וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיות מעודכנים בזמן אמת: כל הפלטפורמות למעקב אחר נגיף הקורונה בישראל

19.3.2020 / 13:00

בצל הבהלה שנגרמת מהנגיף, החלו להפיץ לא מעט פייק ניוז עליו בישראל ובמיוחד על החולים והיכן היו. על מנת להילחם בתופעה ולהקל את הציבור, משרד הבריאות השיק כלים חדשים למעקב אחרי הנגיף. כך תוכלו למצוא אותם

רויטרס

משרד הבריאות מעדכן כמעט בכל יום על חולי קורונה חדשים ועל המסלול שלהם בישראל כדי להבין אלו אנשים צריכים להיכנס לבידוד תחת ההנחיות החדשות. עם זאת, ככל שמספר החולים ממשיך לעלות, נהיה קשה יותר ויותר לעקוב אחרי מה פייק ניוז ומה לא, וכן להתעדכן במיקומים המדויקים שבהם היו כל החולים בנגיף. לשם כך, משרד הבריאות עדכן את האתר שלו כך שיכלול את כל המידע שתצטרכו כדי לדעת בדרך הפשוטה ביותר מה לעשות, איך ומתי ואפילו בנה מפות וירטואליות המציגות את מסלול חולי הקורונה בצורה עדכנית וקלה להבנה. נוסף על כך, משרד הבריאות לקח את החמ"ל שלו לאפליקציות המסרים ווטסאפ וטלגרם, כך שתוכלו לקבל משם את המידע העדכני ביותר אודות הנגיף בישראל. הנה כל הפלטפורמות למעקב אחר הקורונה.

איפה היו חולי הקורונה? המפה של משרד הבריאות

למעשה, באתר של משרד הבריאות ובמפת ההתפשטות שהם פרסמו לתושבים, תוכלו לקבל את המידע העדכני ביותר והאמין ביותר אודות התפשטות הנגיף בישראל. באתר תוכלו לראות בזמן אמת את כמות הישראלים שאובחנו בקורונה, כמה מהם החלימו, היכן הם מאושפזים, מה מצבם וכן לבדוק נתונים על היקף הבידוד הביתי בישראל. עוד במפה שמטה תוכלו לבדוק לפי כתובת מדויקת האם דווחו מקרי הידבקות או חשיפה לנגיף הקורונה באזור שלכם, או אפילו באזור שנכחתם בו בימים האחרונים. תוכלו אף להקליד את הכתובת הרצויה וללחוץ על האיור של זכוכית המגדלת לטובת החיפוש. התוצאות שיתקבלו יהיו נקודות על המפה סביב הכתובת שבהם דווח על חשיפה לקורונה בטווח של -14 הימים האחרונים.

עוד בוואלה!

"כל השיחות יתועדו ויוכלו לשמש נגדכם": ההודעה המפחידה שנשלחת בווטסאפ

לכתבה המלאה

מפת התפשטות נגיף הקורונה בעולם

חברת התוכנה הישראלית "סיסטמטיקס טכנולוגיות", נציגת חברת ESRI העולמית בישראל, העלתה לרשת מפת מעקב עולמית, בעברית, המספקת סטטוס בזמן אמת של וירוס הקורונה (COVID-19). הנתונים, שמופיעים על מפת כדור הארץ, מראים את שיעורי ההדבקות מהמחלה, ההחלמה ומספר מקרי המוות, ומאפשרת להבין את מגמת ההתפשטות של הווירוס הקטלני. מדובר במפה המוכרת של אוניברסיטת ג'והנס הופקינס, שהייתה זמינה עד כה בשפה האנגלית. באוניברסיטה פיתחו את המפה, על מנת לפתור את הבעיה של הקושי בניטור התפשטות המחלה. "חשוב להבחין בין מידע שמגיע מרשויות בריאות ציבוריות וחוקרים ובין מידע מוטעה שרק יוצר בהלה מיותרת", אומרת לורן גרדנר, חוקרת מחלות באוניברסיטה.

אפליקציית CoronaApp

משרד הבריאות השיק בשבועות האחרונים אפליקציה חדשה בשם "CoronaApp". האפליקציה, שזמינה כבר עכשיו להורדה דרך החנויות באנדרואיד ובמכשירי אפל, כוללת מספר רחב של תכונות ואפשרויות שיאפשרו למשתמשים לקבל מידע מקיף על פעילות הנגיף בישראל. תוכלו למצוא הדרכה לאופן ההתגוננות בפני וירוס הקורונה, הודעות ועדכונים שוטפים ישירות מהחמ"ל של משרד הבריאות, לראות את מסלולי החשיפה לקורונה שנוצרו כתוצאה מנדבקים אחרים ואפילו לדווח על בידוד ביתי. כמו כן, תוכלו למצוא הדרכה לגבי אופן השהייה בבידוד וקהילות לתמיכה וחיזוק החוסן. "כלים דיגיטליים הם חלק בלתי נפרד מהיכולת להתמודד עם התפרצות הנגיף בישראל", אמרה אסתי שלי, מנהלת בריאות דיגיטלית במשרד הבריאות.

מידע ותרשימים על התפשטות הקורונה בישראל

משרד הבריאות מנגיש את כל המידע אודות חולי הקורונה, לרבות איפה היו, הגיל והיכן גרים. אך המידע הזה מונגש לרוב בצורת טקסט. עידן דרדיקמן ורות השקס, בנו אתר שמנגיש את כל המידע החשוב בצורת גרפים. "המטרה שלנו היא להנגיש לציבור בישראל מידע עדכני על התפשטות הקורונה בצורה פשוטה וברורה. בעולם שבו המספרים משתנים מספר פעמים ביום יכול להיות קשה להבין מה בדיוק קורה במציאות", אמר דרדיקמן. "כל המידע באתר שלנו מתבסס על עדכונים רשמיים של משרד הבריאות, שאנחנו מזינים באופן שוטף לתוך מערכת הגרפים שלנו. רות היא מדענית נתונים וביולוגית ואני מתכנת, אז חילקנו את העבודה בינינו ותוך כמה שעות העלינו אתר לאויר", הוסיף. לכניסה לאתר לחצו כאן.

ווטסאפ וטלגרם

משרד הבריאות השיק גם קו ווטסאפ לסיוע ומידע בנוסע נגיף הקורונה, בשיתוף עם הרשת החברתית פייסבוק. למעשה, ווטסאפ זו אחת מהפלטפורמות הפופולריות ביותר בישראל כיום להפצת מידע, ולכן מדובר בבשורה לא קטנה עבור הישראלים. "ישראל תהיה המדינה השנייה בעולם שתפעיל קו סיוע כזה ואנחנו מאוד גאים להשיק אותו כאן", אמר קצין התפעול הראשי בווטסאפ. השירות כרגע נמצא בפיילוט במשך מספר שעות ביום וצפוי להתרחב ולאפשר מענה לאורך רוב שעות היום. השירות כולל בוט של קו הסיוע בשירות ההודעות שיוכל לענות על שאלות בעברית לגבי התפשטות הוירוס, ואף ידע לתת ייעוץ רפואי וטיפים שימושיים וקו שני לשאלות מורכבות יותר על ידי נציג. מספר המוקד הינו: 050-7925400 ואתם יכולים לפנות אליו כבר עכשיו. נוסף על כך, תוכלו להתעדכן בחמ"ל של משרד הבריאות גם דרך ערוץ הטלגרם הרשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully