יש אישור: "מומיות החייזרים המקסיקניות" - הן לא של בני אדם

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 0:02

חוקרים חזרו לקונגרס המקסיקני והפעם עם אישורים לפיהם המומיות החייזריות לכאורה שהוצגו לעולם בספטמבר האחרון הן לא של בני אדם - אך הם לא ממהרים להכריז שמדובר בחייזרים. האם הם מפחדים מההשלכות?

הקונגרס המקסיקני קיים דיון שני על עב"מים ומומיות החייזרים הפרואניות/רויטרס

חודשיים חלפו מאז שבאירוע ראשון מסוגו בתולדות האנושות, גופות "לא אנושיות" של מה שנטען שהם חייזרים הוצגו בקופסאות זכוכית בפני פוליטיקאים מקסיקנים בקונגרס במקסיקו סיטי. כעת הקונגרס של מקסיקו ערך דיון נוסף בנושא בו שמע עדויות של חוקרים שהכריזו על האותנטיות של המומיות הפרואניות בעלות שלוש האצבעות שנטען שהן ראיות פוטנציאליות לצורות חיים לא אנושיות, אך הם סירבו לאשר שהשרידים האלה הגיעו מחוץ לכדור הארץ.

במהלך שימוע שנערך בקונגרס על תופעות חריגות לא מזוהות (והועבר בשידור חי ברשת), נחשפו שתי "גופות החייזרים" שנטען כי הן שרידים מאובנים בני 1,000 שנה של פריטים מחוץ לכדור הארץ שהוצגו על ידי העיתונאי והמומחה לעב"מים ג'יימה מאוסן. העיתונאי המקסיקני שחשף אותן ודיבר תחת שבועה בארמון המחוקקים בסן לזארו, אמר כי "הדגימות האלה אינן חלק מהאבולוציה הארצית שלנו. אלה לא יצורים שנמצאו לאחר התרסקות של עב"ם. הם נמצאו במכרות של דיאטומים (סוג של אצות) ולאחר מכן הפכו למומיות מאובנות". מאוסן אמר לקונגרס כי דגימות ה-DNA משתי הגופות נבדקו והשוו לדגימות DNA אחרות ונמצא כי למעלה מ-30 אחוזים מהן היו ''לא ידועות ולא מוכרות למדע''. עוד אמר כי המחקר שלהם הוכיח שהמומיות שייכות לשלד בודד ולא הורכבו מחפצים אנושיים.

כעת חוקרים במקסיקו הכריזו שהמומיות הפרואניות בעלות שלוש האצבעות הן אכן אותנטיות ובמשך שלוש שעות הציג מאוסן בפני הקונגרס שורה של רופאים שכולם אמרו שהגופות הן של יצורים אמיתיים שחיו פעם.

המצגת של העיתונאי המקסיקני וחובב העב"מים ג'יימה מאוסן (לא בתדרוך שני על חפצים מעופפים לא מזוהים, המכונים עב"מים, בקונגרס המקסיקני, במקסיקו סיטי. Quetzalli Nicte-Ha, רויטרס
המצגת של העיתונאי המקסיקני וחובב העב"מים ג'יימה מאוסן/רויטרס, Quetzalli Nicte-Ha

חשוב לזכור שאותו מאוסן הוא שרלטן ידוע ובשנת 2017 העלה טענות דומות בפרו - אולם דו"ח של משרד התובע של אותה מדינה מצא כי הגופות דהציג היו למעשה "בובות שיוצרו לאחרונה וכוסו בתערובת של נייר ודבק סינטטי כדי לדמות נוכחות של עור". הדו"ח הוסיף כי הדמויות היו כמעט בוודאות מעשה ידי אדם וכי "הן אינן שרידים של חייזרים". הגופות לא נחשפו בפומבי באותה עת ולכן לא ברור אם הן זהות לאלו שהוצגו בקונגרס במקסיקו סיטי. מה שכן, כפי שציינו, הפעם ישנם חוקרים בעלי שם שקבעו אחרת לאחר שורת בדיקות והסכימו איתו שמדובר ביצורים אמיתיים - אם כי הם לא מיהרו לקבוע שמדובר בחייזרים.

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

זה היה הדיון השני שנערך על הדגימות, לאחר שהדיון הראשון התקיים ב-13 בספטמבר. אז מאוסן ומספר מחוקקים מקסיקנים הפכו למושא לעג עולמי כשטענו שהמומיות שהובאו מפרו הם יצורים שאינם חלק מהאבולוציה הארצית שלנו. הפעם דאג מאוסן להביא קבוצת רופאים שאישרו שהמומיות שלו היו פעם יצורים חיים - וטען שמדובר בחוצנים. הוא אמר: "אף אחד מהמדענים לא אומר שתוצאות המחקר מוכיחות שהם חוצנים, אבל אני הולך רחוק יותר". המשתתפים תיארו את היצורים כ"זן חדש" של "יצור לא אנושי" שלא היו לו ריאות או צלעות. מאוסן הוסיף שיש להם עצמות חזקות וקלות והם ללא שיניים - והיו להם שתלים של קדמיום ואוסמיום - אחד מהיסודות הנדירים ביותר על פני כדור הארץ.

"זו הפעם הראשונה שחיים חוץ-ארציים מוצגים בצורה כזו ואני חושב שיש לנו כאן דוגמה ברורה שיש לנו עסק עם דגימות לא אנושיות שאינן קשורות לאף מין אחר בעולמנו," סיכם מאוסן, ''לציבור יש זכות לדעת על טכנולוגיה לא אנושית ועל ישויות לא אנושיות. אנחנו מדברים על נושא שמאחד את האנושות, לא מפריד בינינו. אנחנו לא לבד ביקום העצום הזה, אנחנו צריכים לאמץ את המציאות הזו".

בדיקות מעבדה לגופות ה"חייזרים" שהוצגו במקסיקו/רויטרס, Raquel Cunha

בניו יורק פוסט דווח שמאוסן גם אמר שהצוות שלו מצא שאחת מהן "הייתה חיה, שלמה. הייתה ביולוגית ובהריון" - והצביע על גושים גדולים בתוך הבטן לכאורה של ה"חוצן" - מה שמציע את האפשרות שאלה עשויות להיות ביצים.

האנתרופולוג רוג'ר זוניגה מהאוניברסיטה הלאומית בסן לואיס גונזגה באיקה שבפרו אמר לרויטרס: "הם אמיתיים. לא הייתה שום התערבות אנושית בהיווצרות הפיזית והביולוגית של היצורים האלה". במכתב שנחתם על ידי 11 חוקרים מהאוניברסיטה נאמר שכולם מסכימים שהמומיות אמיתיות, אך הם סירבו לאשר שהן של חוצנים. על פי החשד, המומיות נלקחו ממכרה בקוסקו, פרו ונמצאו כבר ב-2017.

עוד בנושא:
"בדקתי את מומיות החייזרים המקסיקניות - הסיפור האמיתי שלהן אפל מאוד"
רופאים בדקו את הגופות של ה"חייזרים" שהוצגו לקונגרס - זה מה שהם גילו

בדיקות מעבדה לגופות ה"חייזרים" שהוצגו במקסיקו. Raquel Cunha, רויטרס
המחקר מראה שהחייזרים לכאורה שייכים לשלד בודד ולא הורכבו מחפצים אנושיים/רויטרס, Raquel Cunha
בדיקות מעבדה לגופות ה"חייזרים" שהוצגו במקסיקו. Raquel Cunha, רויטרס
המשתתפים תיארו את היצורים כ"זן חדש" של "יצור לא אנושי" שלא היו לו ריאות או צלעות/רויטרס, Raquel Cunha

המצגת הראשונה של מאוסן שהוצגה בספטמבר ספגה ביקורת משלל מומחים שטענו כי מדובר בתעלול שהופרך על ידי מדענים כבר לפני שנים. אז הם טענו שהמומיות "נוצרו משרידי מומיות אנושיות". מאוסן יצא נגד הקביעה הזו וטען שלחוקרים אין דרך לדעת שמדובר בשרידי בני אנוש כי הם לא בדקו את הגופות וכי זו עשויה להיות עוד דרך של הממשלה למנוע כאוס ציבורי. בדיון האחרון הוא הוכיח (לדבריו) שצדק כי הקביעה הייתה מהירה מדי.

הפוליטיקאי המקסיקני סרג'יו גוטיירס לונה הוסיף כי "כל הרעיונות וכל ההצעות תמיד יתקבלו בברכה לדיון בהם. צריך לשמוע אותם ואז להסכים איתם או לא". חבר הקונגרס סרג'יו גוטיירז, ממפלגת השלטון של הנשיא אנדרס מנואל לופס אוברדור, קרא לרפורמה בחוק של מקסיקו כדי שיהיה אפשר לפרסם את כל המידע על עב"מים.

גופת "חייזר" שהוצגה בקונגרס במקסיקו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
גופת "חייזר" שהוצגה בקונגרס במקסיקו בספטמבר האחרון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

רבים הביעו ספקנות לגבי התגלית והבדיקות וכינו אותן "תרמית". הם הזכירו שממצאים דומים כאלה בעבר התבררו כשרידים של ילדים חנוטים - כולל הממצאים שהציג מאוסן עצמו בעבר. ממשלת פרו, בה נמצאו המומיות, טענה שהשרידים הם פשוט חפצים מהתקופה הפרה-היספנית. שרת התרבות הפרואנית, לסלי אורטיאגה, אמרה שאף מוסד מדעי במדינה לא זיהה את השרידים כלא אנושיים ותהתה כיצד הוצאו הדגימות מפרו.