וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיימברידג' אנליטיקה 2? פרטיהם של 267 מיליון משתמשי פייסבוק דלפו ברשת

20.12.2019 / 2:52

פרשת אבטחה חמורה בפייסבוק: דיווחים בעולם כי פרטיהם של 267 מיליון משתמשים, שרובם מארצות הברית, דלפו לרשת. המאגר כלל שמות מלאים ואף מספרי טלפון. מפייסבוק נמסר כי הפרטים בבדיקה, אך ככל הנראה מדובר במאגר ישן

מארק צוקרברג עונה על שאלות של חברי הקונגרס בחקירה נגד פייסבוק/צילום: רויטרס

פרשת אבטחה חמורה בפייסבוק: בוב דיאצנ'קו, חוקר אבטחה, חשף כי מאגר נתונים מפייסבוק, בו אוחסנו פרטיהם של 267 מיליון אנשים, דלף לרשת והיה זמין ללא סיסמה. על פי הפרטים, המאגר כלל שמות מלאים של המשתמשים, מזהה ייחודי של פייסבוק, ומספר טלפון. המאגר היה זמין במשך שבועיים, ועל פי הדיווחים לא הוגן באמצעות סיסמה, כך שכל מי שהשיג את הקישור, יכול היה להוריד את המאגר במלואו.

דיאצ'נקו סיפר כי פרטיהם של 267,140,436 משתמשים דלפו לרשת, ורובם מארצות הברית. על פי הדיווח, האנשים שפרטיהם דלפו הפכו כעת לקורבן למתקפות פישינג כמו הודעות סמס זדוניות. "אנחנו בוחנים את הנושא, אך אנחנו מאמינים כי האינפורמציה הושגה לפני השינויים שעשינו בשנים האחרונות, על מנת להגן על המידע של המשתמשים", אמר נציג פייסבוק. במהלך השנה שעברה, פייסבוק הסירה את מספרי הטלפון מהמאגר של החברה בעקבות מחדל קיימברידג' אנליטיקה. מה שאומר שהמידע שנדלף הוא לפחות בן שנה וחצי.

המידע דלף לרשת ב-4 בדצמבר, וב-12 בדצמבר שותף בצורה ציבורית בפורום של האקרים, לדבריו הדליפה התבצעה מוייטנאם. דיאצ'נקו דיווח על כך לספקית האינטרנט על מנת שתחסום את הקישור למאגר. עוד סיפר כי המידע הושג על ידי איסוף בלתי חוקי של ככל הנראה גישת המפתחים של פייסבוק. עם זאת, למרות שהמאגר הוסר מהפורום ואתרים נוספים, ניתן להניח כי הוא עשוי לצוץ באתרים אחרים, ואף להימכר בדארק נט בשלמותו או בחלקו.

בשנה שעברה דווח כי פרטיהם של 87 מיליון משתמשים נאספו באמצעות שאלון אישיות שיצר חוקר מאוניברסיטת קיימברידג'. מדובר בשאלונים של חברת הייעוץ הפוליטי הבריטית קיימברידג' אנליטיקס, שאספה את הנתונים מתוך כוונה להשפיע על הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. השאלון אפשר לאסוף מידע שלא רק על מי שהשתתף בשאלון, אלא גם על החברים שלהם. עוד דווח כי פרטיהם של עשרות אלפי ישראלים נחשפו במסגרת הפרשה. מדובר בשערוריה שפגעה בפייסבוק באופן משמעותי.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully