וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק חושפת את הווידאו שלכם

25.7.2011 / 12:48

עוד תקלת פרטיות בפייסבוק: בשבוע האחרון יכלו גולשים לצפות ברשימת קטעי הווידאו של חבריהם, גם אם הוגדרה כמוסתרת

עוד תקלת פרטיות בפייסבוק. הבלוג הטכנולוגי טק קראנץ' חושף כי הגדרות הפרטיות של קטעי וידאו שהעלו המשתמשים לא פעלו במלואן בשבוע האחרון. פיצ'ר הווידאו של פייסבוק מאפשר להעלות קבצי וידאו לרשת החברתית, לחלוק אותם, ולהגדיר למי יש גישה לצפייה בהם ולמי לא. למרות זאת ניתן היה בשבוע האחרון לצפות ברשימת קטעי הווידאו השלמה של כל משתמש הנמצא ברשימת החברים, כולל תיאור סרטון הווידאו, תמונת Thumbnail שלו ושמות המתויגים בו. למרות שמשתמשים נטולי הרשאה לא יכלו לצפות באותם קטעים, החשיפה לתמונת דוגמה של הווידאו והפרטים שלו יכולים להיחשב לפרטיים ודיסקטרטיים גם כן.

פייסבוק השיקה את שירות הווידאו שלה ב-2007 וכיום מתקיימות בו מיליארדי צפיות בכל חודש. דובר פייסבוק אישר את התקלה ואמר כי היא תוקנה. מדובר בתקלה האחרונה בתוך שורה ארוכה של תקלות פרטיות שהתרחשו בפייסבוק בשנתיים האחרונות ושגרמו למתיחת ביקורת רבה על הרשת החברתית. בחודש שעבר, למשל, נודע כי פייסבוק החלה באחרונה לשנות את הגדרות הפרטיות של המשתמשים כך שתכונת זיהוי הפנים, שמאתרת את פני המשתמש בתמונות באתר, תופעל באופן אוטומטי. גולשים שאינם מעוניינים ששמם יוצמד לתמונה חייבים לעשות untag בעצמם.

למקרה זה קדמו תקלות בצורת שינוי הגדרות הפרטיות וחשיפת חלקים מפרופיל המשתמש שהוגדרו כסגורים. כאשר סגן נשיא פייסבוק אליוט שרייג התארח בישראל באוקטובר 2010 אמר לוואלה! TECH כי החברה למדה שקשה מאוד לוודא שלאנשים יש את השליטה שהם רוצים שתהיה להם. "בכל פעם שהוספנו פיצ'ר חדש גם הוספנו הגדרות פרטיות לגביו. משתמשים טענו שזה יותר מדי ושזה מבלבל. זו ביקורת לגיטימית. כשאנחנו טועים, ואנחנו טועים, אנו תמיד מנסים לעשות משהו שעוזר למשתמשים", אמר אז.

גם לכם יש בעיות עם הפרטיות בפייסבוק? בואו לספר לנו

עוד בנושא:

- מארק צוקרברג, כך תציל את פייסבוק
- שיחות וידאו עם סקייפ וצ'ט קבוצתי בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully