וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיצוב מרשים, המסך פחות: בדקנו את השיאומי Mi A3

6.10.2019 / 6:52

בשוק שהופך לפופולרי יותר ויותר בשנים האחרונות, שיאומי ממשיכה לנסות להבדיל את עצמה מהשאר ולהציע מכשירים בעלי תג מחיר נמוך ותמורה גבוהה מאוד ביחס לעלות. סדרת ה-Mi A תמיד הציגה זאת בדרך הטובה ביותר. האם היא מצליחה להמשיך לעשות זאת גם בדגם השלישי? בדקנו

Xiaomi Mi A3. עמית לגו, מערכת וואלה!
השיאומי מי A3/מערכת וואלה!, עמית לגו

חברת שיאומי מוכיחה שנה אחר שנה שהיא אחת מיצרניות הסמארטפונים המשתלמות והבולטות ביותר בכיסו של הצרכן הישראלי. קצב הגדילה שלה מסחרר והיא למעשה היצרנית השלישית בגודלה בישראל מבחינת היקף השימוש, כשלפניה רק סמסונג ואפל. את סדרת ה-Mi A אני מכיר מקרוב ויצא לי להתנסות בשני הדגמים הקודמים בסדרה, שהיו השילוב המצוין של חווית אנדרואיד נקייה במכשיר מצוין ובתג מחיר שיגרום לרבים לגחך. המכשיר החדש, ה-Mi A3, פועל על מערכת ההפעלה Andorid One, ולכן זכאי גם לעדכונים מהירים היישר מגוגל. עם זאת, בדגם הזה מוצגות לראשונה בעיות שלא הייתי מצפה משיאומי, ובמיוחד כשמדובר בדגם שלישי בסדרה. האם הוא עדיין מצליח להבליט את עצמו מהשאר?

עיצוב

שיאומי נוטה לשמור על קו עיצוב דומה בין כל המכשירים שלה, גם אם מדובר במכשיר ביניים, וה-A3 לא שונה. גב המכשיר עשוי מכוכית, שמחוברת יחד למסך על ידי שלדה מאלומיניום, וכל זאת תוך כדי שמירה על עובי סביר וקלות משקל. כשאוחזים אותו ביד, קצת קשה להיזכר שמדובר במכשיר ביניים שתג מחירו הוא חצי משאר מכשירי הדגל בשוק. הוא מרגיש נוח ביד ומסיבי מאוד, שיחד עם זכוכית הגורילה גלאס 5, כבר מאפשרים למכשיר להשאיר רושם ראשוני טוב. ולמרות שאני נוטה להתעלם מצבעים בביקורות שלי, הצבע הכחול פשוט יפיפה ומרשים. בהינתן לי האפשרות לבחור שוב בינו לבין הצבע השחור, הכחול ללא ספק ינצח.

Xiaomi Mi A3. עמית לגו, מערכת וואלה!
השיאומי מי A3/מערכת וואלה!, עמית לגו

מסך

החידוש הגדול ביותר של ה-Mi A3 של שיאומי הוא גם למעשה המגרעה הגדולה ביותר שלו. מצד אחד, שיאומי לקחה צעד עצום קדימה מהדגם הקודם ושילבה פאנל מסוג SuperAMOLED שלחלוטין מתעלה בכל צורה ודרך מפאנל ה-LCD של הדגמים הקודמים בסדרה. הבהירות גבוהה יותר והצבעים עשירים ורווים יותר, כך שאותו מכשיר ביניים כבר מתחיל לפלס את דרכו לעבר המסכים שבמכשירי הדגל - רק חבל שמכאן זה מתדרדר מהר. העיצוב העגול של המסך גורם לאיבוד תוכן, ולדעתי אפילו מכער את המכשיר. אילו רק היו הופכים אותו למעט יותר ריבועי, זה יכול היה לעשות שיפור עצום. ואם חשבתם שאני כבר קטנוני, חשוב שתשימו לב לפרט הבא - מדובר במסך בגודל 6.1 אינץ' וברוזלוציית HD+ בלבד. במיוחד בגלל שהדגמים הקודמים היו בעלי מסך FullHD+, אני פשוט לא מצליח להבין את הבחירה התמוהה של שיאומי לעשות זאת. אפשר לסכם את המסך בהרבה מאוד תארים, אולם לצערי, חד אינו אחד מהם. וכן, זה די מורגש.

עוד בוואלה! TECH

גיף אחד והם מקבלים גישה להכל: עדכנו את אפליקציית ווטסאפ עכשיו!

לכתבה המלאה
Xiaomi Mi A3. עמית לגו, מערכת וואלה!
השיאומי מי A3/מערכת וואלה!, עמית לגו

חומרה

בלב המכשיר פועמת ערכת השבבים סנאפדרגון 665, לצד 4 גיגה זיכרון ראם ו-128 גיגה זיכרון אחסון. מדובר בערכת שבבים מסדרת הביניים והיא מסוגלת לענות על כל הצרכים הבסיסיים של המשתמש הממוצע, ואפילו לספק חווית גיימינג עם משחקים קלים. הודות לעובדה שהמכשיר מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד One הנחשבת לקלה יותר, מדובר בסמארטפון מהיר שמבצע איזון מרשים בין ביצועים וסוללה. הביצועים ב-A3 הם מעולים וחיי הסוללה כל כך ארוכים, שסוללת ה-4,030 מיליאמפר-שעה החזיקה לי ברוב הפעמים מעבר ליום עבודה סטנדרטי.

עוד מעלה לשיאומי היא החזרת שקע האוזניות למכשיר. בביקורת שלנו על הדגם הקודם זו הייתה תלונה גדולה, ונראה שהיצרנית הסינית הקשיבה ולקחה זאת לתשומת לבה, אך נאצלנו לוותר על משהו אחר בתמורה. ה-Mi A3 לא תומך ב-NFC, כך שלדוגמה לא תוכלו להטעין איתו כרטיס רב-קו. בגזרת האבטחה ניתן למצוא קורא טביעות אצבע, הפעם מתחת לפני המסך, שאמנם עושה עבודה מדויקת, אך אינו מהיר כמו בשאר המכשירים של החברה. עוד תוכלו למצוא משדר אינפרא אדום לשליטה על הטלוויזיה או הממיר, וכן מחבר Type-C להטענה.

Xiaomi Mi A3. עמית לגו, מערכת וואלה!
השיאומי מי A3/מערכת וואלה!, עמית לגו

ממשק

בשונה מאפל, מערכת ההפעלה אנדרואיד לא זוכה לעדכונים רצופים וקולקטיביים, אלא כל יצרנית מחליטה מתי יצא עדכון, אם כלל יצא עדכון ואילו דגמים יקבלו את העדכון. עוד החברות מחליטות כיצד יראה הממשק ואיזה אפליקציות יוסיפו. באנדרואיד One החליטה גוגל לשמור על מראה ומדיניות אחידה וטוב שכך. זו החוויה הכי קרובה לאנדרואיד נקי מחוץ לעולם מכשירי הפיקסל. אין תוספות מיותרות, אין אפליקציות שמכבידות על המכשיר, ויותר מהכל, הוא מאפשר לחומרה לעבוד בצורה טובה יותר. מלבד אפליקציה אחת של שיאומי, אותה ניתן להסיר בעניין של שניות, כל האפליקציות הינן של גוגל עם העיצוב המקורי, המוכר והטוב. יש ל-A3 את גרסת האנדרואיד המהירה והמהנה ביותר, וכמובן שזה עניין של כמה שבועות עד שהוא יקבל את העדכון המלא והיציב לאנדרואיד 10.

מצלמה

בדור הקודם, החברה שילבה מערך צילום כפול המורכב מחיישן של 20 מגה פיקסל וחיישן של 12 מגה-פיקסל - ואילו בדור הנוכחי תוכלו למצוא מערך צילום משולש משודרג, המשלב חיישן של 48 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של f/1.8, חיישן של 8 פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.2 לצילום בזווית רחבה וחיישן עומק של 2 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של f/2.4 לצילומי עומק שדה. התוצאה מרשימה למדי, ותמונות שהחיישנים מצליחים להפיק מרשימות למדי. צילום באור יום מאפשר שחזור צבעים מצוין וטבעי, לצד טווח דינמי רחב וחדות שלא מתבטאת יותר מדי, אלא בדיוק במידת הצורך. העדשה לצילום בזווית רחבה הפיקה גם היא תמונות לא רעות בכלל, אולם החדות שלה לא מתחילה להשתוות לעדשה הראשית. בצילומים בתנאי תאורה חשוכים יותר, המצלמה לא מצליחה להפיק תמונות ברורות, מה שגורם להמון רעש בתמונה ומחסור בתאורה. המצלמה הקדמית כוללת חיישן של 32 מגה פיקסל, והיא מצוינת עבור חובבי הסלפי. היא מפיקה תמונות חדות, בהירות ובעלות צבעים טבעיים.

Xiaomi Mi A3. עמית לגו, מערכת וואלה!
השיאומי מי A3/מערכת וואלה!, עמית לגו

סיכום

השיאומי Mi A3 ממשיך עם כל מה שסדרת ה-A חרטה על דגלה - להביא בתג מחיר נמוך סמארטפון בעל חומרה חזקה ותוכנה שמתקרבת מאוד לאנדרואיד מלא ונקי מאפליקציות מיותרות. המכשיר מגיע עם עיצוב יוקרתי ויפיפה, מצלמות טובות באופן יחסי לתג המחיר, חומרה מצוינת המשתלבת היטב עם התוכנה המעולה והקלילה ואפילו מחבר אוזניות. עם זאת, החוסר של NFC במכשיר מורגש והמסך, אחת התכונות הגדולות ביותר, הוא כישלון בדיוק כמו שהוא מעלה. מצד אחד הטכנולוגיה השתפרה ומצד שני, בשיאומי החליטו לוותר על החדות. ועל אף החסרונות, קשה שלא להמליץ עליו, במיוחד הודות לתג המחיר שעומד על 1,249 שקלים, מה שהופך אותו לתחרותי ביותר עם שאר מכשירי הביניים בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully