וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך: שבב המוח של אילון מאסק הושתל בהצלחה בחולה שני

עודכן לאחרונה: 5.8.2024 / 19:27

ניסוי קליני מוצלח שני: Neuralink של אילון מאסק השתילה שבב מוחי נוסף בחולה עם פגיעת עמוד שדרה, ומתקדמת לעבר השתלות נוספות עד סוף השנה

השבב של Neuralink. Neuralink, אתר רשמי
השבב של Neuralink/אתר רשמי, Neuralink

אילון מאסק, האיש והחזון מאחורי טסלה ו-SpaceX, הודיע על אבן דרך משמעותית נוספת בפיתוח הטכנולוגיה פורצת הדרך של חברת שבבי המוח בבעלותו, Neuralink (ניוראלינק). בראיון לפודקאסט של לקס פרידמן, סיפר מאסק כי הצוות של ניוראלינק הצליח להשתיל שבב מוחי מתקדם בחולה שני.

ניוראלינק נמצאת בימים אלה בעיצומם של ניסויים קליניים בשבב, שמטרתו לסייע לאנשים עם פגיעות בעמוד השדרה לשלוט במכשירים דיגיטליים באמצעות כוח המחשבה בלבד. כזכור, השבב אפשר לחולה הראשון, נולנד ארבאו (שגם רואיין בפודקאסט), לשחק במשחקי וידאו, לגלוש באינטרנט, לפרסם פוסטים ברשתות חברתית ולהזיז סמן על מסך המחשב הנייד שלו.

החולה השני, שסבל מפגיעת עמוד שדרה, עבר את ההשתלה בהצלחה וכעת 400 מתוך 1024 האלקטרודות בשבב פועלות. מאסק הביע אופטימיות רבה בנוגע לתוצאות ההשתלה השנייה, וציין בראיון לפודקאסט כי השבב עובד היטב ומייצר אותות רבים. במהלך הפודקאסט, חשפו בכירים בניוראלינק פרטים נוספים על אופן פעולתו של השבב ועל הניתוח הרובוטי המתקדם שבאמצעותו הוא מושתל במוח. מאסק הביע תקווה כי עד סוף השנה יושתלו שבבים בשמונה מטופלים נוספים במסגרת הניסויים הקליניים.

מאסק לא חשף מתי ניוראלינק ביצעה את הניתוח של המטופל השני, אך ציין כי הוא מצפה שניוראלינק תספק את השתלים לשמונה מטופלים נוספים השנה במסגרת הניסויים הקליניים שלה.

בנוסף, חשף מאסק כי שוחח עם המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ, על הקמת ועדה שתבחן דרכים לייעול הממשל באמצעות הפחתת הרגולציה העסקית, הביע את נכונותו להשתתף בוועדה וטען כי הרגולציה בארה"ב פוגעת בחדשנות.

בחודש פברואר חשף הדיילי מייל כי מאחורי המיזם עומדים ניסויים אכזריים בחיות שכללו קידוחים בגולגולות של קופים ומילוי החורים בדבק. על פי המסמכים, לאחר הניתוחים, נעשה שימוש ב-"Bioglue" - סוג של דבק ביולוגי - לאטום את החורים שנקדחו בגולגולות הקופים. עוד המסמכים מגלים כי לקופים קטעו חלק מהגפיים והם הומתו לאחר סבל של הקאות חוזרות ושלשולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully