וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א הודיעה: החללית של אילון מאסק תחלץ את האסטרונאוטים שנתקעו בתחנת החלל

עודכן לאחרונה: 24.8.2024 / 20:39

סוכנות החלל האמריקנית הרימה ידיים: בשל תקלות טכניות בחללית הסטארליינר של בואינג, נאס"א החליטה להשתמש בחללית הדרגון של SpaceX כדי להחזיר את שני האסטרונאוטים שנתקעו בחלל לכדור הארץ. ובכל זאת, משימת החילוץ המורכבת הזו צפויה להתרחש רק בשנה הבאה

בוץ' ווילמור וסוני וויליאמס. רויטרס
בוץ' ווילמור וסוני וויליאמס/רויטרס

שני אסטרונאוטים של נאס"א, בוץ' ווילמור וסוני וויליאמס, שיצאו למשימת מחקר בחללית החדשה של בואינג, הסטארליינר, נתקעו בחלל למשך חודשיים עקב תקלות טכניות. היום (שבת) הודיעה נאס"א כי תשתמש בחללית הדרגון של SpaceX, בבעלותו של אילון מאסק כדי להחזירם לכדור הארץ. ההחלטה התקבלה לאחר שבועות של דיונים וניסיונות לפתור את הבעיות בחללית הסטארליינר, שכללו כשלים במנועי הדחף ודליפות הליום. בנאס"א ובבואינג קיוו בתחילה כי ניתן יהיה לתקן את התקלות ולהשיב את האסטרונאוטים הביתה בחללית המקורית, אך לבסוף הוחלט כי הפתרון הבטוח ביותר הוא להשתמש בחללית הדרגון. עם זאת, החילוץ יתבצע רק ב-2025.

כזכור, במהלך התקרבותה של הסטארליינר לתחנת החלל ב-6 ביוני, אירעה תקלה טכנית חמורה: ארבעה מהמנועים של הסטארליינר נכשלו בתמרון ההתקרבות לתחנת החלל בגלל התחממות יתר. מאז תוקנו שלושה מהם, אך בבואינג ובנאס"א לא ידעו מה גרם לתקלה. התקלה הותירה את נאס"א ובואינג בחוסר ודאות, והן הקדישו את השבועות הבאים לחקירה מעמיקה של התקלה בניסיון להבין את הגורם לה. בנוסף לתקלת המנועים, התגלו גם מספר דליפות הליום קטנות במערכת ההנעה של החללית, שהעצימו את החששות לבטיחותה.

החללית סטארליינר של בואינג,
The Starliner spacecraft. צילום: Shutterstock, עיבוד תמונה
הסטארליינר של בואינג/עיבוד תמונה, צילום: Shutterstock

בואינג אמנם הביעה ביטחון ביכולתה של החללית לחזור בשלום לכדור הארץ, אך נאס"א לא השתכנעה. למרות שבואינג טענה שהמהנדסים שלה הבינו את התקלות, בנאס"א לא הרגישו שהם מבינים את הבעיות לעומקן, גם לאחר שביצעו סדרת בדיקות מקיפות שכללו ניתוח נתונים ואפילו פירוק של חלקים מהחללית - עד להחלטה הסופית שהתקבלה הערב (שבת).

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
SpaceX Crew-9. NASA / SpaceX, אתר רשמי
חללית הדרגון של SpaceX/אתר רשמי, NASA / SpaceX

טיסת הניסוי של הסטארליינר ביוני הייתה הראשונה של החללית עם בני אדם על הסיפון. אם הכל היה הולך כשורה, נאס"א הייתה מאשרת את הסטארליינר למשימות קבועות, הנושאות ארבעה אסטרונאוטים לשהייה של שישה חודשים בתחנה. אבל עכשיו לא ברור אם או איך בואינג תוכל לקבל אישור לטיסות האלה.

למעשה, ההחלטה מהווה מכה קשה לבואינג, שפיתחה את הסטארליינר במשך שנים רבות וראתה בה את התשובה שלה לחלליות הדרגון של SpaceX. כעת, נראה כי בואינג תצטרך להמתין זמן רב יותר עד שהסטארליינר תוכרז כבטוחה לשימוש, והיא תיאלץ להסתמך על המתחרה שלה כדי להחזיר את האסטרונאוטים שלה הביתה. השיגור של חללית הדרגון עם שני האסטרונאוטים צפוי להתקיים בסוף ספטמבר, והם צפויים לחזור לכדור הארץ בפברואר 2025.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully