וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלה לה ביוקר: פייסבוק תשלם 5 מיליארד דולר בפרשת קיימברידג' אנליטיקה

13.7.2019 / 0:56

שערוריית הפרטיות של פייסבוק מגיעה לסיומה: בעולם מדווחים כי השבוע נערכה הצבעה במסגרת פרשת "קיימברידג' אנליטיקה", שבה נאספו פרטיהם 87 מיליון משתמשים בפייסבוק. על פי הפשרה, פייסבוק עשויה לשלם סכום חסר תקדים של 5 מיליארד דולרים

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, מעיד בפני ועדת המסחר של בית הנבחרים בוושינגטון, 11 באפריל 2018. GettyImages
החברה תשלם חמישה מיליארד דולרים. מייסד פייסבוק צוקרברג מעיד בבית הנבחרים בוושינגטון/GettyImages

בהצבעה חשאית שנערכה השבוע, אישרה נציבות הסחר הפדרלית על הסדר בהיקף של כחמישה מיליארד דולר עם חברת פייסבוק, על רקע בדיקה מתמשכת של הפרות הפרטיות של ענקית הטכנולוגיה, כך מדווחים כלי תקשורת בעולם. ההצבעה נערכה בחשאיות רבה, כשפרטיה נחשפים כעת. בהצבעה הצביעו שלושה בעד ושניים נגד, כשהרוב הינו רפובליקני ואילו הדמוקרטים התנגדו להסדר. הנושא הועבר כעת למחלקת המשפטים של ארצות הברית, ולא ברור מתי יאושר. עם זאת, גורמים המעורים בפרטים טוענים כי אין סיבה כי מחלקת המשפטים תדחה את ההסכם, כך שרוב הסיכויים כי יאושר.

עוד בנושא:

דיווח: "המייסדים של ווטסאפ שונאים לעבוד בפייסבוק"
כך תמנעו מפייסבוק לעקוב אחר שיחות הטלפון שלכם
ליברה: מה לא מספרים לנו על המטבע החדש "והמהפכני" של פייסבוק?


עוד ההסדר צפוי לכלול מגבלות ממשלתיות אחרות על האופן שבו פייסבוק מטפלת בפרטיות המשתמשים, כשהתנאים הנוספים של ההסדר טרם נחשפו. עוד ב-24 באפריל ציינה פייסבוק כי היא עשויה לשלם עד חמישה מיליארד דולר על מנת ליישב את פרשת "קיימברידג' אנליטיקה". ההחלטה טרם נקבעה עד השבוע, בעקבות חילוקי דעות בין הרפובליקנים לדמוקרטים, בעוד שהדמוקרטים דוחפים לפיקוח קשה יותר על ענקית המדיה החברתית. החקירה של נציבות הסחר הפדרלית, החלה לפני למעלה משנה, אחרי דיווחים על כך שנתונים של עשרות מיליוני משתמשי פייסבוק נאספו על ידי חברת קיימברידג' אנליטיקה, חברת נתונים שעבדה במסע הבחירות של הנשיא טראמפ בקמפיין הבחירות בשנת 2016. החקרה של הנציבות התמקדה בשאלה אם מדובר בהפרה של צו ההסכמה של שנת 2012, אז הסכימה פייסבוק להגן יותר על פרטיות המשתמשים.

בשנה שעברה דווח כי פרטיהם של 87 מיליון משתמשים נאספו באמצעות אפליקציות בתוך פייסבוק. מדובר בשאלונים של חברת הייעוץ הפוליטי הבריטית קיימברידג' אנליטיקס. החברה אספה את פרטיהם של 87 מיליון המשתמשים, מתוך כוונה להשפיע על הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. המידע נאסף באמצעות שאלון אישיות שיצר חוקר מאוניברסיטת קיימברידג'. השאלון אפשר לאסוף מידע שלא רק על מי שהשתתף בשאלון, אלא גם על החברים שלהם. עוד דווח כי פרטיהם של עשרות אלפי ישראלים נחשפו במסגרת הפרשה. מדובר בשערוריה שפגעה בפייסבוק באופן משמעותי.

מדובר בעונש יחסית חריג ואולי הקנס הגדול ביותר שקיבלה חברת טכנולוגיה בארצות הברית, על רקע הפרות פרטיות. ב-2012 נקנסה גוגל על ידי נציבות הסחר בעקבות הפרות פרטיות. אז נקנסה בסכום של 22.5 מיליון דולרים, סכום נמוך משמעותית מהקנס של פייסבוק. לאחרונה פייסבוק עולה לכותרות, כשבימים האחרונים התבטא נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ נגד הרשת החברתית, בעקבות המטבע "לבירה" שהיא מתכוונת להשיק בשנה הבאה. טראמפ ציין כי פייסבוק תצטרך רישיון בנקאי על מנת להנפיק את המטבע. "המטבעות הדיגיטלים הם לא כסף, והערך שלהם תנודתי מאוד ומבוסס על אוויר. נכסים כאלו יכולים לסייע לפעילות לא חוקית כמו סחר בסמים", ציין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully