וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי אחראי על הפרסום כי "האדם הראשון בתל אביב מת מנגיף הקורונה"?

24.2.2020 / 7:59

בהלת הקורונה בישראל: בשבועות האחרונים החלו להתפרסם ברשתות החברתיות פרסומים שקריים אודות הנגיף. אלא שכעת, אחרי שידוע כי ישנו חשש שאלפי ישראלים נחשפו לנגיף, הפרסומים השקריים עלו שלב והתמקדו בכך ש"אדם ראשון בתל אביב מת מהנגיף"

צילום: דוברות מד"א, עריכה: שאול אדם

בסרטון: משרד הבריאות החמיר את מגבלות הכניסה מדרום קוריאה ויפן

"דחוף: האדם הראשון בתל אביב מת מנגיף הקורונה, והזיהום של רבים מתפשט במהירות רבה": בימים האחרונים מתנהל קמפיין להפצת חדשות כוזבות (פייק ניוז) ומצג שווא כי אדם ראשון בתל אביב מת מנגיף הקורונה. הפרסומים מתבצעים באמצעות עמוד פייסבוק בשם "םיני", שגנב את תמונת הפרופיל של עמוד הפייסבוק של "חדשות 13". מבדיקה שערכנו יחד עם חברת צ'ק פויינט, נראה כי מי שעומד מאחורי המתקפה הוא האקר מתימן, שהפיץ בעבר ידיעות כוזבות על כך שאיתי לוי ביטל את החתונה עם הדר חיון בגלל סרטון סקס שדלף וכן על מפורסמים אחרים. אלא שהפעם, בניגוד לפרסומים הכוזבים על המפורסמים, מדובר בפרסום שזורע פאניקה של ממש בקרב הציבור.

"מדובר במתקפה נוספת מבית היוצר של האקר התימני, שמנצל את בהלת הקורונה שהתגברה ב-24 השעות האחרונות. האקר ידוע בהפצת ידיעות סנסציוניות בפייסבוק, במטרה למשוך קורבנות אל האתרים המפוקפקים שלו", אמר לוטם פינקלשטיין, מנהל מחלקת מודיעין סייבר בצ'ק פויינט. אמש (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן הורו לשירות הביטחון הכללי ולמשטרת ישראל להיערך לאפשרות של הפצת ידיעות כוזבות על נגיף הקורונה, בין היתר על ידי גורמי חוץ ביום הבחירות. החשש הוא מניסיון להשפיע על אחוזי ההצבעה בבחירות תוך ניצול בהלת הנגיף.

עוד בוואלה!

"הכלה בורחת איך שרואה את החתן": הרשת צוחקת על הפרק הראשון של חתונה ממבט ראשון

לכתבה המלאה
פייק ניוז קורונה. צילום מסך, צילום מסך
היזהרו: מדובר בפייק ניוז./צילום מסך, צילום מסך

"המלצה זו מקבלת משנה תוקף בייחוד שבוע לפני הבחירות. אנו צריכים לתהות על מהימנות המידע שאנו צורכים מעל גבי דפי הרשתות החברתיות ולהיזהר מאלו המנצלים אותן להפצת מיס - אינפורמציה ולמתקפות סייבר" אומר פינקלשטיין. לפני כשבועיים, דיווחנו לראשונה על התמונות שנגיף הקורונה בישראל. מדובר היה בתמונות של כתבות לגיטימיות לכאורה, המבשרות תרחיש בלהות כי הנגיף הגיע ארצה. התמונות נערכו בקלות יתרה והחלו להתפרסם. בשעה שמשרד הבריאות הודיע כי ייתכן ואלפי אנשים נחשפו באופן פוטנציאלי לנגיף בעקבות ביקור הקוריאנים שנדבקו בו, נראה כי הפרסום הנוכחי עשוי לזרוע פאניקה גדולה יותר מהפעם הקודמת.

לפני כשבועיים משרד הבריאות התייחס לפרסומים הכוזבים ואמר: "הודעות רשמיות ועדכונים אפשר למצוא רק דרך הגורמים המוסמכים במשרד הבריאות. שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן אמר: "הוראות משרד הבריאות להימנעות מהתפשטות נגיף הקורונה מופצות און ליין בצורה רשמית ובאופן שוטף. יש להיזהר ממידע פייק שאינו מוסמך ושגורם לבלבול מיותר בציבור הרחב". עוד הדגיש פינקלשטיין כי יש להימנע מלחיצה על הקישורים המצורפים לידיעות המרעישות המופיעות מעל דפי הפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully