וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטלתם את שירותי המיקום באנדרואיד? גוגל עדיין עוקבת אחריכם בניגוד לרצונכם

17.8.2018 / 7:33

יש לכם מכשיר אנדרואיד וביטלתם את שירותי המיקום כדי שגוגל לא תוכל לאתר ולשמור את המקומות בהם ביקרתם? אז זהו שגוגל עדיין עושה זאת, בניגוד לרצונכם ובניגוד לכך שביטלתם את האפשרות מעקב אחריכם, כך לפחות מחקר חדש טוען ומשתף את הפרטים המטרידים הללו

זה לא חדש שגוגל עוקבת אחרי כל תנועה שלכם, במיוחד אם יש לכם מכשיר אנדרואיד או אייפון עם אפליקציית המפות של גוגל. תוכלו לראות על ציר זמן והמפות של גוגל, איפה הייתם בכל רגע ונראה שכעת גם אם סירבתם לאפשר גישה לגוגל, הם בכל זאת עשו זאת. שירותי גוגל מותקנים על כל מכשיר אנדרואיד ואפילו על מכשירי אייפון, ובהגדרות ברירת המחדל, החברה רשאית לנטר אחר מיקומכם המדויק ולאסוף מידע על המקומות בהם ביקרתם. מחקר חדש שפורסם קבע כי גם לאחר חסימת המיקום דרך הגדרות המכשיר וכיבוי אופציית היסטוריית המיקומים בשירותי גוגל, החברה ממשיכה לעקוב אחר מיקום המשתמשים מאחורי גבם.

על מנת להוכיח את הטענה החמורה הזאת, החוקר ד"ר גונס אקר מאוניברסיטת פרינסטון נשא עמו סמארטפון המופעל על ידי מערכת ההפעלה אנדרואיד, כשאופציית "היסטוריית מיקומים" בהגדרות המכשיר - שעוקבת אחר המיקום שלכם בכל רגע נתון כדי ליצור מפת מעקב - הייתה כבויה. על אף כיבוי ההגדרה, שמטרתה למנוע איסוף נתונים, החוקרים גילו כי גוגל שמרה על רישומי הנסיעה ברכבת של ד"ר אקר בשני טיולים לניו יורק וביקורים בפארק 'היי ליין', שוק צ'לסי, סנטרל פארק ושכונת הארלם.

לאחר מכן החוקרים בנו את מסלולו על פי התנועות עליהן גוגל שמר רישום. וכך החוקרים גילו כי גוגל מתעדת את המיקום הנוכחי של המשתמש בכל פעם בה הוא פותח את אפליקציית הניווט שלה, גוגל מפות. עדכוני מזג האוויר במכשירי אנדרואיד היוו דרך נוספת לעקוב אחר התנועה.

עוד בנושא:

האם הסמארטפון שלכם ברשימה? ב-20 לאוגוסט אנדרואיד 9.0 צפויה להשתחרר
תיפרדו מהמסך השבור: המסך החדש של סמסונג יחסוך לכם אלפי שקלים
תשכחו מהאנדרואיד: גוגל עובדת על מערכת הפעלה חדשה

עוד באותו נושא

בגלל קנס של חמישה מיליארד דולר: מכשירי האנדרואיד עשויים להתייקר

לכתבה המלאה
מיליון משתמשי גוגל נפרצו במכשירי האנדרואיד. ShutterStock
גוגל עדיין עוקבת אחריכם גם אם ביטלתם את שירותי המיקום/ShutterStock

הממצאים התגלו מחקירה של גוף התקשורת AP ולאחר מכן אושרו על ידי חוקרי מדעי המחשב באוניברסיטת פרינסטון. המחקר העלה מסקנות מפתיעות, שכן גם החוקרים אישרו כי לרוב, החברה ישירה מאוד מול המשתמשים שלה בנוגע לבקשת אישורי ניתור מיקום. אפליקציית המפות של גוגל למשל, תזכיר לכם לאפשר גישה לנתוני מיקום אם אתם משתמשים בה לניווט. הגישה הזאת נוצלה לא פעם על ידי גוגל כדי לפגוע בפרטיות של אדם ולא פעם דווחו באינטרנט מקרים בהם משטרה השתמשה בשירותי המיקום כדי לאתר חשודים.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully