וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקופת אחרי ההשקות: 10 הסמארטפונים עם המצלמות הטובות ביותר

5.11.2018 / 9:52

סוף השנה הנוכחית הגיעה ועמה גם סוף עונת ההשקות לשנה זו. כל היצרניות המובילות חשפו את הסמארטפונים המתקדמים ביותר שהיה להציג לשנה הנוכחית. מעבדת הצילום DxoMark עדכנה את דירוג המצלמות עם 10 הסמארטפונים עם המצלמה הטובה ביותר

אמא מצלמת את בתה בסמארטפון. ShutterStock
אתר DXOMark עדכן את רשימת המכשירים עם המצלמות הטובות ביותר/ShutterStock

סוף השנה הגיעה וכל היצרניות השיקו את הסמארטפונים החדשים לשנה הנוכחית. השנה סמסונג השיקה את סדרת ה-S9, את ה-Note 9, חברת LG השיקה את ה-G7 וה-V40, אפל השיקה את האייפונים החדשים, וואווי השיקה את ה-P20 Pro וה-Mate 20 Pro וגוגל השיקה את סדרת הפיקסל. כל החברות מתחרות על אחת מהתכונות החשובות ביותר בסמארטפון: המצלמה. כל השנה המצלמות בסמארטפונים הציגו שיפורים ניכרים וראינו גם לראשונה סמארטפונים עם שלושה וארבעה חיישני צילום. מעבדת DxOmark, הסמכות המוכרת ביותר לתחום הצילום בסמארטפון, מעדכנת את דירוג המצלמות באתר שלה והכתירה מכשירים מובילים חדשים. בדיקות המעבדה מקיפות למדי וכל מכשיר דגל זוכה למבחני ביצועים היקפיים הכוללים בדיקה של העדשה, חיישן הצילום, שליטה על המצלמה ועיבוד התמונה.

הבחינות מנתחות את התמונות שהסמארטפון מפיק וכן צילומי וידאו. בין הקריטריונים בבדיקה, נוכל למצוא חשיפה וניגודיות כולל טווח צבעים דינמי, יכולת החשיפה החוזרת וניגודיות, צבע לרבות רוויה וגוון, איזון הלבן, טקסטורה ורעש, מיקוד אוטומטי לרבות מהירות המיקוד, עיוות של התמונה, סטיות כרומטיות, הבהקה, צילום באמצעות פלאש, צילום על ידי זום, אפקט בוקה ועוד. אם כל המושגים הללו נשמעים לכם מוזר ולא אומרים לכם הרבה, זה בסדר. המרכיבים האלו, בסופו של דבר, אחראים על טיב ואיכות התמונה שלנו.

במקום הראשון מזה חצי שנה: ה-P20 Pro של וואווי

בראש הרשימה נותר מכשיר הדגל של וואווי, ה-P20 Pro שחולק מערך צילום זהה לשל המייט 20 פרו. המכשיר הושק לפני מעל לחצי שנה, אבל ללא ספק מציע, גם היום, את אחד ממערכי הצילום הטובים ביותר שנראו בעולם הסמארטפונים עם חיישן של 40 מגה פיקסל. וואווי לא זרה בתחום הצילום המקצועי בסמארטפונים והדגם הקודם בסדרה כיכב גם הוא בראש הרשימה בזמן ההשקה. שיתוף הפעולה של וואווי עם חברת Leica הגרמנית הוליד ככל הנראה, את מערך הצילום הטוב ביותר שנראה אי פעם במכשיר של הענקית הסינית, עם 3 עדשות שונות. בקטגוריית צילומי הסטילס הובילה על המתחרות עם ציון של 114 נקודות. על המצלמה נאמר שמצליחה להפיק תמונות עם פרטים מצוינים, כלומר ניתן לראות כל פרט בתמונה, אפקט עומק שדה מצוין וכמות מופחתת של רעש בכל מצבי הצילום. בצילום וידאו קיבלה המצלמה 98 נקודות בזכות מייצב מצוין, פוקוס אוטומטי מהיר, מעקב טוב אחרי אובייקטים ושחזור צבעים מעולה. הדגם האמצעי בסדרה שמר על דירוגו הגבוה וירד למקום השישי והמכובד עם ניקוד כולל של 102.

עוד בנושא:

מרגישים שחיי הסוללה בסמארטפון מדרדרים? מחקר חדש מציג נתונים ממש לא מעודדים
הסמארטפון המתקדם ביותר שיש בשוק? בדקנו את הוואווי מייט 20 פרו
4 מצלמות אחוריות: סמסונג מכריזה על סמארטפון ביניים חדש
שדרוג משמעותי או שינוי זניח? חרשנו שבוע על האייפון Xs Max

וואווי P20.
הוואוי P20 פרו - מככב בראש הרשימה עם המצלמה הטובה ביותר

מפתיע: במקום השני נמצא האייפון

את המקום השני כבש, ללא הרבה הפתעה, האייפון Xs Max החדש עם ציון כולל של 105 נקודות. מערך הצילום זכה לשדרוג כשלאייפון Xs וה-Xs Max מערך צילום זהה הכולל שני חיישני 12 מגה פיקסל כשהחיישן הראשי עם זווית רחבה, מפתח צמצם F/1.8 ופיקסלים בגודל 1.4 מיקרון ומייצב תמונה אופטי. החיישן השני נועד בעיקר לביצוע הזום ואפקט הפורטרט המוכר כשאובייקט התמונה ממוקד והרקע מטושטש. המצלמה השניה כוללת חיישן 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F/2.4, מייצב תמונה אופטי וזום של פי שניים. כמו כן, האלגוריתמיקה השתפרה, כך שהמצלמה תספק תמונות חדות, מדויקות ועם צבעים טובים יותר. בצילומי סטילס, המצלמה זכתה ל-110 נקודות כשבצילומי וידאו זכתה ל-96 בלבד. באתר ציינו כי מצב עומק השדה שלה מצוין, בעלת חשיפה מצוינת וצבעים רווים ברוב מצבי הצילום וכן פוקוס מהיר במיוחד.

האייפונים החדשים אייפון Xs אייפון Xr. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
בין המצלמות הטובות ביותר בעולם - האייפון Xs Max/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

במקום השלישי: HTC U12+

במקום השלישי מגיע ה-U12+ של חברת HTC. על הסמארטפונים של HTC אנו שומעים מעט מאוד, שכן מרבית ההשקות שלה שקטות ולא מלוות בהכרזות מפוצצות. עם זאת, זה לא אומר שמכשיר הדגל החדש שלהם לא כולל את אחת מהמצלמות הטובות בעולם, והוא אפילו קבע את מקומו בתור הסמארטפון במקום השלישי בעולם עם המצלמה הטובה ביותר. בצילומי סטילס המצלמה קיבלה 106 נקודות ואילו בצילומי וידאו קיבלה 95 נקודות. את המצלמה שיבחו על פוקוס אוטומטי מהיר במיוחד, מפיקה תמונות עם צבעים טבעיים ואיזון לבן מדויק, פרטים טובים וטווח דינמי רחב.

ה-HTC U12 PLUS. צילום מסך
ה-U12 פלוס של חברת HTC - מציג ביצועים מרשימים עם המצלמה/צילום מסך

במקום הרביעי: Samsung Galaxy Note 9

במקום הרביעי מגיע הנוט 9 של סמסונג, שהחליף את קודמו ברשימה, הגלקסי S9 פלוס. לשניהם מערך צילום דומה הכולל עדשה בעלת מפתח צמצם המתכוונן באופן אוטומטי בהתאם לתנאי התאורה. עם ניקוד כולל של 103 נקודות, מצלמת הנוט 9 מקבלת שבחים על היותה בעלת מופחתת רעש בכל מצבי הצילום, פרטים טובים במיוחד ופוקוס אוטומטי מהיר. בצילומי סטילס, קיבלה המצלמה 107 נקודות ובצילומי וידאו קיבלה 94 נקודות על היותה בעלת צבעים מצוינים ובהירים עם מעבר מהיר בין חשיפות צילום שונות.

הסמסונג גלקסי נוט 9. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
ה-Galaxy Note 9 של חברת סמסונג במקום הרביעי/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

במקום החמישי: Xiaomi Mi Mix 3

במקום החמישי נוכל למצוא את המכשיר היוקרתי, החדש והמעניין ביותר שיצרנית הסמארטפונים הסינית שיאומי הכריזה אי פעם. המי מיקס 3 מהווה ללא ספק את קדמת הטכנולוגיה בדרך הטובה ביותר. המכשיר מציע את יחס המסך לגוף הגבוה ביותר ואת אחת מהמצלמות הטובות ביותר בשוק. עם ניקוד כולל של 103 נקודות, בצילומי סטילס קיבל המכשיר 108 נקודות הודות לפוקוס מדויק ומהיר, איזון לבן מדויק וצבעים רווים ובהירים. בצילומי וידאו קיבל המכשיר 93 נקודות בלבד.

שיאומי מי מיקס 3 Xiaomi Mi Mix 3. יח"צ,
ה-Mi Mix 3 של שיאומי במקום החמישי/יח"צ

בהמשך הרשימה, במקום השישי כאמור נמצא את ה-P20 של חברת וואווי, במקום השביעי את הגלקסי S9 של סמסונג, במקום השמיני המי 8 של שיאומי, במקום התשיעי הפיקסל 2 של חברת גוגל ובמקום העשירי והמכובד, האייפון X.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully