וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ומאסק מבטיחים: נקים בסיס על מאדים, אבל לא אם האריס תנצח

23.9.2024 / 9:16

המועמד לנשיאות ארה"ב הבטיח "לבנות עיר שמקיימת את עצמה" על הכוכב האדום בתוך 20 שנה בעוד שמאסק, תומכו הנלהב, צייץ שהוא נשבע שיביא "כל מי שרוצה להיות נוסע בחלל" למאדים - אבל שניהם איימו שזה לא יקרה אם האריס תהפוך לנשיאת ארה"ב (ותוך שהם מתעלמים מהעובדות)

צילום פנורמה של מאדים מהגשושית פרסווירנס/NASA

דונלד טראמפ מבטיח שאם ינצח בבחירות הקרובות לנשיאות - ארה"ב תגיע למאדים "עד סוף כהונתו" והוסיף שהוא גם ידאג שלארצו תהיה "הגנה צבאית גדולה בחלל". המועמד הרפובליקני לנשיאות אמר שהוא ידבר עם הבוס של SpaceX אילון מאסק על התחלת המשימה.

בעצרת שערך בסוף השבוע בצפון קרוליינה הוא אמר: "אנחנו רוצים להגיע למאדים עד סוף כהונתי. אנחנו רוצים לעשות את זה ואנחנו רוצים שתהיה לנו גם הגנה צבאית מצוינת בחלל. אני אדבר עם אילון. אילון - תניע את ספינות הטילים האלה".

הוא הבטיח ששיעור הטיסות לחלל יגדל "באופן אקספוננציאלי משם", כשהמטרה שלו היא "לבנות עיר שמקיימת את עצמה" על הכוכב האדום בתוך 20 שנה.

אבל הוא טען/איים שאם חס וחלילה יריבתו במירוץ לבית הלבן, קמלה האריס, תנצח אז בני אדם לא יגיעו למאדים ואמר: "טראמפ תומך בתייעלות ממשלתית שתאפשר לעשות דברים גדולים, קמלה לא. לעולם לא נגיע למאדים אם קמלה תנצח".

הקריאה של טראמפ למאסק ככל הנראה תוכננה מראש, שכן מאסק עצמו צייץ שהוא נשבע שיביא "כל מי שרוצה להיות נוסע בחלל" למאדים - אבל זה לא יקרה אם האריס תהפוך לנשיאת ארה"ב.

ביום ראשון בלילה, מאסק כתב ב-X שבעוד שנתיים הוא ישלח חמש ספינות חלל למאדים. "בסופו של דבר", הוסיף, "יהיו אלפי ספינות חלל שגיעו למאדים וזה יהיה מראה מפואר!"

עם זאת, מאסק, שהביע לא פעם את תמיכתו בטראמפ אמר כי כהונה נוספת של נשיא דמוקרטי בבית הלבן "תהרוס את תוכנית המאדים ותביא את האנושות לאבדון" על ידי הטבעה שלה בבירוקרטיה.

עוד על כיבוש המאדים
שליחים באדום: היכולות המדהימות של הרוברים שנשלחים למאדים

חם על הירח: הצעד הגדול הבא של האנושות

מאסק אמר גם מוקדם יותר החודש: "לעולם לא נגיע למאדים אם קמלה תנצח" וציין שלמרות ההתקדמות שביצעה SpaceX בשני העשורים האחרונים, הוא מתוסכל מכמה הביורוקרטיה וההגבלות החוקיות "חונקות את יכולותיו" בארה"ב ואמר ש"אחת הדאגות הגדולות שלי כרגע היא שתוכנית Starship נחנקת על ידי הר של ביורוקרטיה ממשלתית שגדלה מדי שנה".

אם ספינות החלל הבלתי מאוישות של מאסק יוכלו להגיע בבטחה למאדים בעוד שנתיים, הוא אומר שהוא ישלח חלליות מאוישות עד 2028. הוא אמר בעבר שהוא רוצה לראות מושבה אנושית שמקיימת את עצמה על מאדים בעוד 20 שנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אז האם דונלד טראמפ יהפוך את זה למציאות?

בזמן כהונתו, לטראמפ הייתה השפעה חסרת תקדים על פעילות החלל האמריקאית, על פי המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT). ממשלתו הקימה את חיל החלל של ארצות הברית שתפקידיו הם "א. לספק חופש פעולה לארצות הברית בחלל, ומהחלל. ב. לספק ולקדם מבצעים בחלל"וחובותיו כוללים "הגנה על האינטרסים של ארצות הברית בחלל", "מניעת תוקפנות במרחב, מהחלל ובחלל" ו"עריכת מבצעים בחלל". בנוסף, ממשלתו דחפה את נאס"א להגיע לירח שוב עם משימה מאויישת עד 2024 - אם כי זה נדחה מאז ל-2025.

למרות הטענות של טראמפ ומאסק, התקשורת בארה"ב מזכירה שסגנית הנשיא האריס היא תומכת נלהבת של תוכנית החלל בעצמה והייתה יו"ר מועצת החלל הלאומית מאז 2021. בתקופתה, היא זכתה לשבחים מנאס"א על פועלה ועל שדחפה 37 מדינות לחתום על הסכמי ארטמיס, הסכם שלום שאומר שהחלל החיצון "יהיה הפרובינציה של כל האנושות". המהווים מסגרת חוקית ליישוב הירח בכלל ולשיתוף הפעולה הבינלאומי בתוכנית ארטמיס בפרט. האנושות מעולם לא יישבה עולם אחר, והסכמי ארטמיס נועדו להבטיח שאומות העולם לא יריבו זו עם זו על משאבים, אלא ישתפו פעולה בחקר הירח למטרות שלום, וגם ישמרו על הסביבה הירחית (בחלל ועל הקרקע) נקייה מפסולת

בנוסף, מגזין המדע וטכנולוגיה futurism, לעג במאמר מיוחד לקביעה של מאסק לפיה לא נגיע למאדים תחת שלטון האריס והזכירו לו ש"האנושות כבר הגיעה לא פעם למאדים, החל מ-1971 כאשר ברית המועצות - שבניגוד להאריס הייתה קומוניסטית אמיתית - נחתה לראשונה על הכוכב האדום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully