וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים קבעו: "זו הסיבה שחייזרים עוד לא יצרו איתנו קשר"

עודכן לאחרונה: 21.5.2023 / 0:13

כמה מהמוחות המבריקים ביותר במדע הציעו תיאוריות מדוע חייזרים עדיין לא יצרו איתנו קשר וכנראה שיש סיבות מאוד הגיוניות לכך

האם תועדו עב"מים ליד תחנת נחלל הבינלאומית?/MrMBB333

בהתחשב במרחב האינסופי של היקום, קשה להבין מדוע עד היום אין תיעוד רשמי של חיים מחוץ לכדור הארץ. הרעיון שהמין האנושי הוא החיים התבוניים היחידים ביקום עשוי להיות מפחיד ונראה סטטיסטית בלתי אפשרי - אך עד כה אינספור המאמצים שלנו ליצור קשר עם חיים מחוץ לכדור הארץ כשלו והאנושות נותרה ללא מענה.

כמה מהמוחות המבריקים ביותר במדע הציעו אינספור תיאוריות מדוע אם יש חוצנים אי שם ביקום - הם לא יצרו עמנו קשר, אבל מחקר אחד מהמעבדה לביופיזיקה סטטיסטית באקול פוליטכניק פדרל דה לוזאן (EPFL) בשוויץ העלה תיאוריה מעניינת במיוחד מדוע אף אחד לא קורא את ההודעות שלנו בכל פעם שאנו מנסים ליצור קשר. זה לא יפה לא לענות, כבר שנים אנחנו על "וי" אחד.

התשובה בגדול היא זמן. "חיפשנו רק 60 שנה", אמר הביופיזיקאי קלאודיו גרימלדי ל-EPFL בזמן שדן במחקר שלו. גרימלדי טוען שחייזרים אולי מנסים ליצור איתנו קשר - כפי שאנחנו איתם - אבל בהתחשב בזמן שהשקענו מאמץ ביצירת קשר ובדרך שאנו מנסים לעשות את זה, סבלנות עשויה להיות בעלת ערך בחיפוש אחר צורות חיים אחרות. "כדור הארץ עשוי פשוט להיות בבועה שבמקרה היא נטולת גלי רדיו הנפלטים על ידי חיים מחוץ לכדור הארץ", טען המדען.

חלומות על חייזרים. ShutterStock
הו, עכשיו באים?!/ShutterStock

המחקר של גרימלדי ניתח את 60 שנות השתיקה בין בני האדם לצורות חיים אחרות והציע שהאנושות "משתמשת בגלאים שאינם רגישים מספיק" כדי לקבל הודעות, וייתכן שטלסקופי הרדיו שלנו לא מכוונים בכיוון הנכון כדי לקבל אותן.

מחקר זה מבוסס על מודל שפותח לחומרים נקבוביים, כמו ספוגים. "אתם יכולים לדמיין את החומר המוצק של הספוג כמייצג אותות אלקטרומגנטיים המקרינים בצורה כדורית מכוכב לכת המכיל חיים לחלל", אמר גרימלדי, "אם זה נכון שהיינו באזור ריק במשך שישים שנה, המודל שלנו מצביע על כך שיש פחות מאחת עד חמש פליטות אלקטרומגנטיות למאה בכל מקום בגלקסיה שלנו. זה יהפוך אותן לנדירות בערך כמו סופרנובות בשביל החלב".

עוד בוואלה!

"יש לפחות 36 מיני חייזרים בשביל החלב - והם יודעים כמה זמן נחזיק מעמד"

לכתבה המלאה

אז מתי זה יקרה?

אותות אלקטרומגנטיים הם סוג של אנרגיה שעוברת בחלל כשדה חשמלי ומגנטי משתנה - ויכולים ללבוש צורות של גלי רדיו, גלי מיקרו, קרני רנטגן, אור נראה, קרינת אינפרא אדום, קרינה אולטרה סגולה וקרני גמא. המדען משער שכדור הארץ היה ממוקם בבועה שקטה, או "נקבובית", מאז שהתחלנו בניסיונות ליצור קשר עם ישויות עולמיות.

בתרחיש הטוב ביותר, גרימלדי מאמין שנצטרך להמתין עוד 60 שנה עד שהאותות הללו יגיעו לכוכב הלכת שלנו, אך ציין שהזמן שזה עלול לקחת גם בסביבות 2000 שנה - תוך שהוא מציין שטלסקופי הרדיו של כדור הארץ עדיין יצטרכו להיות מתקדמים יותר ולהצביע בכיוון הנכון.

אסטרונומים סרקו 12 כוכבי לכת בחיפוש אחר אותות חוצניים. הנה מסקנותיהם:

למרות שאין דיווח רשמי על קשר עם החיים מחוץ לכדור הארץ, חלה עלייה בדיווח על מספר העצמים המעופפים הלא מזוהים ברחבי העולם בשנים האחרונות. מוקדם יותר השנה, הפנטגון פרסם תיעוד שצולם בשנה שעברה על ידי מזל"ט צבאי אמריקאי במזרח התיכון של עצם כדורי בשמיים מעל אזור צבאי פעיל. במרץ הפנטגון טען בטיוטה של מסמך שחייזרים עשויים לבקר במערכת השמש שלנו ולשחרר שליחים לבדיקות קטנות יותר כמו משימות של נאס"א, בחקר כוכבי לכת אחרים.

כך או כך, לא בטוח שכדאי שהם יענו לנו להודעות. הפיזיקאי והקוסמולוג המנוח סטיבן הוקינג העלה בעיקר השערות לסכנות שהאנושות עלולה להתמודד איתן אם ניצור קשר עם חייזרים. "אנחנו רק צריכים להסתכל על עצמנו כדי לראות כיצד חיים אינטליגנטיים עשויים להתפתח למשהו שלא היינו רוצים לפגוש. אני מתאר לעצמי שהם עשויים להתקיים להם בחלליות ענקיות, לאחר שניצלו את כל המשאבים מכוכב הבית שלהם. חייזרים מתקדמים כאלה יהפכו אולי לנוודים, המחפשים לכבוש ולהתנחל בכל כוכב לכת שהם יכולים להגיע אליו", הזהיר הוקינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully