וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזירה אש: עובדי NSO הישראלית תובעים את פייסבוק

26.11.2019 / 14:58

לפני מספר שבועות פרסמה פייסבוק כי תתבע את קבוצת NSO הישראלית, על רקע השימוש בפריצה בווטסאפ לריגול אחר אנשים בעולם. כעת NSO מחזירה אש ומפרסמת כי תתבע בבית המשפט השלום את פייסבוק על רקע חסימת החשבונות של העובדים

מארק צוקרברג עונה על שאלות של חברי הקונגרס בחקירה נגד פייסבוק/צילום: רויטרס

בסרטון: מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, עונה על שאלות בקונגרס האמריקאי

אחרי שפייסבוק הודיעה כי תגיש תביעה נגד NSO על שימוש בפריצה בווטסאפ לאיתור ומעקב אחר מאות עד אלפי אנשים, כעת קבוצת עובדים מחברת NSO, הגישו לפני שעה תביעה ובקשה למתן סעד זמני כנגד חברת פייסבוק העולמית, בדרישה לפתוח את החשבונות החסומים בפייסבוק ואינסטגרם עד להכרעת בית המשפט בתביעה. התביעה הוגשה לאחר שחברת פייסבוק חסמה חשבונות משתמש לעובדים, עובדים לשעבר ואף בני משפחה שלהם, ללא כל עילה והודעה מוקדמת.

התביעה הוגשה לפני שעה קלה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, ובכתב התביעה טוענת NSO כי פייסבוק העולמית הפרה את ההסכם בינה לבין התובעים בכך שחסמה את חשבונות הפייסבוק והאינסטגרם הפרטיים באופן פתאומי, גורף וללא כל הודעה מוקדמת. יתרה מכך, חברת פייסבוק לא העלתה כלפי העובדים אף טענה בדבר הפרה כלשהי של ההסכמים בינם לבין חברת פייסבוק, ולמעשה לא סיפקה עילה לחסימת חשבונותיהם.

עוד בוואלה!

הם כבר כאן: מבצעי הבלאק פריידי בישראל

לכתבה המלאה

"חסימת החשבונות הפרטיים שלנו היא מהלך פוגע ולא צודק של חברת פייסבוק כלפינו. בנוסף, הידיעה שנעשה חיפוש ושימוש בנתונים אישיים עלינו מטרידה אותנו מאוד", אמרו העובדים. אנחנו גאים להיות עובדי NSO, חברה ערכית וישראלית שהמוני אנשים ברחבי העולם חייבים את חייהם לטכנולוגיה שלנו, אנו מאמינים בצדקת דרכנו ונמשיך לפעול כדי לסייע לממשלות ברחבי העולם למנוע פשע וטרור באמצעות הטכנולוגיה אותה אנו מפתחים".

בחודש מאי האחרון התגלתה פריצה בשיחות הוידאו של ווטסאפ, במהלכה תוקפים התקשרו בשיחת וידאו, כשהנמען כלל לא היה צריך לענות לשיחה, ושתלו רוגלה זדונית שמאפשרת להשתלט על הסמארטפון. וויל קאטקארט, ראש ווטסאפ, פרסם בוושינגטון פוסט טור שבו הסביר על הממצאים החדשים. "אחרי חודשים של חקירות, אנחנו יכולים להגיד מי עומד מאחורי המתקפה. היום הגשנו תביעה בבית המשפט נגד חברת הטכנולוגיה הבינלאומית קבוצת NSO", אמר. חברת NSO הינה חברה סייבר מודיעין ישראלית, ששמה עולה לעיתים תכופות בהקשרים של פריצות לסמארטפונים, ואף בעבר הוגשה תביעה נגד NSO על כך שסייעה ברצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חשקוג'י.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully