וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשירותי הכיבוי מזהירים: אל תטעינו סמאטרפונים מתחת לכרית - או ליד המיטה

22.3.2016 / 18:13

שירותי הכיבוי בקווינסלנד מדווחים שמספר השריפות שנגרמות מסמארטפונים שמוטענים מתחת לכרית - או ליד המיטה - גדל בשנים האחרונות, ומזהירים את הציבור ובעיקר את בני הנוער לשים לב טוב טוב איפה הם שמים את הנייד שלהם לפני שהם הולכים לישון

צילום מסך

בסרטון - להטעין את הנייד מכל מקום בחדר: חשמל אלחוטי - זה לא מדע בדיוני

אנחנו לא יודעים מי אימץ את המנהג המגונה הזה להטעין את הסמארטפון מתחת לכרית - אולם מתברר שמספר מקרי השריפה האחרונים בקווינסלנד, אוסטרליה, מראים שלא מעט עושים את זה ושסמארטפונים, כך מתברר, הם הרבה יותר מסוכנים ממה שחשבתם, בעיקר כשאנחנו הולכים לישון איתם.

שירותי הכיבוי בקווינסלנד מזהירים את הציבור שלא לטעון את הניידים שלהם מתחת לכרית, בשל החשש שהם יכולים להצית שריפה בבית. גורדון המפרי, כבאי בכיר, סיפר ל"דיילי מייל אוסטרליה" ששמיכות פוך וכריות מבודדות מכשירים אלקטרוניים וגורמות להצטברות חום. "לא משנה אם טוענים מתחת לכרית או מתחת למצעים, הסוללה לא מסוגלת לפזר חום במקומות סגורים כפי שהיא נועדה לעשות", הוא סיפר, "מצעים הם דליקים - כולל כיסויי מיטה ושמיכות פוך העשויים מחומרים סינתטיים – וברגע שתהיה שריפה, הם ישרפו די בקלות".

מטעינים את הסמארפון ליד המיטה. ShutterStock
שירותי הכיבוי מזהירים: אל תטעינו סמארטפונים מתחת לכרית/ShutterStock

המפרי טוען שאלו בעיקר בני הנוער שנוטים להטעין את הסמארטפונים שלהם מתחת לכרית ומספר על שריפה שפרצה לא מזמן, ככל הנראה בעקבות טעינת סמארטפון ואייפד מתחת למצעים, "לא מזמן כיבינו שריפה שלא לגמרי ברור מה גרם לה", הוא מספר, "מי שגר שם סיפר שהוא השאיר את הסמארטפון והאייפד שלו בטעינה מתחת למצעים. זה היה בית בן 2 קומות וחדר השינה נמצא בקומה העליונה. האש התפשטה אל כל הבית. לא נותר שם כלום".

עוד באותו נושא

רגע של עברית: את הסמארטפון טוענים או מטעינים?

לכתבה המלאה
זה מה שיכול לקרות לסמארטפון שנמצא בטעינה מתחת לכרית. ShutterStock
מספר השריפות שנגמרו בעקבות טעינת סמארטפונים מתחת למצעים גדל בשנים האחרונות/ShutterStock

זה אולי ישמע לכם קצת מוזר, אבל המפרי טוען שהדבר כל כך מסוכן שגם לטעון את הנייד ליד המיטה הוא סוג של סיכון. "לטעון את הטלפון ליד המיטה זה גם דבר מסוכן. אתם יכולים להעיף עליו כרית במהלך הלילה מבלי שתשימו לב", הוא מוסיף, "לפני השינה בידקו היטב ששום מכשיר אלקטרוני לא מכוסה בבגדים או במצעים. התופעה הזאת רק הולכת וגדלה וזה רק עניין של זמן עד שאסון גדול יקרה בגלל זה". אנחנו קצת בפרנויה עכשיו.

אישה ישנה עם סמארטפון. ShutterStock
אישה ישנה עם פצצה מתקתקת/ShutterStock

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully