כן או להגדיר מראש במכשיר שהקובץ ישמר בפורמט JPEG.

צילום ב-200 מגה-פיקסל עם ה-Galaxy S23 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בצילום ב-200 מגה-פיקסל התמונות יוצאות חדות במיוחד, עם רמת פירוט חסרת תקדים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום ב-200 מגה-פיקסל עם ה-Galaxy S23 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום ב-200 מגה-פיקסל עם ה-Galaxy S23 Ultra/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום ב-200 מגה-פיקסל עם ה-Galaxy S23 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום ב-200 מגה-פיקסל עם ה-Galaxy S23 Ultra/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום רגיל עם ה-Galaxy S23 Ultra. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום רגיל עם ה-Galaxy S23 Ultra/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום רגיל (מימין) לצד צילום בזום פי 10. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום רגיל (מימין) לצד צילום בזום פי 10/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

המחיר של ה-Galaxy S23 Ultra הוא 4,999 שקלים, ונכון לכתיבת שורות אלה נראה שמדובר במכשיר האנדרואיד המתקדם ביותר בשוק הסלולר העולמי וחוד החנית של סמסונג. המכשיר הוא מפלצת ביצועים שתשרת את חובבי מערכת ההפעלה של גוגל בצורה יוצאת מן הכלל, עם מסך חד ומרהיב, מצלמה שמספקת תמונות באיכות חסרת תקדים (לטלפון) ועט חכם (למי שאוהב).

עם זאת, אם השקעתם לפני בשנה שעברה 5,000 שקל על ה-S22 Ultra תמתינו לשנה הבאה - ההפרשים לעומת הדור הקודם לא מצדיקים מעבר. יש לכם מכשיר בן שלוש שנים לפחות ואתם זקוקים למצלמה טובה במיוחד? זו בחירה נפלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully