וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת העולמות: ChatGPT מגיע למנוע החיפוש של מיקרוסופט

ענקית התוכנה הכריזה כי צ'אטבוט הבינה המלאכותי של OpenAI ישולב במנוע החיפוש Bing. בנוסף, גם הדפדפן של החברה מקבל עדכון משמעותי. הנה כל הפרטים

מנוע החיפוש החדש של Bing. מיקרוסופט,
מנוע החיפוש החדש של Bing/מיקרוסופט

רק אתמול (שני) גוגל הכריזה על Bard, הכלי החדש למנוע החיפוש המשלב בינה מלאכותית בדומה ל-ChatGPT, והערב (שלישי) הכריזה מיקרוסופט, ששותפה ב-OpenAI, על גרסאות חדשות של מנוע החיפוש Bing ודפדפן Edge, שיגיעו עם צ'אט הבינה המלאכותית ChatGPT.

"זהו יום חדש בתחום החיפוש. המירוץ מתחיל היום", אמרה סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט. "בנינו את דפדפן Edge ומנוע החיפוש של Bing כך שיספקו חיפוש טוב יותר. הטכנולוגיה הזו הולכת לשנות כמעט כל קטגוריית תוכנה, אנחנו רוצים לעשות הרבה כיף בזמן שאנחנו מחדשים שוב בתחום החיפוש ואנחנו הולכים להתקדם מהר".

בדומה למה שהציגה גוגל עם מנוע ה-Bard אתמול, באירוע הוצג כי המנוע החדש ב-Bing יודע גם לסרוק בזמן אמת מידע מרחבי האינטרנט על מנת לספק תשובות מדויקות יותר למשתמשים. בנוסף, מיקרוסופט מוסיפה ממשק דיאלוגי בדומה למה שמקבלים ב-ChatGPT המקורית, באמצעותו ניתן לשאול שאלות בטקסט חופשי כדי למבצע חיפושים מורכבים. "חוויית הצ'אט מאפשרת לך לחדד את החיפוש שלך עד שתקבל את התשובה המלאה שאתה מחפש על ידי בקשת פרטים נוספים, בהירות ורעיונות - עם קישורים זמינים כדי שתוכל לפעול מיד על ההחלטות שלך", נכבת בהודעה של מיקרוסופט.

מיקרוסופט ו-ChatGPT. ShutterStock
באירוע הוצג כי המנוע החדש ב-Bing יודע גם לסרוק בזמן אמת מידע מרחבי האינטרנט על מנת לספק תשובות מדויקות יותר למשתמשים/ShutterStock

"עדכנו את דפדפן Edge עם יכולות בינה מלאכותית חדשות ומראה חדש, והוספנו שתי פונקציות חדשות: צ'אט וכתיבה. עם ה-Edge Sidebar, אתה יכול לבקש סיכום של דוח פיננסי כדי לקבל את הנקודות העיקריות - ולאחר מכן להשתמש בפונקציית הצ'אט כדי לבקש השוואה לנתונים הפיננסיים של חברה מתחרה ולשים אותה אוטומטית בטבלה", הסבירו במיקרוסופט. "אתה יכול גם לבקש מ-Edge לעזור לך לחבר תוכן, כגון פוסט בלינקדאין, על ידי מתן כמה הנחיות כדי להתחיל. לאחר מכן, תוכל לבקש ממנו לעזור לך לעדכן את הטון, הפורמט ואורך הפוסט. Edge יכול להבין את דף האינטרנט שבו אתה נמצא ולהתאים את עצמו בהתאם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
בינה מלאכותית חוזה: הסלפי ההאחרון שיצולם על כדור הארץ/TikTok/Robot Overloards)

לדברי מיקרוסופט, יש 10 מיליארד שאילתות חיפוש ביום, אבל להערכתם מחצית מהן לא נענות. "הסיבה לכך היא שאנשים משתמשים בחיפוש כדי לעשות דברים שהם לא תוכננו לעשות במקור. זה נהדר למציאת אתר אינטרנט, אבל לשאלות או משימות מורכבות יותר לעתים קרובות מדי הוא נופל".

עם זאת, הבעיה, מזהירים מומחים, וגם גוגל בעצמה בעבר בהתייחסות למודלים של בינה מלאכותית - שהתוצאות, גם אם טבעיות יותר לעין ולאוזן האנושית בשפתן, עשויות להיות שגויות ואפילו מסוכנות, וזה עשוי להיות בעייתי בעולם שבו חיפוש בגוגל הפך להיות מקור סמכות עיקרי.

גוגל בעצמה כזכור, התייחסה בעבר לבעיות של מנועים דוגמת ChatGPT, כמו שכפול של נטאי חברתי שלילי, גזענות או נטייה להציג מידע שגוי כעובדות (בגוגל מכנים זאת "הזיות ידע"). האם כך עומד להיראות מעכשיו החיפוש שלנו? נצטרך לחכות ולראות.

בשלב הראשון, מיקרוסופט משחררת את הגרסה החדשה של מנוע החיפוש כגרסה ניסינות באתר Bing.com בדסקטופ, ובהמשך תשוחרר גם גרסה למובייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully