וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסטרונאוט לשעבר שטוען: "יש חייזרים בכל מקום במערכת השמש"

3.6.2024 / 0:04

אסטרונאוט בריטי שבילה מעל ל-100 ימים בחלל בטוח שיש חיים תבוניים בכל רחבי החלל, כולל במערכת השמש שלנו וחוזה שחיידקים חוץ ארציים יכולים להימצא בתוך חמש שנים

Secrets of our Universe - האסטרונאוט טים פיק על סודות היקום/Channel 5

האם יש חיים איפשהו בחלל העצום שסביבנו או שאנחנו לבד ביקום? השאלה הזו מטרידה את האדם כבר מאות שנים, אולם אסטרונאוט לשעבר ששהה מעל 100 ימים בחלל, משוכנע לגמרי שיש ביקום חיים תבוניים נוספים חוץ מאיתנו - כלומר חייזרים. טייס החלל והקצין בחיל האויר הבריטי מייג'ור טים פיק אפילו חושב שמאוד יכול להיות שאותם חוצנים נמצאם ממש קרוב אלינו, בתוך מערכת השמש שלנו. פיק, האסטרונאוט הבריטי הראשון של סוכנות החלל האירופית (ESA) והבריטי השביעי שטס לחלל ב-2016, חושב שייתכנו "מיליונים" של מקומות בהם מסתתרים חייזרים.

"אני לגמרי חושב שזה קורה במאות אלפי מקומות, אם לא במיליונים," אמר האסטרונאוט פיק בראיון לפודקאסט "Reasons To Be Joyful". "כן, אני מאמין מושבע בקיומם של חייזרים. אני מכיר לא מעט מדענים רציניים, פיזיקאים, אסטרופיזיקאים וקוסמולוגים, שגם הם מאמינים גדולים כמוני".

פיק הוסיף ש"גרעיני החיים נמצאים בכל מקום" במערכת השמש שלנו. "עד כה חיפשנו רק בשכונה הקטנטנה שלנו ומצאנו כבר 5,000 כוכבים - כמה מהכוכבים האלה קיימים הרבה יותר זמן מהשמש שלנו". הוא המשיך ואמר כי "ככל שיש לך יותר זמן שבו הכוכב קיים, ככה יש יותר זמן לחיים להתפתח עליו ולהפוך להיות הרבה יותר מורכבים. לכן אני חושב שהחיים שופעים ברחבי היקום".


פיק נשאל האם כשהוא מדבר על חיים בחלל הוא מדמיין יצורים מהלכים ומדברים או מיקרואורגניזמים. "אני חושב שהכוונה לשניהם, אבל אני חושב שלמתוא יצורים חיים מהלכים, מדברים, מודעים ואינטליגנטים יהיה הרבה יותר נדיר מלמצוא סימני חיים באופן כללי", הוא אמר.

"אני חושב שהיקום שופע חיים. אם יש לכם ספק לגבי העצום והיקף של היקום, פשוט לכו וחפשו בגוגל כמה מהתמונות של טלסקופ החלל ג'יימס ווב שאנחנו מקבלים עכשיו מהגלקסיות. יש מאות מיליארדי כוכבים רק בגלקסיית שביל החלב שלנו, שהיא די ממוצעת. אנחנו מעריכים שיכולות להיות עד שני טריליון גלקסיות, כל אחת עם כמה מאות מיליארדי כוכבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הוא אמר שקנה המידה של היקום "בלתי נתפס" והוסיף ש"אנחנו לומדים שמים הם דבר מאוד נפוץ בכהרבה מקומות בחלל. יש מים בכל מערכת השמש שלנו, שלא לדבר על הגלקסיה. אנחנו יודעים שיש אלפי כוכבי לכת, אפילו בסביבה המקומית שלנו סביב כוכבים שאנחנו צופים בהם עכשיו. כוכבי הלכת האלה נוטים ליצור אותם דפוסים כמו מערכת השמש שלנו, סלעיים קרובים לכוכב, ענקי גז רחוקים יותר. הצורה הנפוצה יותר של כוכבים, שהם ננסים אדומים ולא ננסים צהובים כמו השמש שלנו, מאירים במשך טריליוני שנים ולכן יש הרבה יותר זמן אם אתה נמצא על כוכב לכת שמקיף כוכב ננס אדום, כדי שיתפתחו בו חיים".

אז מתי נמצא חיים בחלל? ממש בקרוב

הוא מאמין שיש "חיים בכל מקום" וענתן תחזית נועזת לפיה המין האנושי יכול למצוא "סימנים של צורות חיים חיידקיות מיקרוביאליות קטנות תוך 5 עד 15 השנים הקרובות".

הוא אמר ש"אנחנו כבר רואים סימנים ביולוגיים פוטנציאליים באטמוספירות של כוכבי לכת בסביבה הקרובה שלנו, מה שיהיה מרגש באמת. אנחנו נמצא חיים תבוניים, כן - אני חושב שיש חיים תבוניים בחוץ. הבעיה היא הגודל העצום של היקום, כשחושבים על קנה המידה שאנחנו מדברים עליו חייבים לשאול את השאלה-
האם אי פעם ניצור איתם קשר?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully