וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיירפוקס 9 הושק

20.12.2011 / 15:58

גרסה 9 של הדפדפן פיירפוקס זמינה להורדה, בעוד אינטרנט אקספלורר מנסה לשדרג את גרסאות הדפדפן של משתמשיו

כחמישה שבועות לאחר הגרסה הקודמת, משיק ארגון מוזילה את גרסה 9 של הדפדפן פיירפוקס. לדברי הארגון, השיפור המשמעותי מהגרסה הקודמת הוא תפקוד בקריאתו של קוד הג'אווה-סקריפט, שכעת אמורה להיות מהירה ב-20% עד 30%. הבדל זה אמור לשפר משמעותית פעולתם של אתרים פופולריים עמוסי ג'אווה-סקריפט דוגמת פייסבוק וג'ימייל.

שיפורים נוספים רלוונטיים למערכת ההפעלה Mac OS X Lion מבית אפל: משתמשי גרסה 9 זוכים לתמיכה טובה יותר בפעולות הנעשות על ידי מחוות ובשיפורי ביצועים ויציבות.

ההשקה המהירה ממחישה את רצינות כוונתו של מוזילה להוציא גרסאות חדשות במהירות, אחת כל כמה שבועות. מאז שהצהיר הארגון במרץ 2011 על כוונתו לעשות זאת יצאו הגרסאות 4 עד 9. פעולה זו לא עזרה רבות לדפדפן, שלאחרונה נודע שאיבד את המקום השני שלו בנתח השוק לדפדפן כרום מבית גוגל ועומד כעת על 25.2% מנתח זה, בניגוד ל-25.7% של כרום ו-40.6% של אינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט.

בניסיונה לעצור את הסחף לכיוונם של מתחרים אחרים, עומדת מיקרוסופט להתחיל לעדכן אוטומטית גרסאות ישנות של אינטרנט אקספלורר. מינואר 2012 יקבלו משתמשים הצעת עדכון לדפדפן שלהם, שקבלתה תעביר אותם לגרסה 9 (משתמשי מערכת ההפעלה חלונות XP יקבלו עדכון לגרסה 8, מכיוון ש-9 אינה זמינה למערכת זו). העדכון יעבוד דרך מנגנון עדכוני האבטחה של מערכת ההפעלה, ובשלב הראשון יערך כניסוי במדינות אוסטרליה וברזיל בלבד. משתמשים שיסרבו להצעה שתקפיץ המערכת – לא יקבלו אותה בשנית.


עוד בנושא:

- הושקה גרסה 8 של פיירפוקס
- מחקר: פיירפוקס כושל באבטחה
- אקספלורר 9: מהיר אך לא קטלני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully