וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-FBI מאשרים: טייס דיווח על מפגש עם עב"מ - וטוען שעמיתיו חוששים למשרותיהם אם ידברו

13.3.2022 / 23:48

טייס בטיסת 2292 של אמריקן איירליינס דיווח על עב"מ שחלף מעל ניו מקסיקו בפברואר 2021 - וכעת ה-FBI מאשר את התקרית

האזינו לטייס מדווח על המפגש עם העב"מ/deepbluehorizon

חברת התעופה אמריקן איירליינס וה-FBI אישרו דיווח של טייס בטיסת AA 2292 שהמריאה מסינסינטי
לפיניקס ב-21 בפברואר 2021, כשלדבריו הבחין בעב"מ מעופף מעליו, קצת אחרי השעה 13:00 באותו יום.

הטייס יצר קשר עם בקרת התנועה האווירית של אלבקרקי כדי לבקש מידע על התצפית המוזרה ונשמע שואל האם יש להם "מטרות" באוויר. בקטע אודיו הוא נשמע אומר: "הרגע משהו עבר מעלינו. אני שונא להגיד את זה אבל זה נראה כמו חפץ גלילי ארוך שנראה כמעט כמו טילי שיוט - ונע ממש מהר"

האזינו להקלטה

בעוד אמריקן איירליינס לא הגיבה בתחילה על הדיווח, דובר החברה אישר לאחרונה את התקרית בהצהרה שאמרה: "בעקבות תחקיר עם צוות הטיסה שלנו ומידע נוסף שהתקבל, נוכל לאשר ששידור הרדיו הזה אכן מגיע מטיסת 2292 של אמריקן איירליינס ב-21 בפברואר". מינהל התעופה הפדרלי הוסיף בהודעתו כי בקרי התנועה האווירית "לא ראו שום אובייקט באזור על פי המכ"מ שלהם".

עוד בוואלה!

עב"מ בצורת משולש צולם מתחנת החלל הבינלאומית: "נאס"א, ספרו את האמת!"

לכתבה המלאה

התצפית הפכה במהרה לאחת מתצפיות העב"מים המשמעותיות ביותר של 2021, שכן היא הייתה אחת ממספר טריגרים שעודדו מומחים לדרוש שקיפות רבה יותר של ממשלת ארה"ב לגבי חקירות עב"מים.

בספטמבר אשתקד דיווחו בדיילי סטאר שטייסים אנונימיים התוודו שהם חוששים לדבר על התצפיות שלהם מחשש שיאבדו את עבודתם. טייס אחד אמר שמנהלי חברות התעופה כל כך עוינים לטענות על חייזרים, שאחד מעמיתיו נדרש לקבל ייעוץ פסיכיאטרי לאחר שדיווח על עב"ם. אחר אמר: "כשמישהו אומר עב"מים, כולם חושבים שהם מתכוונים לחייזרים אבל זה לא תמיד המקרה, במיוחד עם הזינוק בפעילות הרחפנים. רוב הטייסים ישתמשו בביטויים כמו תנועה לא מזוהה או תופעות אוויריות. אף אחד לא רוצה להגיד עב"מים. אם אתה אומר עב"מים אנשים חושבים שאתה שיכור, מסומם או מטורף".

טייס אחר הוסיף: "טייסים רבים של חברות תעופה, כולל אני, ואפילו טייסים צבאיים נתקלים בגובה רב בעב"מים במשך עשורים רבים, והרבה לפני קיומו של האינטרנט. מפגשים מדווחים פנימית ובין עמיתים ומגיעים רק לעתים רחוקות לתקשורת. כאשר אתה בר מזל להיות עד קרוב לעניין, זה באמת נראה רציני למדי. יש יתרונות בחלון משרד שנמצא בגובה 37,000 רגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully