וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתברר שהעתיד עדיין לא כאן - למרות שאמרנו לכם שהוא כן

29.9.2017 / 13:00

הפעם ההיא שהבטחנו שאוטוטו נוכל כולנו להחזיר הודעות בווטסאפ וזה עדיין לא קרה, הפעם ההיא שעפנו על סמארטפון למרות שבדיעבד נראה שעפנו יותר מדי גבוה והפעם ההיא שאמרנו לכם שרובוט התאבד בקפיצה למזרקה

כיתוב פייק ניוז וברקע כותרות מוואלה לפרויקט יום כיפור. עיבוד תמונה
כיתוב פייק ניוז וברקע כותרות מוואלה לפרויקט יום כיפור/עיבוד תמונה

הביטוי "פייק ניוז" הפך לפופולרי מאוד לאחר תחילת הקמפיין של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב; במהלך הקמפיין הוא האשים את כלי התקשורת בדיווחים שקריים ולאחר הבחירות פורסם בהרחבה כי לינקים עם דיווחים מזויפים או מוטים סייעו להטות את דעת הקהל ברשתות החברתיות לטובתו.

מאז זוכה הביטוי לפופולריות כמטבע לשון בכל הקשור לדיווחים שאינם מדויקים או שאמינותם מוטלת בספק. שלוש הידיעות הללו, שפורסמו בוואלה! TECH במהלך השנה העברית שחלפה, אינן שקריות אבל הן כנראה הקדימו את זמנן (בלשון המעטה), או סובלות מהתלהבות יתר שאינה בדיוק תואמת את המציאות.

מתי כבר נוכל להחזיר הודעות בווטסאפ?!

זוכרים את הפעם ההיא שהבטחנו שבקרוב נוכל להחזיר הודעות בווטסאפ וזה עדיין לא קרה? למעשה, זה קרה בשנה העברית האחרונה לא פחות משלוש פעמים שונות. אם תעירו את חברי מערכת וואלה! TECH באמצע הלילה ותשאלו אותם עם פנס על הפרצוף מתי אפשר יהיה להחזיר הודעות בווטסאפ, התשובה הראשונה שתשמעו תהיה "בקרוב". אנחנו באמת מאמינים שהפיצ'ר הזה מגיע והוא ממש מעבר לפינה, אבל מרוב התלהבות דיווחנו לכם על זה שהוא מגיע בדצמבר 2016, ביוני 2017 ובספטמבר 2017.

למרבה הצער זה עדיין לא קרה אבל לזכותנו ייאמר שיש כמה דיווחים רציניים, שרצים כבר יותר מחצי שנה, כי ווטסאפ הוסיפה את האפשרות הזו כפיצ'ר חבוי בקוד של האפליקציה ושהיא עורכת ניסויים בנושא. עם זאת, אם קראתם בפעם הראשונה לפני כמעט שנה, שבקרוב כולנו נוכל להחזיר הודעות - כנראה שגם אתם עדיין תוהים כמה רחוק זה "בקרוב"?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתישהו ווטסאפ תשיק את הפיצר הזה. אנחנו מקווים./מערכת וואלה!, צילום מסך

טוב, אז הוא לא נותן פייט לגלקסי ולאייפון

מדי חודש אנחנו מפרסמים סקירות על סמארטפונים שמגיעים אלינו למערכת לבדיקה. אנחנו מסתובבים איתם בין כמה ימים לכמה שבועות, משתמשים בהם ומסכמים עבורכם את הרשמים שלנו - רק שלפעמים אנחנו קצת מתלהבים יותר מדי ומחלקים קומפלימנטים שבדיעבד נראים קצת מוגזמים. זה גם מה שאנחנו מרגישים לגבי הסקירה המפרגנת במיוחד שעשינו לוואן פלוס 5.

בכותרת הראשונה כתבנו: "האם זה האנדרואיד הטוב בעולם? שיחקנו קצת עם וואן פלוס 5", ולסקירה הארוכה הצמדנו את הכותרת: "וואן פלוס 5: מכשיר מדהים עם פיצ'ר אחד שיכול להרוס הכול".

בגוף הכתבה כתבנו כי "וואן פלוס 5 - נותן פייט לכל מכשירי הפרימיום", אבל זו כנראה הייתה התלהבות מוגזמת. הסמארטפון הושק בשיא עונת המלפפונים, כשמכשירים חדשים בקושי יצאו לשוק, והמפרט שלו הצליח לבלוט מאוד. צריך לציין שאמנם וואן פלוס 5 הוא אלטרנטיבה ראויה למכשירי דגל של יצרניות מובילות בשוק, והוא נראה ומרגיש מצוין, אבל הוא ממש לא "האנדרואיד הטוב בעולם".

המצלמה שלו - שאמורה להיות מעולה על הנייר - סיפקה תוצאות לא מספקות של מכשיר ביניים, המחיר שלו ממש לא היה אטרקטיבי למרות ביטול מס הקנייה השנה והעיצוב שלו היום, ביחס לגלקסי S8, ל-LG G6 ולאייפון X נראה מיושן וזול. שלא תבינו אותנו לא נכון, אין ספק שמדובר בסמארטפון איכותי אבל הוא ממש לא ברשימת חמשת הסמארטפונים המועדפים עלינו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טוב, אבל אולי קצת הגזמנו עם ההתלהבות. וואן פלוס 5./מערכת וואלה!, צילום מסך

הרובוט הזה לא באמת התאבד

תחום עיתונות הטכנולוגיה ניזון רבות מדיווחים של משתמשים וכלי תקשורת אחרים מרחבי העולם. בניסיון להגיע לאמת אנחנו מצליבים מקורות ופונים גם לרשתות החברתיות לקבלת מידע נוסף אבל בחלק מהמקרים פרטים חדשים מתגלים כמה ימים או שבועות לאחר פרסום הידיעה, וכל מה שנותר לעשות הוא לעדכן את הכתבה הרבה אחרי שכולם כבר קראו אותה.

אחד הסיפורים הביזאריים שעלו השנה בוואלה! TECH עסק בסופו הפתאומי של רובוט אבטחה, מסוג נייטסקופ, שמסייר במרכזי קניות ובמשרדים בשכונת ג'ורג'טאון שבוושינגטון DC, בירת ארה"ב. כלי התקשורת והגולשים בעולם תהו האם מדובר בהתאבדות של רובוט, שזינק למזרקה, וגם אנחנו לא יכולנו להישאר אדישים - למרות שידענו שזו ככל הנראה לא העדות הפומבית הראשונה וההיסטורית של מכונה המפתחת תודעה.

התמונה של הרובוט הטבוע הפכה לוויראלית והתגובות המשעשעות של הגולשים לא אחרו לבוא, וכצפוי כשבועיים לאחר מכן פורסמו הנתונים שחולצו מהרובוט והתברר כי תקלה בחיישן גרמה לרובוט לחשב לא נכון את השיפוע של הרצפה ולהחליק אל מותו, ולא מחשבות על אפסות הקיום ושקיעה בדיכאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully