וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת פייק - ניוז: מי עומד מאחורי הפצת הידיעה כי "אייל גולן חלה בקורונה"?

5.3.2020 / 9:00

בשנה האחרונה אנחנו עדים למתקפת פייק ניוז שמגיעה מכיוון האקרים ממדינות ערב. בימים האחרונים מתפרסמת ידיעה כי "אייל גולן מופרד מדניאל ונפצע בקורונה". גם הפעם, מדובר בדיווח שקרי, ומאחוריו עומדים אותם האקרים שעמדו מאחורי ידיעות כוזבות על איתי לוי, נסרין ועוד

הזמר אייל גולן מופיע בעוזרת הקולית של אפל, סירי, כ"אייל הפדופיל"/צילום מסך

"עצוב: אייל גולן מבטל מסיבת חתונה ומופרד מדניאל בגלל פציעתו בקורונה": בימים האחרונים מתנהל קמפיין להפצת פייק ניוז ומצג שווא על כך שאייל גולן נדבק בנגיף הקורונה ומוחזק בבידוד. עם זאת, בשונה מהפעמים הקודמות בהם החשבון שהפיץ את החדשות הכוזבות התחזה לאתר חדשות ישראלי אמין, הפעם המידע הופץ מחשבון שנקרא "נגיף הקורונה" - שאינו מוכר. עוד בלחיצה על הלינק בכלל תופנו לכתבה בה נאמר שהזמר הישראלי ליאור נרקיס הוא בכלל זה ש"נדבק בקורונה". ולמרות כל הסימנים, הפרסום עדיין מופץ ברשתות החברתיות ובקבוצות השונות על ידי אנשים תמימים שבטוחים כי החדשות אמיתיות לחלוטין. חשוב לציין שפייסבוק מאז הסירה את העמוד המדובר.

"מדובר שוב בהאקר התימני הידוע לשמצה", אומר לנו לוטם פינקלשטיין, ראש מחלקת מודיעין סייבר בצ'ק פויינט. "הפעם הוא בידיעה רכילותית שיקרית אודות ליאור נרקיס הנמצא בימים אלו בבידוד לאחר ששהה בחנות הפיראט האדום יחד עם נשא הנבדק חיובי לקורנה. נראה שמטרתו היא הפצת ידיעות רכילות שקריות שהן בהן אלא להטעות את הציבור להיכנס לאתרים המפוברקים ברשותו. יתכן כי בהמשך, וככל שיותר אנשים יחשפו לאתרים אלו ינצל האקר התימני את האתרים כדי לתקוף את המבקרים התמימים". ההאקר מנסה מזה כבר כמה חודשים להפיץ כמויות אדירות של פייק ניוז ברשת כדי למשוך ולהערים על ישראלים.

"מדובר בעמוד פייסבוק בשם "קורונה" שזכה ל-3 לייקים, ובאמצעות משתמש פיקטיבי הוא פרסם בקבוצות סגורות כי ליאור נרקיס נמצא נשא קורונה לכאורה. מדובר כמובן בפרסומים שקריים. מדובר בעמוד פייסבוק בשם "קורונה" שזכה ל-3 לייקים, ובאמצעות משתמש פיקטיבי הוא פרסם בקבוצות סגורות כי ליאור נרקיס נמצא נשא קורונה לכאורה. מדובר כמובן בפרסומים שקריים", הוסיף פינקלשטיין. "אנו ממליצים שלא להתפתות לידיעות אשר לא מתיישבות עם ההגיון הבריא, ושמעלות תהייה לגבי אמינותן. במקרה הזה כמו הקודמים, במידה והייתה הידיעה אמיתית, היא הייתה מגיעה למדורי הרכילות הפופולריים ולא הייתה נותרת מעל דפי הרשת החברתית פייסבוק בלבד".

עוד בוואלה! TECH

סכנה למשתמשי אנדרואיד: התגלו 10 אפליקציות זדוניות חדשות

לכתבה המלאה
פוסט פייק-ניוז שאומר שאייל גולן חלה בקורונה. צילום מסך מפייסבוק, צילום מסך
פוסט פייק-ניוז שאומר שאייל גולן חלה בקורונה/צילום מסך, צילום מסך מפייסבוק

מה עושים אם לחצתם על הקישור?

כמעט ובכל הפעמים בהם מפיצים קישורים חשודים בפייסבוק, אלו נסיונות להפנות לאתר חשוד שידביק את חשבון הפייסבוק שלכם, או ניסיון להרוויח כסף מפרסומות. פייסבוק הוסיפה לאתרי חדשות רשמיים "וי כחול", המעיד כי העמוד עבר אימות ומדובר בגוף חדשות אמיתי. העבירו את סמן העכבר על גבי העמוד, ובדקו האם יש לו וי כחול, במידה וכן, מדובר בעמוד רשמי שככל הנראה לא יפיץ קישורים שיסכנו את המחשב. לעולם אל תמסרו את פרטי הפייסבוק שלכם שלא דרך האתר הרשמי או האפליקציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully