וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחשב והאינטרנט שלכם איטיים? כך תחזרו לגלוש מהר והמחשב יחזור לעבוד בצורה חלקה

5.9.2018 / 9:25

עשיתם חבילת אינטרנט ביתית של 100 מגה אבל לוקח נצח עד שדפי האינטרנט יטענו ובמקביל המחשב גם נתקע לעיתים תכופות כשאתם גולשים? אספנו עבורכם שלוש הרחבות שישפרו את מהירות האינטרנט ומהירות המחשב, לצד טיפ נוסף שכולכם חייבים לבצע

גוגל כרום. ShutterStock
מדהים בביצועים, זולל משאבים. גוגל כרום/ShutterStock

לכולנו אכפת ממהירות האינטרנט שלנו ואף אחד מאיתנו לא רוצה לקבל מהירות אינטרנט שהיא פחות ממה שאנו משלמים עליה או למצוא את עצמנו ממתינים לטעינה של סרטון או עמוד אינטרנט במשך יותר מדי זמן. התרגלנו לקבל את כל המידע בצורה מיידית, מבלי להמתין. רובנו עוברים לשימוש בדפדפנים אחרים כמו כרום ופיירפוקס, אך בעוד שחלקם מציעים כמה יתרונות משמעותיים כמו ביצועים מצוינים ואפשרות להוספת הרחבות, כמה אחרים מציעים נוחות על חשבון הביצועים, כמו אפילו דפדפן הכרום שמעמיס על המחשב.

ולכן כרום הוא האשם הראשון בטענות הללו: מצד אחד הוא מאוד נוח ומצד שני הוא מכביד בצורה יתרה על המחשב. הוא מעניק את התמיכה המצוינת של גוגל עם עדכוני אבטחה ומהירות וחנות תוספים וערכות נושא עשירה במיוחד. מאידך, כרום הוא זללן זיכרון ראם ובעת פתיחת מספר גדול של חלוניות, הוא מסוגל להאט את מהירות הגלישה שלכם ובמקרה הגרוע יותר, להאט את המחשב שלכם. לשם כך, אספנו עבורכם כמה טיפים שכדאי לכל אחד לנצל בגלישה בכרום כדי להבטיח מהירות גלישה טובה יותר ועל הדרך להפחית את צריכת המשאבים שהדפדפן דורש.

עוד בנושא:

חוזרים ללימודים: האפליקציות שיוכלו לעקוב אחרי הילדים
העדכון החדש והמעצבן של יוטיוב: בקרוב לא תוכלו לדלג על פרסומות
גולשים לאתרי פורנו בגלישה בסתר? גוגל עדיין יכולה לעקוב אחריכם
רוצים לרכוש את הסמארטפון של גוגל לפני כולם? 2,000 דולרים בשוק השחור והוא שלכם

The Great Tab Suspender

כאמור, כרום הוא מהזללנים הגדולים ביותר של זיכרון ראם וכל חלונית נוספת שאתם פותחים רק מעמיסה יותר על המחשב. יתרה מכך, כרטיסיות פתוחות יכולות לנצל ומנצלות את חיבור האינטרנט שלכם, גם אם אינכם נמצאים בהן. בזיכרון הראם שלכם מאוחסנים המידע והקוד התכנותי של מערכת ההפעלה והיישומים הפועלים במחשב שלכם ומשום כך, לזיכרון יש השפעה גדולה מאוד על ביצועי המחשב שלכם. התוסף The Great Tab Suspender ישהה אחרי 5 דקות, או כל פרק זמן אחר שתקבעו, את החלוניות הפתוחות שלא גלשתם בהן, מה שיוביל לחיסכון משמעותי בזיכרון עבודה ובטווח הארוך, יטיב גם לביצועי המחשב שלכם וגם למהירות הגלישה. אם אתם אוהבים לעבוד עם מספר רב של חלוניות, או מתעצלים לסגור אותן, התוסף הזה הוא פשוט חובה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להשהות חלוניות ולחסוך במשאבי מערכת. Great Tab Suspender/מערכת וואלה!, צילום מסך

uBlock Origin

אולי לא שמעתם על התוסף הזה, אבל על הרעיון שמאחוריו כנראה שכן. פרסומות הן כנראה הגורם מספר אחד להאטת זמני עליית אתרי אינטרנט. הן נמצאות בכל מקום ובמיוחד פרסומות קופצות הינן מטרד לא קטן שחלקנו יעדיפו לחיות בלעדיו. מעבר לכך, הפרסומות מאטות את מהירות הגלישה שלנו, לעיתים מעבר למה שנצפה, במיוחד באתרים שלוקח להם ממילא מה שנראה לפעמים כמו נצח לעלות. כתוצאה מכך חוסמי הפרסומות הפכו בשנים האחרונות לתוסף חובה על כל מחשב כשאחד מהפופולריים ביותר הינו uBlock Origin. יש לו כבר מעל לעשר מיליון הורדות מרחבי העולם והוא מאפשר בקלות רבה לחסום פרסומות. לאחר ההתקנה הוא יחל לפעול באופן מיידי ואוטומטי.

חוסך הנתונים של גוגל

חוסך הנתונים של גוגל זמין בכרום שבמחשב, באייפון ובאנדרואיד. הוא מאפשר להקטין את חשבון הטלפון ולטעון דפי אינטרנט בצורה מהירה יותר בחיבורים איטיים על ידי הפחתת צריכת הנתונים של כרום. איך זה בדיוק עובד? רוב תנועת האינטרנט מנווטת אל השרתים של גוגל לפני שהם עוברים למכשיר. השרתים של גוגל דוחסים את הדף כך שפחות נתונים ירדו אל המחשב או הסמארטפון. עם זאת, החוסך נתונים אינו עובד בגלישה מאובטחת כמו בפייסבוק או במהלך גלישה בסתר.

נקו את הזיכרון המטמון בדפדפן

כרום: מתקיים ויכוח האם ניקוי הזיכרון המטמון יכול באמת להאיץ את מהירות הגלישה. אחרי הכל, זיכרון המטמון נועד לטעון דפים ואלמנטים בצורה מהירה יותר, אך כמו חלקים אחרים במערכת שלכם, עם הזמן, גם הזיכרון יכול לצבור "משקעים" לא חיוניים. כלומר, לכרום יקח הרבה יותר זמן לנבור בזיכרון ולמצוא את המידע הרלוונטי, לצד קבצי עוגיות, מה שיגרום דווקא להאטה במהירות הדפדפן. אם תרצו לנסות לנקות את הזיכרון המטמון, גשו להגדרות של כרום, בחרו ב"הצג הגדרות מתקדמות" ואחר כך ב"נקה את נתוני הגלישה". בחלון שייפתח בחרו בעוגיות, קבצי מטמון ואם יש נתונים נוספים כמו היסטוריה או סיסמאות שאתם רוצים לנקות, לחצו עליהם. בהתחלה, חלק מהדפים יטענו לאט יותר (כי למעשה הדפדפן אוגר את האלמנטים בזיכרון מחדש), אך בפעם הבאה שתגלשו הם אמורים לרוץ מהר יותר.

פיירפוקס. ShutterStock
דפדפן הפיירפוקס - לא מספק ביצועים ממש כמו כרום אבל מצליח לחסוך בניצול משאבי המערכת/ShutterStock

פיירפוקס: הדפדפן כולל בתוכו מנגנון חכם עבור ניהול זיכרון המטמון. בתפריט האפשרויות בחרו ב"מתקדם" ואז "רשת". כאן ניתן לנקות את זיכרון המטמון ובהחלט רצוי לעשות זאת מדי פעם. בתוך החלון שנפתח ניתן לבחור בהאם אתם מעוניינים שהדפדפן ישמור קבצי מטמון גדולים, מה שיכול להיות מועיל עבור מי שיש לו הרבה זיכרון RAM ונפח אחסון, או שאחרת, ישמור קבצים קטנים יותר.

עקבו אחרינו גם באינסטגרם - walla_tech

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully