וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שהיצרניות לא רוצות שתדעו: כך תחזירו את המהירות המקורית של הסמארטפון

26.2.2019 / 7:25

הכתבה שיצרניות הסלולר ממש לא רוצות שתקראו: רכשתם סמארטפון ואחרי שנה הוא החל להיות איטי? כנראה שהוא מלא בקבצי זבל וחיי הסוללה שלו הגיעו לסופם. רגע לפני שאתם מוציאים עוד כמה אלפי שקלים, כדאי שתקראו את הכתבה הבאה ונסו להאריך את חיי הסמארטפון

אישה צועקת על סמארטפון תקול. ShutterStock
לפני שאתם קונים סמארטפון חדש, נסו להחזיר אותו למהירותו המקורית./ShutterStock

המהירות, חיי הסוללה הארוכים וזמן התגובה המהיר: כולנו מכירים את ההרגשה כשפותחים את הסמארטפון מהקופסה ומפעילים אותו לראשונה. כל נגיעה במסך זכתה לתגובה מהירה, כל אפליקציה נפתחה באופן מיידי ולא היה צריך לחפור בתיקיית ההורדות או הגלריה כדי למצוא תמונה שאתם בטוחים שנשלחה אליכם. אבל כמה חודשים אחר כך המצב שונה לגמרי - אפשר לפתוח אפליקציה ולחכות המון זמן עד שתפתח. זה כמובן במידה ומצאתם את האפליקציה ולא חיפשתם אותה במשך כמה שניות ארוכות.

גם היום, בשנת 2019, הסמארטפונים שלנו חכמים ומגיעים עם בינה מלאכותית שחוזה את הפעולות שלנו ומשפרת את איכויות הצילום, אך טרם מצאו פתרון לקבצי הזבל שנאגרים בהם. הקבצים האלו ממלאים את הזיכרון, מעמיסים על המעבד ופוגעים ביכולותיו להריץ אפליקציות במהירות המקסימלית. האפליקציות נערמות, גם כאלו שאנו לא ממש זקוקים להן, ולעיתים תכופות אתם מוצאים עצמכם בתחושת תסכול - למה כל לחיצה גוררת השהייה ארוכה? הסיבה היא שרובנו משתמשים במכשיר אבל לא טורחים לתחזק ולנקות אותו, אז לפני שאתם רצים לקנות סמארטפון חדש, נסו לחדש אותו בעצמכם כדי להמשיך וליהנות ממנו.

סטודנטים סמארטפון. ShutterStock
אנחנו מבינים את הייאוש שלכם, אבל אל תוותרו כל כך מהר./ShutterStock

הסירו אפליקציות שאינכם משתמשים בהן

אפשר לדמות את הסמארטפון שלנו למן ארון בגדים מתוחכם. על פי החוק הלא כתוב, אם לא לבשתם משהו בשנה האחרונה, כנראה שאתם לא באמת צריכים אותו. החוק הזה תקף גם לגבי אפליקציות - אם יש לכם יישומים שלא פתחתם אותם כבר כמה חודשים, ובפעם האחרונה שלחצתם על האייקון שלהם זה היה בטעות, כנראה שאתם לא צריכים אותם. וגם אם מתישהו תהיו צריכים אפליקציה, היא תמיד תהיה זמינה להורדה בשנית דרך החנויות. אפליקציות מיותרות תופסות מקום אחסון, וככל שנפח האחסון הפנוי פוחת, זה מתבטא באיטיות ביצועי המכשיר שלנו. כל אפליקציה מיותרת עושה שימוש במשאבי המכשיר ואם יש אפליקציה אחת מסוימת שמכבידה באופן מיוחד, שווה אולי אפילו להחליף אותה באחת קלילה יותר, המבצעת פעולה דומה.

עוד בנושא:

המהלך שהפיל את אפל: כך תסחטו את סוללת הסמארטפון שלכם
היזהרו! אפליקציות לעריכת תמונות מפיצות פרסומות פורנו במכשירי האנדרואיד
זהירות! אפליקציות שלט רחוק באנדרואיד מפיצות פרסומות בסמארטפונים

עוד באותו נושא

בלחיצת כפתור: כך תשפרו את מהירות הגלישה שלכם במחשב ובסמארטפון

לכתבה המלאה

נקו את זיכרון המטמון

אפליקציות משתמשות בזיכרון המטמון במכשיר בעת פעילותן. קבצים חדשים זמניים נוצרים ונאגרים, ובעת שימוש פעיל וממושך של כמה חודשים, הקבצים שמאוחסנים בזיכרון המטמון מעמיסים על האפליקציות וגורמים להן לעבוד לאט יותר. מומלץ להיכנס מעת לעת להגדרות המכשיר ושם לרשימת האפליקציות על מנת לבצע ניקוי מטמון. אך למען האמת, ישנו פתרון פשוט אף יותר, שכן בחנויות היישומים תוכלו למצוא לא מעט אפליקציות שיעשו עבורכם ניקוי כללי ויסודי. האפליקציה Clean Master למשל, היא אחת מיני רבות המסוגלות לבצע זאת והיא אף כוללת אנטי וירוס מובנה.

המכשיר עדיין איטי? אפסו אותו

זהו המוצא האחרון והכי פחות מומלץ אבל כשאין ברירה, אז אין ברירה. אם הסרתם את כל האפליקציות שאתם לא מכירים, ניקיתם את זיכרון המטמון וכל הדברים הללו לא הועילו, ייתכן ואתם במבוי סתום, כשהדרך היחידה לצאת ממנו היא לאפס את הסמארטפון שלכם. גבו את תכני הסמארטפון בענן או על המחשב שלכם תוך התייחסות לאילו קבצים אתם מגבים, שכן במשך השימוש, המכשיר שלכם יכול לצבור גם אפליקציות זדוניות. לאחר שווידאתם שכל המידע מגובה, היכנסו להגדרות, בחרו בגיבוי ואחסון ואז לחצו על "אפס נתונים". לאחר הזנת סיסמת הסמארטפון (במידה ויש כזו), הוא יבצע איפוס מלא וימחק את כל הנתונים.

איפוס סמארטפון. צילום מסך, צילום מסך
עמוד האיפוס במכשירי אנדרואיד/צילום מסך, צילום מסך

החליפו סוללה

הסמארטפון שלכם בן שנה או יותר? הגיע הזמן שתחליפו לו סוללה. אפל מבצעת האטה יזומה לסמארטפון במידה וחיי הסוללה התקצרו באופן משמעותי. אולם גם סוללה שחייה עומדים לפקוע, תספק מתח נמוך יותר ועלולה לגרום לאתחולים כשתפעילו אפליקציות כבודות. הסיבה הינה שהמעבד לא מקבל מספיק מתח כדי להריץ אפליקציות כבדות והסמארטפון נכבה. לכן, אם אתם מרגישים שחיי הסוללה התקצרו משמעותית, גשו למעבדה הרשמית של יצרנית הסמארטפון שלכם והחליפו סוללה. מלבד חיי הסוללה שיתארכו, תוכלו להרגיש שהוא עובד מהר יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully