וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש טוען שלכדור הארץ יש גרעין נסתר

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 10:10

מחקר שבדק נתונים סיסמיים של רעידות אדמה, טוען כי לכדור הארץ יש בעצם ליבה פנימית נוספת, גרעין מתכתי גדול, שלא התגלה קודם לכן

ליבת כדור הארץ. ShutterStock
ליבת כדור הארץ/ShutterStock

ג'ול ורן ואחרים תהו מה יש בליבת כדור הארץ, ועכשיו למדע יש תשובה. מחקר שפורסם השבוע ב-נייצ'ר קומיוניקיישנס, טוען שלליבת כדור הארץ, מתחת לקרום, המעטפת החיצונית והליבה החיצונית והפנימית, יש שכבה פנימית נוספת, סמויה, שהיא כדור מתכתי שרוחבו 640 קילומטר בקירוב - ליבה בתוך הליבה. כלומר, לכדור הארץ יש חמש שכבות, ולא ארבע כמו שמקובל היה לחשוב.

הרעיון שלכדור הארץ יש גרעין מרכזי מלבד הליבה הוא לא חדש והוצע כבר לפני 20 שנה. אבל כעת, נתונים חדשים שנאספו על ידי מדידות של הגלים הסיסמיים של רעידות אדמה בזמן שהן חולפות דרך מרכז כדור הארץ, מאוששים את האפשרות של הליבה הפנימית ביותר.

כדור הארץ לא באמת עגול?/@holly.moffatt

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

הסיבה שהיא לא נתגלתה לפני כן, היא שהמבנה שלה מאוד דומה לשכבה שמעליה. זהו כדור מתכתי, שקליפתו עשויה סגסוגת טבעית של ברזל וניקל, עם עקבות של מתכות אחרות. כיון שהמעבר הסיסמי בין הליבה הפנימית ביותר לליבה שמעליה הוא הדרגתי, היה קשה לזהות אותה.

המשמעות של התגלית, 1,600 קילומטר מתחת לרגלינו היא משמעותית, בכך שהיא עשויה לתת הבנה טובה יותר של השדה המגנטי של כדור הארץ וכיצד הוא עתיד להתפתח.

  • עוד באותו נושא:
  • כדור הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully