וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

E3: לארה קרופט חוזרת למשחק

עידן זיירמן

20.6.2012 / 14:55

וואלה! TECH בתערוכת משחקים E3: לארה קרופט חוזרת, במשחק שנראה כאחד המעניינים ביותר שיושקו ב-2013

ג'יימס בונד, באטמן, ספיידרמן, האקס-מן, ואפילו הנוסע השמיני - מספר הדמויות המפורסמות שזוכות בשנים האחרונות להשקה מחודשת או חומרי פריקוול נמצאת בעלייה מתמדת. כולנו כבר מכירים את הטריק - כשהקהל מאס בדמות מסויימת, או כשאין לנו כבר סיפורים חדשים ומעניינים לספר איתה, או כשסתם בא לנו להרוויח עוד קצת כסף - לוחצים על כפתור האיפוס, ומתחילים לספר את הסיפור של הדמות הזו מחדש. שחקנים חדשים (וכאלה שדורשים תג משכורת הרבה פחות רציני, בתקווה), קווי עלילה חדשים - והופה, המצאנו את המותג מחדש.

אבל למרות הציניות המתבקשת, אם עושים את זה נכון, זה יכול להיות נהדר. X-Men: First Class היה מעולה, "באטמן מתחיל" הראה לבאטמנים שעופפו בשמי גותהאם סיטי לפניו איך עושים את זה נכון, ואפילו ה"ספיידרמן" החדש עושה רושם לא רע. והסיבה שאנחנו כל כך מתרגשים מ- Tomb Raider היא מאוד פשוטה: נראה שהוא עושה את זה נכון.

לארה קרופט - צעירה יותר, מנוסה פחות

"טומב ריידר" החדש מחזיר את לארה קרופט, הארכיאולוגית המפורסמת, לגיל 21. היא יוצאת לה בתמימות לחפש הרפתקה על סיפונה של אוניה, אבל סופה שפוגעת באוניה גורמת לה להתרסק על אי טרופי. כשלארה שבה להכרה אחרי ההתרסקות, היא מוצאת את עצמה תלויה על תקרה של מערה, כשמסביבה מספר גופות - לא בדיוק יעד תיירות מרגיע, וכפי שאתם יכולים לנחש, מסוג הסיטואציות שגורמות לאנשים ללמוד איך להשתמש בנשק חם, וללמוד את זה מהר.

את Tomb Raider ראינו פעמיים במהלך התערוכה. ראינו אותו במהלך מסיבת העיתונאים של מיקרוסופט, שם הוצג לנו סרטון משלב יחסית מאוחר במשחק, בו נראה שלארה קרופט כבר למדה דבר אחד או שניים ולא נבהלת מהרעש שעושה רובה-ציד. לאחר מכן, ראינו אותו פעם נוספת בביתן של Square-Enix, שם הוצג לנו קטע של כעשרים דקות שמתרחש קצת לאחר פתיחת המשחק. ראינו הרבה דברים בקטע הזה. בתור התחלה, ראינו חוויה מאוד מתוסרטת וליניארית, עם רמה גרפית פשוט נהדרה, ששוב הזכירה לנו (כמו כל הדגמה אחרת של המשחק) את סדרת משחקי Uncharted. אבל קצת אחר כך, ראינו משהו שפחות ציפינו לו: אלמנטים של משחקי תפקידים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עולם סגור ומופלא

מפתחי המשחק הדגישו בפנינו כי לא מדובר במשחק "עולם פתוח", אך כזה שיש בו אפשרות להתאים את היכולות וכלי הנשק של לארה לסגנון המשחק שלכם. מעבר לכך, מבטיחים אנשי הפיתוח שלבים גדולים ופתוחים בהם תצטרכו לסייר כדי לאתר את המטרה הבאה שלכם. מההדגמה עולה התחושה שאתם יכולים לצפות בכל זאת למעט יותר חופש פעולה ממה שהיה לכם במשחקי Tomb Raider קודמים, או משחקי Uncharted מהם Tomb Raider שואב כל כך הרבה השראה.

למעשה, בעוד שמפתחי המשחק אומרים שמי שינסה "לרוץ" על המשחק יסיים אותו בתוך כעשר שעות, כמה בודקים שחקרו לעומק את עולם המשחק בצוות הפיתוח בילו איתו יותר מכפול מהזמן הזה בשביל לראות את כל מה שיש לו להציע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איפה האקדח השני?

Tomb Raider הוא משחק מסקרן. כבר בשנה שעברה הוא הצליח לתפוס את תשומת הלב של רבים מהנוכחים בתערוכה, אבל הסרטונים שהוצגו נראו רק כמו רצף של אירועים מתוסרטים עם מינימום התערבות מצד השחקן, ולא עזרו להבין איך בדיוק המשחק יעבוד. בתערוכה הנוכחית, בעזרת שתי ההדגמות שראינו, התחלנו לקבל מושג טוב מאוד איך Tomb Raider יעבוד.

עדיין יש לא מעט הפתעות שהמפתחים שומרים לנו (האם, כמו במשחקי Tomb Raider האחרים, יהיה רכיב על-טבעי במשחק? האם בשלב מסוים לארה תמצא אקדח שני?), אבל הדברים שהוצגו בתערוכה מספיקים בשביל ליצור את הרושם שמדובר בשילוב מצוין בין היצמדות למקור וניסיון לספר את סיפורה של דמות שאנחנו כבר מכירים ואוהבים, לבין מכניקות חדשות שהולכות להפוך את Tomb Raider למשחק שונה מכל משחק אחר בסדרה הזו. אם עוד לא שמתם עין מקרוב על המשחק הזה, עכשיו זה בהחלט זמן טוב להתחיל.

Tomb Raider יופץ עבור המחשב האישי, ה- Xbox 360 והפלייסטיישן 3 ב- 5 במרץ, 2013.


עוד מתערוכת המשחקים E3:

E3: משחק Battlefield 3 Premium: לא חדש, אבל לא רע
E3: משחק Medal of Honor Warfighter: מכסחים ביחד
E3: משחק Call of Duty: Black Ops 2: עוד מאותו הדבר
E3: סוני מכניסה את הארי פוטר לספר אינטראקטיבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully