וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשו כסף על חשבונכם: הונאת ענק גילגלה 10 מיליון דולר דרך אפליקציות מזויפות

25.10.2018 / 9:55

הונאת ענק הפעילה אפליקציות מזויפות בחנות האפליקציות של גוגל ועל ידי בוטים, זייפו צפיות בפרסומות שבאפליקציה וכך גרפו לא פחות מ-10 מיליון דולר! גוגל דיווחה כי הסירה מעל ל-125 אפליקציות ואם הורדתם את אחת מהן, כנראה שאין לכם ממש לחשוש

האקר פורץ למחשב. ShutterStock
הונאת ענק גילגלה 10 מיליון דולר דרך אפליקציות מזויפות/ShutterStock

זה אומנם לא וירוס שמשתלט לכם על הסמארטפון או גונב מכם את הפרטים, אך בימים האחרונים גוגל התמודדה אל מול הונאת ענק שבה 125 אפליקציות שהיו זמינות להורדה בחנות האפליקציות Play! של גוגל. בעבר גוגל התגאתה באבטחה המוגברת ששילבה בגרסאות האחרונות, אולם נראה שכמה שלא תנסה, האקרים ימצאו דרך מתוחכמת לעקוף את מנגנוני האבטחה. מדובר בהונאת ענק ואתר Buzzfeed דיווח כי מי שעומד מאחורי ההונאה, רכש אפליקציות ממפתחים ואחר כך ביצע בהם שינויים ורשם אותם תחת חברות קש בישראל, קפריסין, מלטה, בולגריה ואיי הבתולה הבריטיים.

אחרי שרכשו את האפליקציות, הם עקבו אחרי התנהגות המשתמשים וחיקו אותה באמצעות רשת רחבה של רובוטים, מה שאפשר להם לייצר תנועה מזויפת בתוך האפליקציות וגם להרוויח כספים ממודעות של גוגל עצמה וחברות נוספות. למעשה, המשתמשים הפעילים הסוו את הפעילות של הרובוטים וכך הקשו על גוגל ועל החברות השונות לזהות את ההונאה. על פי הדיווח של BuzzFeed, רוב האפליקציות היו משחקים, בעוד שאפליקציות אחרות היו עבור פנס, תמונות סלפי ואפליקציות בריאות. על פי הדיווחים, האפליקציות הותקנו יותר מ-115 מיליון פעמים כשאפליקציה אחת בשם "EverythingMe" הותקנה מעל ל-20 מיליון פעמים. אחרי שהעבירו את הדיווח, גוגל הסירה את האפליקציות מהחנות.

עוד בנושא:

היזהרו מההונאה החדשה והמסוכנת: "קופונים חינם לשופרסל ולמקדונלדס"
היזהרו! חבילת הסלולר שלכם לא נגמרה - זו הונאה מתוחכמת שמנסה לגנוב מכם את האשראי
"מנסים לגנוב מכם את פרטי האשראי": כיצד מתגוננים מפני הודעות הסמס הזדוניות?
הונאת הסלולר החדשה: "חידוש החבילה בעלות מבצע של 2.50 שקלים"

היקף ההונאה מעורך בכ-10 מיליון דולר ולהרוויח כסף מאפליקציות חינמיות, זוהי דרך מקובלת להרוויח כסף. המשתמשים נכנסים לאפליקציה, צופים בסרטון או בפרסומת וגוגל או חברת הפרסום עמה עובד המפתח, מעבירים אליו כסף. אולם כאן, מדובר בהונאה שבעזרת רובוטים גרמה לתנועה מזויפת באפליקציה וכל צפיה של הרובוטים, נחשבת כאמיתית וכך המפתחים מכפילים את ההכנסות. ההמלצה שלנו כמו תמיד היא בראש ובראשונה, לא להתקין אפליקציות לא מוכרות ואחת לכמה זמן, לעבור על רשימת האפליקציות המתוקנות ולמחוק כאלו שאתם לא מזהים וגם לא יזיק אם פשוט תמחקו אפליקציות שאתם כבר לא משתמשים בהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully