וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריק הפשוט הזה יאפשר לכם למצוא את אותה הטיסה במחיר זול יותר

13.8.2019 / 6:25

חשבנו ששמענו הכל על הטיפים שיוזילו את החופשות בחו"ל, עד שהגיע הטיפ הטכנולוגי הבא שהראה לנו איך חוסכים מאות עד אלפי שקלים בשינוי כל כך פשוט. אז מתכננים טיסה בקרוב? הנה הטיפ שאתם חייבים לקרוא

טארוול סרוויס מטוס טיסה. ShutterStock
כך תוכלו למצוא טיסות זולות. מטוס/ShutterStock

צירוף המילים "טיסות זולות" כבר מזמן לא סוריאליסטי בקרב הישראלים, ולכולנו ברור שבעידן הטיסות הנוכחי, כבר ניתן למצוא טיסות זולות בעשרות אחוזים משנים קודמות. הכל למעשה התחיל עם הסכם ה"שמיים פתוחים", שנחתם אי שם באפריל 2013, והוביל את המהפכה הגדולה בחברות התעופה הפועלות עם ישראל. מלבד הירידה המשמעותית במחירים, לתיירים הישראלים התווספו עוד לא מעט יעדים חדשים בטיסות ישירות, וגם באלו שכבר היו זמינים קודם, חברות הלואוקוסט הציעו חבילות זולות מתמיד. יעדים שבעבר היו בלתי מושגים מבחינת תקציב הפכו פתאום לנגישים יותר עבור כל כיס, והחגיגה גדלה בהתאם.

מצד שני, מחירי הטיסות ליעדים מסוימים ובמיוחד במחלקות הפרימיום של חברות בינלאומיות עלולות להגיע עדיין למחירים אסטרונומיים, שלא כל לקוח מסוגל לעמוד בהם. אתרים רבים כמו סקייסקנר, קיאק, אקספדיה ועוד, טוענים לבדיקה מקיפה יותר של הצעות דרך מספר גדול של סוכני ואתרי תעופה. בכך הם מסוגלים להציע את המחירים הזולים ביותר לטענתם, אולם לא תמיד זה המקרה. רוב האתרים מציעים לרוכשי הכרטיסים טיפים בהוזלת הכרטיסים, אך אנו מצאנו דרך יעילה בהרבה וכזו שגם נוטה לחיסכון של עשרות, מאות ואף אלפי שקלים אם משקיעים בה באופן נכון.

טריפ גרנטי – אייטם 10: 5 דברים שיש לבדוק לפני שרוכשים ביטוח ביטול טיסה. ShutterStock
הכמה לחיצות הללו מסוגלות לחסוך לכם מאות שקלים./ShutterStock

חשוב לציין כי מחירי הטיסות יכולים להיות מושפעים ממספר ענק של גורמים, שלנו הלקוחות אין שליטה עליהם. היצע וביקוש, עלייה חדה בתעריפי הדלק, קו חדש שנפתח או טיסה שכמעט מלאה, אלו הן רק כמה דוגמאות לגורמים הללו. למעשה, דבר אחד כן נמצא בשליטתנו ומבדיקה קצרה שערכנו, נראה שזו דרך שיכולה לחסוך לכולנו סכום לא קטן בהזמנת טיסות למשפחה - מיקום הזמנת הכרטיס. המיקום ממנו אנו מזמינים את כרטיס הטיסה יכול להשפיע במידה ניכרת על מחירו, רק שאנו לא באמת חייבים להיות פיזית במדינה אחרת כדי להשלות את אתרי המכירות.

כיצד חברות התעופה מזהות את המיקום שלנו?

למעשה, אתרי המכירה וחברות התעופה מזהים את המיקום שלנו באמצעות כתובת ה-IP שלנו וכן "עוגיות" או "קוקיז", שהם למעשה קבצי מטמון של הדפדפן, שנשמרים בזיכרון של המחשב שלנו. עוד באמצעות הקוקיז, אתרי התעופה יכולים לבדוק האם ביקרתם בהם בעבר וביצעתם חיפוש עבור טיסה מסוימת. כך למשל האתרים יכולים להעלות את המחירים בקלות וכך לגזור קופון נוסף על התייר הישראלי. במידה ואתם משתמשים בסמארטפון שלכם לבצע את החיפוש, כנראה שהאתר יבקש מכם גישה לחיישן ה-GPS שבמכשיר שלכם. השימוש בחיישן ה-GPS יאפשר לו לקבל מיקום מדויק אף יותר ולעיתים להשתמש בו על מנת לוודא שאינכם מנסים להערים על המערכת.

עוד בוואלה! TECH

משנה חיים? בדקנו את האפל Watch עם הדור הרביעי

לכתבה המלאה

כך תוכלו למצוא כרטיסי טיסה זולים יותר

בהתחלה רבים ברשת חשבו שמדובר במיתוס או שהשינוי בסוג המטבע הוא זה שמוביל לירידת המחירים בגישה ממיקומים שונים, אולם לאחר שערכנו את הבדיקה שלנו, מצאנו תשובות חד משמעיות שלא כל כך הפתיעו אותנו. אבל גם בבדיקה כזו, ישנם לא מעט משתנים, כשבראש ובראשונה - מאיזו מדינה נעמיד פנים שאנו מזמינים את כרטיס הטיסה. לאחר חיפוש מעמיק ברשת הועלו לא מעט הצעות, כשהבולטת מביניהן הייתה להזמין את הטיסה ממדינת הבית של חברת התעופה. כך למשל אם מצאנו טיסה מעולה בחברת בריטיש, כדאי לשנות את כתובת ה-IP שלנו לכזו שמקורה בבריטניה. עוד הוצע לשנות את מיקום כתובת ה-IP לזו של מדינה שגובה השכר בה נמוך לשאר העולם, כמו הודו לדוגמה.

מחירי הטיסות לפני שינוי המיקום ב-VPN. צילום מסך
מחירי הטיסות לפני שינוי המיקום ב-VPN. הטיסה הזולה ביותר היא 799 דולרים/צילום מסך

מלבד העובדה כי שינוי כתובת ה-IP לכזו ממדינה אחרת זו פעולה חוקית לגמרי, תשמחו גם לדעת שמדובר בפעולה קלה למדי שכל אחד יכול לבצע מהבית. שירותי VPN או "רשת וירטואלית פרטית" כמו ExpressVPN והרבה אחרים, מציעים למשתמשים לשנות את כתובת ה-IP שלהם. לרוב השירותים הללו מלווים גם ברשימה נרחבת במיוחד של שרתים המציעים ממדינות שונות ברחבי הגלובוס, כך שהאפשרויות הן באמת אינסופיות.

כמו כן, לאחר ההרשמה לשירות VPN והפעלתו, חשוב שתמחקו את קבצי הקוקיז בדפדפן שלכם על מנת שהאתר לא יוכל לזהות שביקרתם בו בעבר. כדי לעשות זאת, גשו להגדרות של הדפדפן, בחרו ב"הצג הגדרות מתקדמות" ואחר כך ב"נקה את נתוני הגלישה". בחלון שיפתח בחרו בעוגיות, קבצי מטמון ואם יש נתונים נוספים כמו היסטוריה או סיסמאות שאתם רוצים לנקות, לחצו עליהם. בהתחלה, חלק מהדפים יטענו לאט יותר (כי למעשה הדפדפן אוגר את האלמנטים בזיכרון מחדש), אולם הם יטענו מהר יותר לאחר מכן וכמובן ישכחו לחלוטין שביקרתם בהם.

מחירי הטיסות לאחר שינוי המיקום ב-VPN. צילום מסך
מחירי הטיסות לאחר שינוי המיקום ב-VPN. הטיסה הזולה ביותר היא 703 דולרים ואילו הטיסה הקודמת מוצעת ב-783 דולרים/צילום מסך

אחרי שביצעתם את כל הפעולות הללו, תוכלו לבדוק את מחירי הטיסות ממגוון רחב של מדינות ולראות בעצמכם איזה חיסכון תוכלו למצוא. בבדיקה שלנו אף מצאנו כי אתרי הטיסות מציגים מגוון רחב יותר טיסות במיקומים שונים, כך שתוכלו אולי למצוא טיסה טובה יותר וזולה יותר באופן ניכר. תוכלו לראות גם בתמונה מעלה כי מצאנו טיסה חדשה, שלא הופיעה קודם לכן, במחיר הזול בכמעט 100 דולרים לעומת הזולה ביותר בחיפוש הקודם. גם אם מדובר בעשרות או במאות שקלים, במידה ואתם מזמינים כרטיסי טיסה עבור כל המשפחה, החיסכון המצטבר יכול להגיע גם לאלפים באמצעות שינוי המיקום. נכון שלא מדובר בטיפ מסורתי ופשוט, אך בכמה צעדים פשוטים גם אתם תוכלו לחסוך מאות עד אלפי דולרים בהזמנת החופשה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully