וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיף הקורונה מאיים גם על המשלוחים: כך תוודאו שתקבלו את החבילות שלכם

16.2.2020 / 9:30

נגיף הקורונה שממשיך להתפשט גרם לעוצר במחוזות בסין, ואף ביטול טיסות, לרבות טיסות בין ישראל לסין. כתוצאה מכך, מפעלים הושבתו וכך גם סחורות שהיו אמורות להישלח נתקעו. כך תוודאו שכשאתם קונים ברשת, תקבלו את המשלוח הביתה

צלמים זמניים מורשים

בסרטון: חנות אמזון בניו יורק

נגיף הקורונה גבה את חייהם של מעל ל-1,000 אנשים,ובשעה שמחוזים רבים בסין נמצאים בעוצר, כמו מחוז חוביי, מוקד התפרצות הנגיף, כך גם מפעלים רבים הושבתו, מה שמשפיע על ייצור סחורות. כמעט וכל המוצרים שסביבנו מיוצרים בסין, או לכל הפחות חלק מהמרכיבים שלהם מיוצר בסין, כך שהעוצר משפיע על העולם כולו. עוד הודיעו חברות תעופה רבות ביטול הטיסות לסין. הביטולים לא רק משפיעים על החופשות, אלא גם על המשלוחים מאלי אקספרס, אליבאבא, איביי ועוד. אם אתם בונים על מוצרים זולים מסין, ובמיוחד על תחפושות לפורים הקרוב, כדאי שתשקלו זאת שוב מאחר וייתכן כי המשלוח לא יגיע בזמן הקרוב.

אמזון: רכשו מוצרים שמסופקים על ידי אמזון בלבד

אמזון השיקה בנובמבר האחרון אתר בעברית ולצידו גם יצאה במבצע של משלוחים בחינם ברכישות מעל 49 דולרים. המבצע עדיין קיים, וניתן ליהנות ממנו גם היום. עם זאת, מדובר במוצרים שנשלחים על ידי אמזון בלבד, ובמקרה זה מדובר ביתרון משמעותי ובעיקר - שקט נפשי, אך יש לוודא כי המוצרים שאתם רוכשים אכן נשלחים על ידי אמזון. שיטת ניהול המלאים של אמזון עובדת בצורה שונה מאיביי ואתרים אחרים, מאחר ואמזון מאפשרת למוכרים לשמור את המלאים במחסני החברה, וכך גם לטפל בכל מה שקשור ללוגיסטיקה והמשלוח. מדובר ביתרון, שכן המשלוחים יוצאים מארצות הברית, ולכן לא צפויים עיכובים. את רשימת המוצרים המלאה ניתן למצוא כאן.

עוד בוואלה!

"מה, היא משלמת לאנשים שיבואו?": הרשת צוחקת על הריאיון עם ניקול ראידמן

לכתבה המלאה

איביי: היזהרו משיטת "הדרופ - שיפינג"

באיביי ניתן למצוא מוכרים מכל העולם, כשכל מוצר נשלח ממדינה אחרת, בהתאם למיקום המוכר. עם זאת, תוכלו לבצע סינון באיביי על ידי חיפוש המוצר. כדי לעשות זאת חפשו את המוצר, ואחרי שרשימת המוצרים תופיע, בצד שמאל של האתר, תוכלו למצוא פילטרים לסינון התוצאה. רדו למטה עד שתמצאו את "Item Location" (מיקום המוצר). שם בחרו בצפון אמריקה ואירופה.

מיקום המשלוח באיביי. צילום מסך, צילום מסך
סמנו ״אמריקה הצפונית ואירופה״./צילום מסך, צילום מסך

עוד חשוב לקחת בחשבון את שיטת "דרופ שיפינג". מדובר בשיטת מכירה שדורשת אפס השקעה כספית, אלא רק שיווק נכון וחכם. למעשה באותה שיטה, המוכרים מוצאים סחורה קיימת באיביי או אתרים אחרים, ומציעים אותה בצורה מפתה יותר. כך הצרכן מבצע הזמנה בחנות באיביי, משלם למוכר, והוא בתמורה מזמין מסוחר אחר את אותו המוצר, כשהוא רק משנה את פרטי המשלוח. לפעמים אותם מוכרים מזדהים תחת מיקום שגוי, כשבכלל המוצר נשלח מסין. במקרה כזה חשוב לשים לב למחיר המוצר, שכן אם הוא נמוך מדי בהשוואה למוכרים אחרים ודמי המשלוח הינם בחינם, ייתכן והוא נשלח מסין.

אל תקחו סיכון: תשכחו מעלי אקספרס, עליבאבא ושאר האתרים הסינים

האתרים הסינים נשענים על סחורה שנמצאת בסין בלבד. בגלל העוצר והטיסות שהופסקו, נראה כי צפויים שיבושים בזמני המשלוח לישראל. כך לדוגמה, ייתכן ומוצר שאומנם נמצא במלאי במחסן בעיר שאינה בעוצר, יגיע לישראל באיחור משמעותי, זאת מכיוון שמספר הטיסות הצטמצם בצורה משמעותית, והטיסות הישירות בין ישראל לסין הופסקו. לכן בשלב זה, מומלץ שלא לבצע הזמנות מהאתרים הסינים. עוד חשוב לציין בעקבות שאלות רבות שעלו ברשת, נגיף הקורונה אינו עובר באמצעות חבילות או משלוחים.

עלי אקספרס. ShutterStock
וותרו על משלוחים מעלי אקספרס ואתרים סינים אחרים./ShutterStock

ומה לגבי אתרים אחרים?

אתרים כמו ASOS ו-iHerb לא צפויים להיפגע מביטולי הטיסות והעוצר על מחוז חוביי, שכן המשלוחים מאתרים אלו מתבצעים דרך אירופה, ואלו מתקיימים כרגיל. מומלץ לבדוק את מיקום האתר, ואת צפי המשלוח. בדרך כלל, משלוחים מאירופה מגיעים לישראל בתוך ימים בודדים, כמו לדוגמה אתר הקניות הפופולרי ASOS כשלעומת זאת, זמן הגעת משלוחים מסין עומד על חודש ימים לפחות. במידה והאתר מתחייב להגעת המשלוח בתוך ימים בודדים, ניתן להניח כי המוצרים נשלחים דרך אירופה או ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully