וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל הגיעה לפריצת דרך בפיתוח מד סוכר ללא דקירה בחיבור לשעון

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 17:16

פרויקט חדש וסודי בקופרטינו רוצה להכניס את החברה עם סמל התפוח לשוק הטכנולוגיה הרפואית ומדידת סוכר רציפה בדם. בשוק קיימים כבר פתרונות של ענקיות תרופות, אבל אפל כרגיל, עושה דברים קצת אחרת

Apple Watch Ultra. GettyImages
Apple Watch Ultra/GettyImages

כבר שנים לא נראה מאפל פרויקט שאפתני של "לכוון לירח", כמו שהיה בחברה בימיו של סטיב ג'ובס, אלא החברה התמקדה בשיפורים ודגמים חדשים של האייפונים, האייפדים והמחשבים שלה. אבל עכשיו נראה שהרוח משתנה: מאות מהנדסים בחברה עובדים על פיתרון למדידת סוכר ללא דקירה, שיחובר לאפל ווטש.
אז נכון, כבר קיימים בשוק פתרונות דומים של חברות כמו אבוט ואחרות, אבל אפל הולכת על גישה שונה לחלוטין.

בשעה שאת החיישנים של אבוט צריך להחליף כל שבועיים לערך, אפל מסתמכת על שבבים פוטוניים, ועל שיטת מדידה הנקראת ספקטרוסקופיה ספיגה אופטית. המערכת משתמשת בלייזרים הפולטים אורך גל מסויים שחודר מתחת לעור, במקום שבו יש נוזל הזולג מכלי דם, אבל שנספג על ידי גלוקוזה בדם. האור מוחזר לחיישן ופענוח אלגוריתמי מספק את רמת הסוכר בדם של הנמדד.

אפל ווטש 8/אפל
sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

הפרויקט מפותח במסגרת חטיבה באפל שנקראת XDG, ראשי תיבות של "קבוצת עיצוב חוקר", קבוצה הדומה באופיה ל-"מעבדות איקס" של גוגל. זהו אחד הפרויקטים הסודיים ביותר בחברה שגם ככה יש לה תדמית חשאית. ברם, פחות אנשים מעורבים בפיתוח מאשר פרויקט המכונית החשמלית או קסדת המציאות המעורבת שנטען שהחברה מפתחת. הצעד הזה באם ימומש, יהפוך את אפל גם לכוח משמעותי בשוק הטכנולוגיה הרפואית, שכן מדובר בשוק של מיליארדים, בשעה שסוכרת היא אחת המחלות הנפוצות בעולם (אחד מכל עשרה אמריקנים סובל ממנה).

בשעה שדובר מטעם אפל סירב להגיב לידיעה שפורסמה בבלומברג, דובר מטעם ענקית התרופות אבוט אמר כי גם הם עובדים על מודד סוכר בדם חדש. "חדשנות מתמשכת בטכנולוגיה רפואית היא קריטית", אמר הדובר סקוט סטופל לבלומברג. "יחד עם זאת, זה גם מאמץ מורכב וחייב להיות מדויק, פשוט וזול. אבוט היא המובילה העולמית במדידת סוכר מתמשכת, כי מוצרי הליברה שלנו עונים על התנאים הללו". האם אפל תוכל לתת מענה? ימים יגידו, אבל מול אבוט עומדת עכשיו שחקנית לא פחות גדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully