וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה הגיע לאמזון: עיכובים בזמני המשלוחים וגיוס של 100 אלף עובדים

17.3.2020 / 10:00

משבר הקורונה הגיע לארצות הברית ובשעה שטרם ברור מה הנזק, נראה כי האמריקאים מצטיידים בכל מה שניתן. באמזון דיווחו כי על עומס חריג שהוביל להעלאת משכורות העובדים וגיוס 100 אלף עובדים נוספים. עוד הודיעו על עיכובים משמעותיים במשלוחים שצפויים להשפיע גם על ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מצב החירום הבינלאומי הגיע גם למחסני אמזון, בהם עובדים נאלצים להתמודד עם זינוק משמעותי בכמות ההזמנות באתר מרחבי העולם. בקרוב מאוד תשימו לב לכך גם בישראל, כשהשפעת הקורונה על אמזון תגיע תפגע גם בנו, במיוחד כשמדובר בזמני השילוח. על פי דוח שנחשף אתמול, אמזון הצהירה כי היא מתכננת להעלות את משכורות השכירים בכ-2 דולרים לשעה עד סוף אפריל, ככל הנראה על מנת לעודד אותם להמשיך בעבודה. ולמרות שהם משתפים בצפיפות ותנאי הבריאות הבעייתיים, שכן הם נאלצים להעביר משלוחים לאנשים בבידוד ביתי, אמזון החליטה במהלך הלילה לגייס 100 אלף עובדים נוספים כדי לעמוד בעומס.

עם הכנסת מדינות נוספות לסגר, אזרחים משתמשים באמזון על מנת לקנות מצרכים ודברים חיוניים כמו נייר טואלט ותרופות, אולם כאמור, החברה מתקשה לעמוד בעומס האדיר שנוצר. ההצהרה של אתר הקניות הגדול בעולם יצרה גם פתח לאינספור תלונות חדשות על הפקר ומשבר בריאות פנימי שרק הולך ומחריף. על פי הדיווחים, עובדי המחסנים מתלוננים שהחברה לא עושה מספיק כדי למנוע את הפצת הנגיף במאות המרכזים הלוגיסטיים שלה. 1,500 מהם כבר חתמו על עצומה שהפכה לפופולרית בחברה על מנת לגרום לחברה לשלם על ימי מחלה, ללא קשר לאבחון, לדאוג לתשלום המעונות של ילדי העובדים וכן סגירה מיידית של כל מחסן בו נמצא חולה קורונה.

עוד בוואלה!

האפליקציה שעוקבת אחר הקורונה התגלתה כמסוכנת במיוחד

לכתבה המלאה
עובד אמזון מכין חבילה למשלוח עם כפפות בצל נגיף הקורונה במחסן החברה בבולטימור, ארצות הברית, 17/03/2020. רויטרס
עובד אמזון מכין חבילה למשלוח עם כפפות בצל נגיף הקורונה/רויטרס

דובר אמזון אמר לאתר באזפיד: "הרוב המוחלט של עובדינו ברחבי העולם ממשיכים להגיע לעבודה ולשרת את הקהילות שלהם בכל דרך אפשרית, לרבות העברה של אספקה חשובה ישירות למפתן הדלת של האנשים שזקוקים לה". לדבריו, "אנחנו פועלים כמיטב יכולתינו על מנת לדאוג לניקיון המחסנים שלנו ולסייע לעובדים לנקוט באמצעי זהירות חשובים כמו התרחקות חברתית ואמצעים אחרים. מי שלא רוצה להגיע לעבודה, מוזמן להשתמש בימי החופש שלו, בין אם בתשלום ובין אם לא. אנחנו תומכים בכך". למרות זאת, דיווחים ממשיכים להגיע על מחסור חמור במסכות הגנה וכן כלל החומרים המחטאים נמצאים באספקה נמוכה באופן משמעותי מהנדרש. עוד מתלוננים כי מנהלי המשמרות מקיימים פגישות בחלל קטן - דבר חמור מאוד בהתחשב בכמה הנגיף מדבק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully