וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשימה המסוכנת: בדקו אם האפליקציות הבאות מותקנות אצל ילדיכם

6.1.2020 / 9:25

החל מטיקטוק ועד לסנאפצ'ט: אפליקציות שיתוף הסרטונים והתמונות הפכו לפופולריות, כשגל של משתמשים צעירים נוהרים אליהן. עם זאת, זה גם עלול להוביל ללא מעט סכנות המתחבאות ברשת. במידה והאפליקציות האלו על המכשיר של הילדים שלכם, כדאי שתשימו לב ואף תסירו אותן

עריכת וידאו:ניר חן

בוידאו: מייקי לוי על אפליקציות להורים שיכולות לעקוב אחר הילדים מבלי לפגוע בפרטיותם

כוחות הביטחון בבריטניה פרסמו בשבוע האחרון רשימת אפליקציות שעלולות להיות מסוכנות לילדים - רובן, אגב, זמינות ופופולריות במיוחד בישראל. אותן אפליקציות הן גם פלטפורמה פורה עבור עברייני סייבר ופדופילים, שברוב הפעמים מנסים לפנות לילדים או לתקוף משתמשים. הרשימה שהבאנו, כוללת מספר אפליקציות צ'אט, רשתות חברתיות מוכרות ואפליקציות היכרויות המשמשים לשיתוף אנונימי של סרטונים ותמונות ברשת. אחת מהן, למשל, היא טיקטוק, עליה דיווחנו אינספור פעמים בחודשים האחרונים. מדובר באפליקציה שמקורה בסין, שאפילו כיום היא חממה לפשעים ברחבי העולם. דוגמה מצוינת לכך היא הסרטונים שדאע"ש פרסם בפלטפורמה בניסיון לגייס ילדים ומבוגרים לשורות הארגון, מה שהוביל לפרסום רשימה חריגה של אפליקציות מסוכנות לילדים ובני נוער.

השוטרים בבריטניה הפצירו בהורים לדבר עם הילדים על איך להתמגן ברשת, במיוחד בתקופת החגים והחופשים, שכן בהרבה מהפעמים, הורים מחליטים לקנות לילדים שלהם סמארטפון חדש לכבוד החג. "אז הם ביקשו טלפון לחג? אתם בטח חושבים לעצמכם 'זה בסדר, הם ישתמשו בזה כדי לשלוח הודעות למשפחה ואולי גם לחברים בבית ספר'. אבל אולי אם גם עשויים להשתמש באינסטגרם, או באפליקציית 'טיקטוק' שצוברת תאוצה עכשיו. ואז עדיין בטח תחשבו לעצמכם 'זה בסדר כי אני יכול להפוך את החשבון שלהם לפרטי ולבדוק אותו מתי שאני רוצה', אבל האם זה באמת נכון?", כתבה המשטרה בפוסט שפרסמה בפייסבוק. אם האפליקציות האלו על המכשיר של הילדים שלכם, כדאי מאוד שתדברו איתם על כך ותזהירו אותם בהתאם, או שתמחקו אותן לגמרי.

עוד בוואלה! TECH

היזהרו! הרשת הזדונית שעומדת מאחורי הפצת סרטוני חיסול ראש משמרות המהפכה

לכתבה המלאה
דאעש בטיקטוק. TikTok, צילום מסך
גם דאעש בטיקטוק/צילום מסך, TikTok

עוד נכתב בפוסט כי "בעוד שחלק מהאפליקציות האלו חפות מפשע, ואנו מקווים שילדיכם לא יחוו בריונות ברשת, הטרדה או ניצול, פעם אחר פעם אנו רואים שאנשים משתמשים באפליקציות האלו על מנת למקד, להתעלל ולהערים על ילדים, הן מבחינה מינית והן מבחינה פלילית או בריונית". אפליקציית טיקטוק, למשל, מאפשרת לילדים ליצור ולשתף סרטונים קצרים על גבי רשת חברתית שהגדרות הפרטיות שלה טרם הספיקו להתפתח מספיק, ולכן היא חושפת אותם להטרדה. אפליקציה אחרת היא סנאפצ'ט, המאפשרת שליחת תמונות, סרטונים והודעות המשמידות את עצמן לאחר כמה שניות. ולמרות שבה, הגדרות הבטיחות כבר הספיקו להגדיר בדיוק אילו משתמשים מסוגלים לראות את התוכן הנשלח ואילו לא, היא עדיין מאפשרת שליחה ופרסום של תוכן מיני. אפליקציית באמבל, היא אפליקציה הדומה במהות שלה לטינדר, אולם שם נשים חייבות להיות הראשונות ששולחות הודעה. ילדים וזרים משתמשים באפליקציה על מנת לייצר חשבונות מזויפים.

אפליקציה נוספת היא MeetMe המאפשרת למשתמשים לראות משתמשים אחרים בקרבתם ולהציע לשניהם להיפגש פנים מול פנים. כמובן שגם באפליקציה הזו, האקרים, בריונים ואנשים זרים משתמשים על מנת לפתות ילדים. עוד אפליקציה היא Whisper, המעודדת משתמשים לשתף סודות בצורה אנונימית ואף מוסיפה לאותם פרסומים את נתוני המיקום שלהם, על מנת לעודד אותם להיפגש אחד עם השני. אפליקציית Hola, מדמה באופן לא מבוטל את אתר צ'אט רולט המפורסם, ומאפשרת בלחיצת כפתור להתחבר בשידור חי לאדם אחר ברחבי העולם. מיותר לציין שזה עלול להוביל לתכנים מיניים ולא נאותים עבור ילדים, תכנים גזעניים וכן במקרים מסוימים גם לקללות ואלימות רשתית חמורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully