וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפון המוזר ביותר של שיאומי ובקטע טוב: בדקנו את השיאומי Mi 9T

5.8.2019 / 6:25

שיאומי ממשיכה להציע את המכשירים הטובים ביותר ביחס לתג המחיר והסיפור לא שונה עם ה-Mi 9T. בניסיון לחקות את טרנד המצלמות הקדמיות הממונעות, שיאומי שחררה מכשיר חצי ביניים חצי דגל שיתחרה על המעמד בקטגוריה. האם הוא באמת מצליח לעשות זאת, או שמדובר בפלופ?

שיאומי מי 9T Xiaomi Mi 9T. עמית לגו, מערכת וואלה!
השיאומי Mi 9T/מערכת וואלה!, עמית לגו

מכשיר הדגל ה-Mi 9 הושק בישראל לפני מספר חודשים, אך נראה שהחברה הסינית שומרת על עוד סמארטפונים בשרוול, כשהפעם המילטון, היבואנית הרשמית, משיקה בישראל את ה-Mi 9T. הדגם החדש של שיאומי מנסה להביא את הגרסה שלה למכשירים כמו הוואן פלוס 7 פרו - שמציג מסך נטול שוליים לחלוטין, ללא מגרעת, והמצלמה נשלפת מגוף הסמארטפון. אך בשונה מהוואן פלוס 7 פרו שמגיע עם החומרה הטובה ביותר, ה-Mi 9 T מתחרה על קטגוריית מכשירי הביניים, עם מפרט מתקדם שמעל מכשירי הביניים הממוצעים, אך קצת מתחת למכשירי הדגל. האם שיאומי מצליחה להרשים עם הסמארטפון החדש, או שמדובר (שוב) בפלופ שדורש עבודה?

עיצוב

ה-Mi 9T מציג דמיון רב לאחיו הגדול שהינו מכשיר הדגל. הוא מביא עיצוב פרימיום שרק מעט חברות באמת מצליחות לקלוע אליו. ההרגשה ביד מצוינת יחסית למכשיר כה זול הודות לשני פאנלים מזכוכית, האחד בגב והשני בקדמתו, המחוברים יחדיו באמצעות מסגרת העשויה מאלומיניום, שאמנם קצת מחליקה ביד, אבל רק תורמת להרגשה. קל מאוד להגיד שהעיצוב בנאלי למדי ומזכיר מכשירים אחרים המתמודדים על אותה הקטגוריה, אולם שילוב גווני הכחול במכשיר שקיבלנו רק מכפרים על הגב המשעמם עם המצלמות הבולטות. אני בכנות חושב שזה אחד מהמכשירים היפים ביותר שעברו בשולחני, גם אם הוא אינו מחדש דבר בעיצובו. הוא נראה טוב, מרגיש טוב ונותן חוויה כוללת שגורמת לי לתהות שוב ושוב כיצד שיאומי מצליחה לעשות זאת במחיר כזה.

שיאומי מי 9T Xiaomi Mi 9T. עמית לגו, מערכת וואלה!
השיאומי Mi 9T/מערכת וואלה!, עמית לגו

מסך

בחזית ניתן למצוא מסך בגודל 6.39 אינץ', נטול שוליים לחלוטין למעט "סנטר" דקה מאוד בתחתיתו. המסך מגיע עם פאנל מסוג Amoled ברזולוציית FullHD+, ציפוי זכוכית גורילה 5 ולא 6 העדכני, ותמיכה ב-HDR. אבל שיאומי תמיד הצליחה להרשים עם הנתונים היבשים בעולם המסכים, כשבפועל, כמעט בכל המכשיר המסך מעולם לא היה יותר מסביר. השימוש בפאנלים של סמסונג מעולם לא החמיא ליצרנית הסינית - הצבעים כמעט תמיד רווים ומלאכותיים מדי. עם זאת, הפעם הכיול שביצעה שיאומי במסך הצליח להפתיע אותי לטובה. יחד עם העובדה שהמצלמה הקדמית ממוקמת בחלקו העליון של המכשיר עם מנוע, המסך של ה-Mi 9T בקלות נכנס לרשימת המסכים השובים ביותר בעולם הסמארטפונים. זהו ללא ספק העתיד של תחום המכשירים הניידים: מצלמה שנשלפת ממסגרת המסך, או מצלמה שמוטמעת בתוך המסך בצורה שלא ניתן להבחין בה. כאן שיאומי הצליחו ובגדול.

עוד בוואלה! TECH

השינויים החדשים לווטסאפ ישנו את דרך השימוש שלנו באפליקציה

לכתבה המלאה
שיאומי מי 9T Xiaomi Mi 9T. עמית לגו, מערכת וואלה!
המסך, הו המסך. השיאומי Mi 9T/מערכת וואלה!, עמית לגו

חומרה

כמצופה משיאומי, החומרה ב-Mi 9T היא העדכנית ביותר בעולם הטכנולוגיה עבור מכשיר ביניים. אבל למעשה מדובר בהרבה יותר ממכשיר ביניים. ה-Mi 9T הוא יצור כלאיים בין מכשיר דגל למכשיר ביניים, שכן הוא מגיע עם מעבד מסדרת ה-700 האהובה עליי מבית קוואלקום, הסנאפדרגון 730 ליתר דיוק. למה דווקא ערכת השבבים מסדרת ה-700? היא מספקת ביצועים הקרובים מאוד לאלו של מכשירי הדגל, כך שחווית השימוש לא כזו שונה מזו ב-Mi 9 למשל, והיא מצליחה לעשות זאת תוך שמירה מופתית על חיי הסוללה. צריכת החשמל של המעבד היא בין הנמוכות בשוק, וכתוצאה מכך חיי הסוללה משתפרים פלאים. ההקרבה בביצועים לא גדולה למדי, שכן כאמור, לא הרגשתי הבדל משמעותי בשימוש במכשיר הדגל של החברה. גם משחקים כבדים רצו בצורה חלקה למדי, וזאת למרות שהמכשיר כלל לא נועד לגיימינג.

תוכנה

עוד שיפור שנרשם לזכות שיאומי, זהו קצב עדכוני התוכנה של החברה. למעשה, מרבית מהסמארטפונים שהושקו בשנה האחרונה, זכו לעדכון תוכנה לאנדרואיד 9 פאי, הגרסה האחרונה. ה-Mi 9 מגיע עם אנדרואיד בגרסה העדכנית ועם הממשק MIUI 10 מתוצרת החברה. מדי שנה אני מרגיש שהממשק של היצרנית הסינית עובר מתיחות פנים קלות, משתפר והופך לקליל יותר. שיאומי מציעה אך ורק את האפליקציות ההכרחיות לתפעול המכשיר ולא מעבר, מה שהופך אותו למהיר וחלק יותר. עם זאת, אותן אפליקציות מגיעות כל שנה עם אותו עיצוב מיושן, שכבר מזמן היה צריך להתחלף בכזה שיעמוד בסטנדרטים של 2019. היה עדיף וטוב יותר אם החברה הייתה נשענת על התוכנות המובנות של גוגל שמביאות פונקציונליות גבוהה יותר וחווית משתמש נוחה. אך גם את זה אפשר לפתור: פשוט להוריד את האפליקציות של גוגל מהחנות. ברגע שעושים זאת, החוויה משתפרת, ועל אף שלא מדובר בגרסת אנדרואיד נקייה, הממשק של שיאומי עושה את העבודה והחוויה היא בסך הכל חיובית.

מצלמה

גם בתחום הצילום נראה ששיאומי מעולם לא הצטיינה, אך הצליחה לספק סמארטפונים עם מצלמות סבירות או לכל הפחות ממוצעות. החברה שילבה ב-Mi 9 T מערך צילום משולש הכולל חיישן ראשי של 48 מגה פיקסל עם עדשה רחבה ומפתח צמצם F/1.8, חיישן נוסף של 13 מגה פיקסל עם עדשה רחבה עוד יותר וחיישן אחרון של 8 מגה פיקסל המשמש עבור הזום אופטי. רוב יצרניות הסלולר נוטות לצייד את הסמארטפונים שלהן במערך צילום מצוין על הנייר, אלא שהודות לתוכנה מגושמת לעיבוד תמונות, הן יוצאות רע. מהניסיון שלי עם ה-Mi 9T זה ממש לא היה המקרה, והתמונות היו טובות באופן מפתיע. הן ללא ספק היו חסרות מעט חדות וטווח צבעים דינמי רחב יותר, אולם שחזור הצבעים בסצנה היה מצוין, וקשה למצוא זאת היום בכל סמארטפון, במיוחד בתג מחיר כזה.

עוד המצלמה פרחה במצב ה-HDR, שגם במצבי תאורה קשים ומוארים מדי, הצליח להפיק תמונות לא רעות בכלל, אפילו טובות. כנראה שאם התמונות הללו היו יוצאות מעדשתן של מכשירי הדגל של החברות הגדולות, עוד הייתי מזלזל מעט, אבל ביחס למכשיר ביניים, שיאומי בהחלט מנצחת את הסטיגמה. גם מצב הפורטרט היה מצוין עם יכולת לשנות את אפקט מפתח הצמצם לאחר הצילום. ולמרות כל זאת, בעת החשכה, המצלמה מתקשה להוציא תמונות ראויות לציון. רוב התמונות שצולמו היו בעלות רעש רקע ורכות מדי כדי להיחשב טובות או חדות, אבל זה צפוי מסמארטפון בקטגוריית הביניים.

צולם בשיאומי מי 9T Xiaomi Mi 9T. עמית לגו, מערכת וואלה!
צולם בשיאומי Mi 9T/מערכת וואלה!, עמית לגו
צולם בשיאומי מי 9T Xiaomi Mi 9T. עמית לגו, מערכת וואלה!
צולם בשיאומי Mi 9T/מערכת וואלה!, עמית לגו
צולם בשיאומי מי 9T Xiaomi Mi 9T. עמית לגו, מערכת וואלה!
צולם בשיאומי Mi 9T/מערכת וואלה!, עמית לגו

המצלמה הקדמית כוללת עדשת 20 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.0 ומצליחה להפיק תמונות מצוינות בעצמה, אולם עושה זאת רק כשתנאי התאורה הם אופטימליים מאוד. במידה ותגיעו לחדר חשוך, אתם יכולים לצפות לתמונות סלפי מטושטשות וסבירות לכל היותר. כמו כן, העדשה עצמה נמצאת על מנוע שמרים אותה בעת השימוש ומחביא אותה בסיום. המנגנון תמיד מפחיד אותי כיוון שחלקיקי אבק בקלות יכולים להיכנס ולהשבית את פעולת המנוע. רק זמן יעיד אם זה באמת פתרון טוב.

סיכום

ה-Mi 9T של שיאומי הוא אחד ממכשירי הביניים המשתלמים ביותר שניתן לרכוש היום, וקל מאוד להגיד ששיאומי עשתה זאת שוב. הוא עולה 1,599 שקלים ביבוא רשמי לגרסת ה-6 גיגה זיכרון RAM ו-64 גיגה אחסון או 1,799 שקלים לגרסת ה--128 גיגה אחסון. הוא נותן הרגשה זהה למכשירי הדגל של החברות המובילות והוא כולל את החומרה הטובה ביותר שניתן למצוא כיום בשוק עבור מכשיר ביניים, לרבות מערך צילום מפתיע לטובה אם כי לא חד מספיק. העיצוב נראה מעולה בצבע הכחול שקיבלנו, המסך מתפרס על כל קדמת המכשיר והחומרה מאפשרת ביצועים מצוינים לצאת חיי סוללה מרשימים. אם אתם מחפשים מכשיר שמרגיש בדיוק כמו מכשירי הדגל היקרים, אך רוצים לשלם פחות ומעדיפים מסך גדול יותר על פני מצלמה טובה יותר, ה-Mi 9T הוא הבחירה הטובה ביותר עבורכם. גם הפעם, בשיאומי הצליחו לספק סמארטפון שפשוט שווה כל שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully