וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד קולי מרטיט: טייסי חיל האוויר מבולבלים מאובייקט בלתי מזוהה בשמי ארה"ב

12.3.2023 / 0:02

בלון? מזל"ט? משהו מרושע יותר? קטע קול הנלקח ממטוס F16C - כשטייסיו מבחינים באובייקט משונה בשמי ארה"ב - מעורר סערה ברשת. אנשים דורשים תשובות שהצבא, נכון לעכשיו, מסרב למסור. יותר מכך, הם אינם שוללים את התיאוריה שמדובר בחוצנים

בווידאו: ירוט הבלון הסיני מעל האוקיינוס האטלנטי/רויטרס

צבא ארה"ב סירב למסור פרטים על העצם הבלתי מזוהה שיורט בידי מטוס קרב מעל אגם יורון, מישגן, בחודש שעבר. בקטע אודיו שלקוח מהטיסה הזאת ניתן לשמוע את הטייסים המבולבלים תוהים מה מהות האובייקט המעופף.

ראשי NORAD (פיקוד הגנת האוויר והחלל של צפון אמריקה) ופיקוד הצפון של ארה"ב סירבו למסור פרטים כלשהם על האובייקט המסתורי. הגנרל גלן ד' ואנהרק מסר בתגובה: "אני לא מתכוון לסווג אותם כבלונים. אנחנו קוראים להם אובייקטים מסיבה כלשהי". חברת הקונגרס של מישיגן, אליסה סלוטקין, אמרה כי למרות שהרבה לא ידוע על האובייקט שהופל בידי מטוס ה-F16, הוא לא היווה חשש לביטחון הלאומי. "NORAD, שמטרתה להגן על ארצות הברית, מקדישה תשומת לב רבה לכל מה שמסתובב בשמיים שלנו. הם הורידו את הסף של מה שהם מסתכלים עליו והאובייקט הופיע על המכ"מים שלהם - אז הוא יורט".

ארה"ב הפילה לפחות ארבעה כלי טיס נפרדים שריחפו מעל המרחב האווירי האמריקני בחודש האחרון. התקרית הראשונה, שסומנה מאז כבלון ריגול סיני, נצפתה מעל מונטנה לפני שיורט ואותר באוקיינוס האטלנטי. שני אובייקטים נוספים יורטו מעל אלסקה וקנדה לפני שהרביעי יורט 24 קילומטרים מחופי חצי האי העליון של מישיגן. "הפעולות הן חסרות תקדים בזמנים של שלום", מסרו גורמים רשמיים.

בעוד שצבא ארה"ב טען שהפעולות שננקטו היו עניין ביטחוני ותיארו זאת כ"כוננות מוגברת" - מאז הפלת בלון הריגול, מעט נעשה כדי להרגיע את השאלות הציבור לגבי האובייקטים המסתוריים האלה. אפילו אפשרות שמדובר בחוצנים לא נשללה. "לא שללתי שום דבר בשלב הזה", אמר ואנהרק. קיים פוטנציאל לעלייה באובייקטים המרחפים בשמי ארה"ב וכן, ייתכן גם שהצבא נעשה יותר מיומן באיתור עצמים זרים.

עוד בנושא
צבא ארה"ב חוקר עב"מ שנצפה בעיראק: "זה הדבר האמיתי"

תיעוד נדיר של חיל הים האמריקני מציג עב"ם כדורי מרחף ואז צולל לים

בערב הדיווח שותפו גם תמונות של עצמים מרחפים בשמיים. רבות הציגו שרשרת של אורות שקושרו לעתים קרובות ללווין Starlink, חברה בבעלות אילון מאסק. בנוסף, למחרת פורסם קטע קול מתא הטייס של מטוס ה-F16 שהתחקה אחר האובייקט הלא ידוע באגם יורון. ניתן לזהות את הבלבול שלהם בזמן שהם מנסים לזהות באיזה אובייקט מדובר.

מה קורה שם?

171 תיקים לא מפוענחים: בפנטגון מתקשים להסביר את העלייה בתלונות על עב"מים

לכתבה המלאה

האזינו לטייסים:

בקטע הקולי הקצר ניתן לשמוע את טייסי הפלקון F-16 מנסים לתאר את האובייקט - כאשר אחד מתייחס אליו כ"מתכתי" ומוסיף שהוא "קטן יותר ממכונית". נשמע שקשה להם לזהות במה מדובר בגלל אור בוהק המגיע מהשמש, אך דיונים על היותו בלון בהחלט מתעוררים בין הטייסים - ובסופו של דבר הם מסווגים אותו כאחד כזה. ה-FAA סגר את המרחב האווירי מעל חלקים מאגם מישיגן על רקע הדיווחים.

הרבה שאלות נותרו ללא מענה, אך הבית הלבן ניסה להרגיע את המצב והודיע שלא מדובר באיום מצד חוצנים.

  • עוד באותו נושא:
  • עב"מ
  • ארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully