וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הונאת ענק": גוגל הסירה 600 אפליקציות מסוכנות מחנות האפליקציות

24.2.2020 / 8:29

גוגל הודיעה כי מחקה 600 אפליקציות מסוכנות מחנות האפליקציות באנדרואיד. האפליקציות הורדו מעל ל-4.5 מיליארד פעמים, כך שייתכן ואחת מהן מותקנות על הסמארטפון שלכם. בגוגל גילו כי מאות האפליקציות הפעילו פרסומות מטרידות שפגעו בחווית המשתמש

עריכת וידאו:ניר חן

בסרטון: על הונאות בווטסאפ

מכת הפרסומות באנדרואיד: גוגל מחקה כ-600 אפליקציות מסוכנות מהחנות וזאת לאחר שהן כבר הורדו מעל לכ-4.5 מיליארד פעמים. לטענת ענקית הטכנולוגיה, האפליקציות הפרו את הכללים שלה בענייני פרסומות "מפריעות". כלומר, הן הראו למשתמש פרסומות "בדרכים לא צפויות ומפתיעות ועל כן פגעו או הפריעו לשימוש שלו בפונקציות אחרות במכשיר". לדוגמה, במידה ואפליקציה מציגה לכם מודעה על גבי כל המסך של הסמארטפון, גם כשאתם לא משתמשים בה, היא עוברת על כללי החברה, ולמעשה מדובר ב"רוגלת פרסומות". חלק מהאפליקציות שהוסרו מהחנות אף הציגו למשתמשים פרסומות כשניסו לבצע שיחות.

"מדובר בתמרון פולשני המוביל לחווית משתמש גרועה, שבסופו של דבר מובילה גם להפרעה כללית בפונקציונליות של הסמארטפון. יתרה מכך, השימוש בשיטה הזו עלול לאפשר למשתמש ללחוץ בטעות על פרסומות שלא במכוון ולבזבז את הכסף של המפרסמים", ציינה גוגל. עוד ענקית החיפוש שאחראית על האנדרואיד הבטיחה כי תזכה את כל המפרסמים שנפלו קורבן להונאה של האפליקציות האלו. מודעות כאלו עלולות להיות מוצגות באופן מלא על מסך הסמארטפון שלכם בזמן שאתם מנסים לבצע שיחת טלפון, לבטל את הנעילה שלו או תוך כדי נהיגה עם אפליקציית ניווט".

עוד בוואלה!

מי אחראי על הפרסום כי ״האדם הראשון בתל אביב מת מנגיף הקורונה״?

לכתבה המלאה

מטרת המודעות האלו היא לגבות כסף ממפרסמים עבור לחיצות, למרות שהמספרים הם "מזויפים" לכאורה. על פי אתר באזפיד, רבים מהמפתחים של האפליקציות הללו מבוססים בסין, הונג קונג, סינגפור והודו, והתמקדו בעיקר במשתמשים שרצו משחקים או כלי עזר בשפה האנגלית. חלק מהסיבה לכך שהאפליקציות הללו צברו כל כך הרבה הורדות, היא שגוגל לא עוצרת באופן אוטומטי את הגישה של המפתחים לחנות האפליקציות לאחר שהיא מגלה כי השתמשו בשיטת פרסומות "משבשת". אחת מהאפליקציות שהוסרו היא של חברת צ'יטה מובייל, שרק לפני כמה חודשים דיווחנו כי התגלתה רוגלה באחת מהאפליקציות שלה, "Clean Master".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully