וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונות, רגולציה, ותחרות: ריאיון עם מנהל המדיניות של חברת הקורקינטים Lime

3.1.2020 / 7:25

חברת Lime נכנסה לישראל בתקופה לחוצה ומרובת תחרות: Bird, Wind ולימים Leo שהוציאה את הקורקינטים מתל אביב. בריאיון מיוחד, מספר סמנכ"ל המדיניות בחברה, על האתגרים והתחרות. "תל אביב הדוגמה הטובה ביותר של מערכת יחסים בין עירייה לבין חברה כמונו", אמר

מערכת וואלה!

בוידאו: האזעקה בקורקינטים החשמליים של ליים

שירות הקורקינטים של ליים הושק בישראל בתחילת השנה כמתחרה הראשית והגדולה ביותר ל-Bird, שהגיעה קודם לכן. במהלך החודשים האחרונים, החברה הספיקה לגדול ולהרחיב את הפעילות שלה לערים נוספות כמו גבעתיים ורמת גן, אבל היא ממש לא מתכוונת לעצור שם. הזמינות של ליים בתל אביב עצמה גדלה, ועם כניסה של יותר ויותר מתחרות, ליים מנסה לייצב את מעמדה בשוק כחברה המובילה. "אנחנו קודם כל חברת טכנולוגיה", אמר לי דיוויד שפילפוגל, סמנכ"ל המדיניות של ליים. את רוב זמנו, מבלה שפילפוגל בלשתף פעולה עם העיריות והממשלה הישראלית כדי להפוך את "מכת המדינה" למשהו הרבה יותר בטוח ועתידני. עם זאת, החברה עדיין נתקלת בקשיים תחת הפרסום הרע, אולם מבטיחה שתמשיך לפעול ולקדם חינוך בטוח.

איך אתה משווה את השוק הישראלי לשאר העולם?

"ישראל היא קטנה באופן יחסי מבחינת מספר הערים שיש לה להציע בהן נסיעות. עם זאת, הערים הללו נחשבות עבורנו לכמה מהשווקים הכי טובים בעולם לעבוד איתם, פשוט כי יש להן את כל התכונות שאנחנו צריכים על מנת להפעיל את השירות שלנו. הן מאוד צפופות, והאוכלוסייה גדולה באופן יחסי לשאר הערים בהם אנחנו עובדים. יתרה מכך, יש באופן תמידי תעבורה גדולה של אנשים לתוך הערים והחוצה מהערים הללו לאורך כל היום. יש סיבה לכך שאני נמצא כאן פעם בכמה חודשים. אנחנו חושבים שישראל היא מרכז גדול מאוד ואנו לומדים מהאזור המון כדי ליישם שירותים טובים יותר במדינות אחרות שבהן אנחנו פועלים".

עוד בוואלה!

"מי, ביבי שלנו?": הרשת לועגת לבקשת החסינות של בנימין נתניהו

לכתבה המלאה

האם יש תוכניות עתידיות או מדיניות מסוימת שאתם מנסים לקדם בישראל ובשאר העולם?

"בשבילי תל אביב היא הדוגמה הטובה ביותר של מערכת יחסים בין עירייה לבין חברת התניידות כמונו. אני מתכוון לכך שהעירייה בפרט והממשלה בכלל מחויבות למצוא דרכים חדשות לתחבורה בין-עירונית, שיהיו יותר יעילות וגם טובות יותר לסביבה, ומסייעות לאזרחים שלהן להתנייד בצורה חכמה ופשוטה יותר. בו בזמן, הן גם מאוד מכבדות את המרחב הציבורי. כך למשל במקום להציב בפנינו 20 חוקים חדשים, הן פועלות איתנו בשיתוף פעולה פתוח יותר, מה שגורם לנו לפעול בדרכים שכנראה לא היינו פועלים בהם אחרת. דוגמה טובה לכך היא מתחמי החנייה החדשים בתל אביב בשכונות מגורים. מצד אחד אנו דואגים שהקורקינטים שלנו יוכלו להינעל אך ורק במתחמי החנייה הללו, ומצד שני, אנו דואגים שלא משנה היכן המשתמשים שלנו נמצאים, הם תמיד יוכלו לראות קורקינטים שלנו באזור סביבם. כמו כן, אנחנו נותנים להם מידע על מקומות הזקוקים לחניית קורקינטים והם בתמורה יוצרים עוד כאלו. לכן, כמעט בכל מדינה שאני הולך אליה אני מדבר על שיתוף הפעולה שלנו עם תל אביב, פשוט כי הוא מתקדם באופן משמעותי מכל שיתוף פעולה אחר שיש לנו".

קורקינט חשמלי ליים Lime. ליים, אתר רשמי
הקורקינט החשמלי של ליים/אתר רשמי, ליים

עם זאת, אנחנו חברת התניידות בסופו של דבר, ולא מתעסקים רק בקורקינטים חשמליים, המאפשרים התניידות של רק כמה קילומטרים לכל היותר. ומאחר וכל העולם מתקדם לשימוש בכלי רכב שיתופיים, אנחנו תמיד חושבים מה יקרה כשמשתמש ירצה להשתמש באחד הכלים שלנו ליותר מחמישה או עשרה קילומטרים. אנחנו רוצים להיות בקדמת הבמה כשהשינוי הזה קורה, תוך כדי שנמשיך באופן תמידי להציע את הקורקינטים שלנו לקהל הרחב. כרגע אנחנו מכניסים דגמים חדשים לפעולה ברחבי העולם המציעים שיפורים משמעותיים בבטיחות ובטכנולוגיה שלהם".

איך בעצם אתם מצליחים לאכוף את המגבלות החדשות של העירייה על הקורקינטים?

"אנחנו עושים המון דברים כדי לגרום לאנשים לעקוב אחר החוקים החדשים. מדובר בסופו של דבר בניסיון לשנות את התנהגותם במרחב הציבורי. במחשבה לאחור, גם כשמכוניות הוצגו לראשונה, אנשים לא ידעו בדיוק מה לעשות איתם. עם הזמן, אנחנו מנסים לקבוע נורמות ואנשים מתחילים לאט לאט לעקוב אחריהם. אנחנו מנסים להעביר את המסרים הללו גם באפליקציה שלנו, בעת ההרשמה לשירות. כמו כן, בתל אביב ובשאר העולם, אנו עושים המון קמפיינים ציבוריים לרבות שלטי חוצות ופרסומים ברחוב, על מנת לחזק את החינוך שאנחנו מקנים למשתמשים. באפליקציה למשל, התחלנו לחייב את המשתמשים להחנות את הקורקינטים רק במקומות החניה המסומנים בעיר. אבל, כאמור, זו תקופה שהתעשייה עדיין מנסה ללמד את המשתמשים כיצד לפעול נכון עם הקורקינטים. אזכיר שאנחנו בסופו של דבר לא חברת אכיפה בשום צורה, לכן עדיין מדובר כאן במשהו שמצריך שיתוף פעולה של העירייה, ואנחנו כבר התחלנו לפעול באופן הזה. על כל דו"ח שקורקינט שלנו מקבל, אנו מעבירים את הקנס למשתמש, משום שאנחנו מאמינים שהם ילמדו רק במידה והם יבינו את ההשלכות".

הרגולוציה על קורקינטים רק גדלה, איך אתם נערכים?

"אנחנו שומעים כל הזמן על חוקים וכללים חדשים שאנו זקוקים לעקוב אחריהם. עם זאת, אנחנו תמיד חושבים עם כל חוק חדש מה הבעיה שאנחנו מנסים לפתור. הודות לעובדה שאנו פועלים במעל ל-100 ערים ברחבי העולם, אנו שומעים לא מעט על בעיות דומות ועל מגוון גדול של דרכי פתרון לבעיה. לכן, אם אנחנו נרגיש שזה הדבר הנכון לעשות, אנחנו נפעל בהתאם לחוקים, אבל במידה ואנו מאמינים שיש פתרון אחר יעיל יותר, אנחנו נפעל כדי לקדם אותו".

כיצד אתם פועלים כדי לשמור על היתרון שלכם על פני חברות אחרות?

"בראש ובראשונה, אנו פועלים לקדם זמינות רחבה יותר, כך שמשתמשים יראו קורקינט של ליים בכל פעם שהם ירצו ליזום נסיעה. זה נשמע מאוד קל, אבל אנו פועלים בשווקים בהם אנחנו מנסים לא להיות 'חזירים' ולשים מאות קורקינטים בכל רחוב. צריך להיות מאוד חכמים בנוגע להיכן למקם אותם ומתי להטעין אותם, ואני חושב שבהיבט הזה, אנחנו החברה המובילה בשוק. זו גם כנראה אחת הסיבות שאנו רואים עלייה מתמדת בכמות הרוכבים שלנו, כיוון שמשתמשים לרוב מחפשים קורקינטים פנויים ברחוב ולא דרך האפליקציה. אנחנו משתמשים בבינה מלאכותית שעוזרת לנו לקבוע מה המקומות הפופולריים ביותר בעיר לשימוש בקורקינטים. עוד אני חושב שגם החומרה שולטת בדעה הציבורית, ולכן אנו תמיד פועלים כך שתהיה לנו החומרה הטובה ביותר שניתן להציע".

הדרכת רוכבי קורקינטים LIME. יח"צ,
הדרכת רוכבי קורקינט של ליים/יח"צ

איך אתם מצליחים לנהל קשר טוב עם העיריות, במיוחד לאור התאונות והתלונות שהולכות וגוברות נגד כלי הרכיבה שלכם?

"אני חושב שהכל מתחיל ומסתיים בדיאלוג. תל אביב, למשל, היא בין הערים הכי פעילות איתנו מבחינת שיתוף פעולה. כלומר, אנו תמיד שומעים על בעיות הרבה לפני שהן הופכות לחמורות, וכך אנחנו מצליחים להציע פתרונות בהקדם ובהתאם. באופן אישי ביליתי את רוב חיי כדי לקדם חוקים נגד חברות כמונו, לכן אני מבין את החשיבות שבדיאלוג הזה. הרבה חברות אחרות מסרבות לשתף פעולה עם העיריות, וברגע שחוק חדש עובר, הן מתחילות לצרוח. אני שמח שעם ליים זה שונה לחלוטין. ועם תל אביב באופן ספציפי, אנחנו מרגישים שהעירייה ממש מחויבת למצוא פתרון להתניידות, משום שהיא יודעת שעם קצב הגדילה המסחרר של העיר, בקרוב תנועת כלי הרכב תהפוך לבעייתית מאוד. עוד אנחנו מפעילים בישראל את תוכנית השגרירים שלנו, בה אנשים מסייעים לסדר את הקורקינטים שלנו, להטעין אותם ולמקום אותם במקום הנכון".

האם אתם אוספים מידע על משתמשים והאם אתם מעבירים את המידע הזה לידי הממשלה?

"אנחנו לא אוספים מידע על משתמשים ספציפיים, אולם אנחנו כן אוספים ומנתחים המון מידע על הנסיעות שלנו. אנחנו כן מעבירים ומשתפים מידע כללי עם עיריות והממשלה, אך הוא אינו כולל מידע ספציפי על משתמשים אינדיבידואלים. אנו מנתחים נתוני ביקוש, היצע וטרנדים באופן קבוע על מנת להתאים את אופי השירות ויעילותו באופן המיטבי לסביבה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully