וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 תיאוריות קונספירציה שהתברר שהן נכונות לגמרי

עודכן לאחרונה: 7.10.2024 / 0:03

מעקב אחרי עב"מים, ניסויים בסמים פסיכידליים בבני אדם, נאצים שעזרו לאמריקאים לנחות על הירח וצפרדעים שהופכות להומואים - בכל הסיפורים המופרכים האלה יש הרבה יותר מגרעין של אמת

האם הממשלה משתמשת בנשק מיקרוגל?/@shawnryanshow

בשנים האחרונות ראינו את תחייתן המחודשת של תיאוריות הקונספירציה - חיסונים גורמים לאוטיזם. הכוכב ניבירו יתרסק לתוך כדור הארץ וימחק את כל החיים. הקורונה הונדסה כדי לא לפגוע ביהודים. הנחיתה על הירח זוייפה. טבח ה-7/10 הוא תוצאה של בגידה מפנים.

יש הרבה תיאוריות לבחירה, חלקן מופרכות לחלוטין וחלקן עם בסיס כלשהו של אמת. מחקרים שנערכו לאחרונה מצאו קשר בין היאחזות בתיאוריות מסוג זה לתמימות ופְּתַיוּת מצד אחד ולצורך "להרגיש מיוחד, שונה וכזה שלא הולך עם העדר" מהצד השני - אבל תומכי תיאוריות הקונספירציה יגידו לכם שזה פשוט עוד סיפור כיסוי כדי להסתיר את האמת.

עם זאת, ישנם מקרים שבהם החיים האמיתיים מוזרים בדיוק כמו במדע בידיוני ובהם מה שנשמע כמו תיאורית קונספירציה הזויה לגמרי נמצא בסופו של דבר כאמיתי לחלוטין.

מתוכניות מחקר מרושעות ועד טיוח של האמת של פרשיות הקשורות לבריאותינו - הנה שמונה דוגמאות מההיסטוריה הדי קרובה שנשמעות כל כך הזויות עד שבקלות היו יכולות להיות מומצאות על ידי מאמיני תיאוריות קונספירציה.

ה-CIA באמת עשה ניסויים עם שטיפת מוח וסמים פסיכדליים

סוכנות הביון המרכזית (CIA) צצה בהרבה תיאוריות קונספירציה, אבל המוניטין האפל שלה אינו בלתי מוצדק לחלוטין. מאמרים שפורסמו בשנות השבעים חשפו שהשירות החשאי באמת התעסק והתנסה בשטיפת מוח, עינויים פסיכולוגיים, הקרנות וטיפול בהלם חשמלי בסדרה של מחקרים על שינוי התנהגותי הידוע בשם "פרויקט MKULTRA".

מתוך העדויות שפורסמו עולה כי בפרויקט MKULTRA נעשו ניסיונות להשפיע על מצבים נפשיים של הפרט ולשנות את תפקוד המוח, בין השאר באמצעות תרופות וכימיקלים אחרים, חסך חושי, בידוד, התעללות מילולית ומינית.

יותר מ-150 ניסויים בבני אדם התבצעו בין השנים 1953 ל-1964, שרבים מהם כללו מתן תרופות וסמים אסורים לאזרחי ארה"ב ללא ידיעתם ​​וללא הסכמתם, ובלי פיקוח רפואי. מטרת המחקר הזה הייתה לפתח טכניקות וחומרים לשימוש נגד ברית המועצות ובעלות בריתה - בסגנון סם אמת ויצירת סוכני-על דמויי ג'ייסון בורן.

הסוכנות גם "נתנה LSD וסמים משני-דעת למאות אמריקאים תמימים במאמץ לחקור את האפשרויות של שליטה בתודעה האנושית", דיווח ה"ניו יורק טיימס" ב-1999. "רבים משפני הניסיונות האנושיים היו חולי נפש, אסירים, מכורים לסמים ונשים העוסקות בזנות - כלומר 'אנשים שלא יכלו להשיב מלחמה', כפי שניסח זאת קצין אחד בסוכנות", כך נכתב במאמר, "במקרה אחד, חולה נפש בקנטקי קיבל מינון גדול של LSD ברציפות במשך 174 ימים". ה-CIA היה כל כך מושקע ב-LSD שרבים תייגו את הסוכנות כאחראית לכל התנועה הפסיכדלית בארה"ב.

אבל הדברים נעשים אפילו אפלים יותר - מי שהיה אז מנהל ה-CIA, ריצ'רד הלמס, הורה להשמיד את כל הרשומות הקשורות ל-MKULTRA ב-1973, מה שאומר שיש כיום מעט מאוד עדויות מוחשיות לפעילות האסורה של שירותי המודיעין. אנו יודעים רק שהמחקר היה אחראי לפחות לאשפוז אחד ולשני מקרי מוות, אבל העלות האמיתית יכולה להיות הרבה יותר גבוהה.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

פוליטיקאים וראשי התעשייה הטעו בכוונה את הציבור בנוגע לסיכונים הבריאותיים של עישון

עישון מגביר את הסיכון לשבץ מוחי, נפחת, אי פוריות ושלל סוגי סרטן. כיום כולנו יודעים את זה. אבל עד לפני לא הרבה זמן, חברות הטבק ניסו כל שביכולתן לשכנע את הצרכנים שסיגריות הן לא רעות. זה לא נעצר שם - הם אפילו ניסו לשכנע את הציבור שעישון זה בריא. מספיק להסתכל על כמה ממודעות הפרסומת המסוכנות והסקסיסטיות משנות ה-50 וה-60.

ראשי חברות הטבק היו לוביסטים גדולים ותורמים נדיבים לקמפיינים של פוליטיקאים מכל צדי הקשת הפוליטית ובזכות זה הם הצליחו להתחבר לכל מי שנמצא בעמדת כוח, והשתמשו בהם כדי להפריך את המחקרים המדעיים שחשפו את הסכנה הבריאותית של עישון, בטענה שהממצאים לא ודאיים ושברשותם יש מחקרים שטוענים בדיוק ההפך.

רק בשנות התשעים הראיות המצטברות נגד עישון היו בלתי ניתנות להפרכה -ותאגידי הענק נאלצו להודות שאכן יש סיכונים בריאותיים הקשורים לעישון סיגריות.

בשנת 2006, לאחר תביעה בת שבע שנים, השופטת גלדיס קסלר מצאה את חברות הטבק אשמות בקשירת קשר, לאחר ש"דיכאו מחקר... השמידו מסמכים... עשו מניפולציות על השימוש בניקוטין כדי להגביר ולהנציח את ההתמכרות".

וגם סוכר...

לא רק חברות הטבק היו אשמות בסוג כזה של פעילות זדונית. תעשיית הסוכר גם השקיעה שנים בהסתרת נתונים ושיחדה מדענים כדי לשמור לעצמם מחקרים לא מחמיאים, כל זאת בזמן שהם מפרסמים ממתקים, דגני בוקר מסוכרים ומשקאות ממותקים עתירי סוכר בתוכניות טלוויזיה לילדים.

בשנת 2016, מאמר שפורסם ב-JAMA Internal Medicine חשף כי תעשיית הסוכר מימנה מחקר בשנות השישים, שהפחית משמעותית את הסיכונים הקשורים באכילת סוכר ובמקום זאת הפנה אצבע מאשימה כלפי השומן. לפי מחברי המאמר, בכירי תעשיית הסוכר ניסו לשלוט בוויכוח סביב הסכנות והיתרונות של צריכת סוכר ושומן במשך חמשת העשורים האחרונים.

לדוגמה, מחקר משנת 2011 העלה את הטענה המזעזעת (והכלל לא מגובה מדעית) שילדים שאוכלים ממתקים שוקלים פחות מאלה שלא אוכלים אותם. בדיקה קצרה גילתה שהמחקר מומן על ידי איגוד הקונדיטורים הלאומי, קבוצה שמייצגת חברות כמו הרשי וסקיטלס. ואז, ב-2015, נחשף שתאגיד הענק קוקה קולה היה זה שמימן מחקרים שקשרו בין ירידה במשקל לפעילות גופנית בכדי לערער את התפקיד החשוב שתזונה לקויה ממלאת בהשמנה ואת כמויות הסוכר שנמצאות במשקאות קולה.

ממשלת ארה"ב באמת חקרה עב"מים

דובר הפנטגון האלוף פט ריידר מדבר על עב"מים/רויטרס

אזור 51 הוא בסיס סודי בו מוסתרים עב"מים, חלליות וחייזרים - סיפור בדיוני שנהגה במוחות הקודחים של חובבי תיאוריות קונספירציה? ממש לא בטוח. בשנה שעברה, הפנטגון אישר שממשלת ארה"ב חקרה "תופעות מעופפות חריגות", או כמו שאנחנו, פשוטי העם, קוראים להם - עב"מים.

בין השנים 2008 ל-2011, התוכנית המתקדמת לזיהוי איומים אוויריים קיבלה קרוב ל-22 מיליון דולר, שזה, יש להודות, לא בדיוק נתח גדול מהתקציב השנתי של 600 מיליארד דולר של משרד ההגנה האמריקאי. בסופו של דבר, לטענת הפנטגון הניסוי לא עלה על כלום והתוכנית נסגרה - כך לפחות אומרים מקורות רשמיים.

על פי דו"ח שפרסם לפני כחצי שנה הפנטגון, חייזרים מעולם לא ביקרו בכדור הארץ. לא בעשור האחרון, לא לפני 20-30 שנה ואפילו לא ב-80 השנים האחרונות. כל התצפיות והדיווחים על עב"מים למיניהן הוגדו רשמית כטעויות בזיהוי או כשקרים מוחלטים.

הפנטגון פרסם שחלק מהתצפיות עשויות להיות ניסויים צבאיים סודיים, אך לא מדובר במשהו שהמקור שלו הוא חוץ-ארצי בשום צורה. המסקנה שלהם, שהורסת לנו את הפנטזיה שאי פעם נפגוש ביצורים מכוכב אחר (או שהם כבר מסתובבים בינינו), מבוססת על 80 שנה של תצפיות, כשלפי המשרד לפתרון אנומליות בכל התחומים של הפנטגון (AARO), אף אחת מהן לא הייתה של חייזרים, עב"מים, אינטליגנציה חוץ-ארצית או כל תופעה חריגה בלתי מזוהה.

הצוות סרק תצפיות מתועדות משנות ה-40 ועד היום ובדק כל דבר קטן, מרקטות ועד מל"טים עם טכנולוגיות חמקניות. התוצאה? נאדה. המשרד לפתרון אנומליות בכל התחומים "חקר וניתח" דיווחים של עשרות שנים ולא מצא דבר. העלייה בתצפיות של עב"מים בשנות ה-50 וה-60 נגרמה ככל הנראה מבדיקות של מטוסי ריגול אמריקאים מתקדמים וטכנולוגיית חלל, כך קבע הדו"ח של הפנטגון שהוגש לקונגרס. גורמים רשמיים אמרו גם כי "אין ראיות" לכך שממשלת ארה"ב עצמה נתקלה בחייזרים או מסתירה כאלה, כשרוב התצפיות שהגיעו אליהם הן של עצמים רגילים שמקורם בכדור הארץ.

והעסיקה מדענים נאצים לאחר מלחמת העולם השנייה

בסרט של סטנלי קובריק "דוקטור סטריינג'לאב" מ-1964, פיטר סלרס מגלם מדען גרמני נאצי לשעבר שהוא עתה יועץ מדעי בכיר לנשיא בבית הלבן (אותו הוא מכנה מדי פעם "מיין פיהרר") הסובל מתסמונת הגף הזרה ולכן אחת מידיו איננה נשמעת לו ומאיימת לחנוק אותו.

זה נשמע מופרך, אבל השמועות אומרות שהוא עוצב על פי דמותו האמיתית של ורנר פון בראון שהיה רק ​​אחד מכ-1,600 המדענים הנאצים שנשלחו לעבוד בארה"ב בעקבות התבוסה הגרמנית במלחמת העולם השנייה. התוכנית, שנקראה "מבצע מהדק נייר", נחשפה בכלי תקשורת כמו הניו יורק טיימס ב-1946.

חלק מהמדענים הללו היו מעורבים בפרויקט MK-ULTRA. פון בראון, לעומת זאת, הוכנס לעבודה כמנהל חטיבת פעולות הפיתוח של סוכנות הטילים הבליסטיים של הצבא. הוא היה מעורב מאוד בנחיתה על הירח (מה שהיווה פתח לשלל תתאוריות קונספירציה, בראשן הטענה שהנחיתה על הירח הייתה הונאה של נאס"א) ופיתח את המשגר ג'ונו 1, הטיל ששיגר את הלוויין המערבי הראשון.

לפני כן, כשעבד בשירות צבא גרמניה, הוא היה מעורב בתוכנית טילי V-2, שם השתמש באסירים ממחנות ריכוז נאציים כדי לסייע לו. העבודה המייסרת במפעל הביאה למותם של למעלה מ-12,000 עובדי כפייה. פון בראון נראה לכאורה במפעלים אלה שם הוא היה עד לערמות של גופות מתים. אין שום ראייה לכך שהוא ניסה למחות על ההרג של אותם אנשים. לאחר זמן אף התגלו מסמכים סודיים המצביעים על כך שבחר אישית אסירים לעבודות כפייה (עובדות אלו הוסתרו מפני הציבור האמריקני לאחר שנתגלו). מאוחר יותר בחייו אמר שהתבייש במה שראו עיניו. לאחר המלחמה, כמו רבים אחרים, פון בראון אמר, "לא ידעתי על השואה". בסוף חייו, בשנות ה-60 וה-70, הוא הביע חרטה במכתבים על השימוש באסירי מחנות הריכוז שפעלו תחתיו בעבודות כפייה.

במהלך המלחמה האס אס והגסטאפו עצרו את פון בראון בעוון פשעים כנגד המדינה, כיוון שנהג לדבר על בניית טילים שיקיפו את כדור הארץ ואולי אף יגיעו עד לירח. נראה שלדעת השלטונות הנאציים הוא פשע בהתעסקות ברעיונות חסרי חשיבות במקום שיתרכז בבניית טילים גדולים וקטלניים יותר עבור הצבא. בנוסף, היה חשד שפון בראון אהד את הקומוניזם, ושהוא תכנן לברוח לבריטניה עם התוכניות למטוס שיטיס V-2. הוא בילה שבועיים במאסר לפני ששוחרר כדי להמשיך בעבודת פיתוח הטילים הנאציים - עד שנכנע יחד עם חבריו ועבר לשרת את צבא ארה"ב.

למדענים האחרים בתוכנית "מהדק נייר" היה עבר מפוקפק דומה, וחלקם אף נשפטו במשפטי נירנברג.

מים יכולים להשפיע על המין של צפרדעים - בערך

אלכס ג'ונס, מנחה הרדיו מהימין הקיצוני ומפיץ תיאוריות קונספירציה ידוע, טען כי יש כימיקלים במים שהופכים את הצפרדעים להומואים. למרות שלא נראה שיש הרבה הוכחות לגיבוי ה"תיאוריה" שלו לפיה מים משפיעים על מיניות הצפרדעים, מסתבר שלפי מחקרים מסוימים לכימיקלים מעשה ידי אדם דווקא יש השפעה על מין הצפרדע.

מאמר משנת 2010 מאוניברסיטת קליפורניה, ברקלי, מצא כי עד אחד מכל 10 צפרדעים זכרים שנחשפו לאטרזין, חומר הדברה וקוטל עשבים נפוץ, חוו חוסר איזון הורמונלי שהפך אותם למעשה לנקבות. הם ייצרו אסטרוגן, הזדווגו עם זכרים, ואפילו הטילו ביצים. לאחרונה, מחקרים חדשים הראו שכימיקלים הנמצאים באגמים באזורי מגורים ומלחים המשמשים לסלילת כבישים יכולים גם הם להשפיע על מין הצפרדע.

בעוד ששינויים שגורמים כימיקלים מעשה ידי אדם לסביבה עשויים להיות בעייתים מנקודת מבט של רבייה, אין למעשה שום דבר "לא טבעי" בכך שבעלי חיים מחליפים מין. לשרימפס, דגי ליצן (שׁוֹשַׁנּוּנים), אלמוגים וצפרדעים יש את היכולת לעשות זאת. אין גם ראיות המצביעות על כך שכימיקלים במים יכולים להשפיע על המיניות של בני האדם או שממשלת ארה"ב מנסה להפוך ילדים להומואים עם קופסאות מיצים, כפי שג'ונס טוען.

שירות הבריאות הציבורי צפה בגברים שחורים מתים מעגבת שלא לצורך, בשם המדע

עגבת היא מחלה קשה שאם לא מטפלים בה עלולה לגרום לעיוורון, שיתוק ו/או מוות, ועד לגילוי הפניצילין לא הייתה לה תרופה. ובכל זאת, זה לא מתרץ את הטיפול הלא אתי שניתן לגברים עניים ושחורים שגויסו לקחת חלק בתוכנית לתיעוד ההתקדמות הטבעית של המחלה.

"ניסוי העגבת הלא מטופלת בטסקיגי בזכר הכושי" החל לפעול בשנת 1932, כאשר 600 גברים ממחוז מקון, אזור מקופח באלבמה, גויסו. מתוכם, 399 סבלו מעגבת. המשתתפים בניסוי לא נתנו הסכמה מדעת לניסוי ולתוצאותיו, ולא הודיעו להם כי הם אובחנו כנגועים בעגבת. נאמר להם שהבעיה שלהם היא "דם רע", וכי יוכלו לקבל טיפול בחינם, נסיעות בחינם אל המרפאה, ארוחה חמה אחת ליום, ואם ימותו תקבל משפחתם אלף דולר להוצאות הקבורה.

אם זה לא מספיק גרוע, החוקרים המשיכו בניסוי גם לאחר שהפניצילין הפך לטיפול מקובל ויעיל בעגבת בשנת 1945. הניסוי, שתחילה היה צפוי להימשך שישה חודשים, נמשך לא פחות מ-40 שנה. מסיבה כלשהי, הרופאים החליטו שזה האינטרס של עולם הרפואה לראות את הגברים הללו מתים מוות איטי וכואב שלא לצורך. המחקר הגיע לסיומו רק ב-1972, לאחר שהניו יורק טיימס חשף את קיומו של המחקר.

במהלך המשפט שנערך לאחר מכן, 28 גברים מתו מעגבת, 100 נוספים מסיבות קשורות, 40 בנות זוג שלהם חלו במחלה ו-19 ילדים נולדו כשהם נגועים במחלה. בסופו של המשפט קיבלו השורדים פיצוי בן 9 מיליון דולר, וכן מתן טיפול רפואי בחינם לכל המשתתפים בטיפול ששרדו, ולבני משפחתם של המשתתפים שמתו או שנפגעו מעגבת.

ב-16 במאי 1997 ערך הנשיא ביל קלינטון טקס בבית הלבן בהשתתפות חמישה מתשעת הנחקרים שנותרו עד אז בחיים, ובו התנצל באופן רשמי בפני הנחקרים. "את הנעשה אין להשיב", אמר, "אך אנו יכולים לסיים את השתיקה... אנחנו יכולים להפסיק להפנות את מבטינו. אנחנו יכולים להביט בעיניכם, ולומר סופית בשם העם האמריקני - מה שעשתה ממשלת ארצות הברית היה מביש, ואני מצטער."

בשנות הארבעים התקיימו ניסויים דומים בגואטמלה, שם הודבקו בכוונה מאות גברים ונשים בעגבת.

ממשלת ארה"ב הרעילה את אספקת האלכוהול - בכוונה (וגם מריחאונה)

המחוקקים הציגו ב-1920 את "חוק היובש", שהיה איסור בכל רחבי ארצות הברית על מכירה, ייצור, יבוא והעברה של משקאות חריפים מסיבות של בריאות ומוסר הציבור - כדי לרסן את הרגלי השתייה של האומה. אך מוסדות שמכרו באופן בלתי חוקי אלכוהול הלכו והתרבו והברחה, ייצור והפצה בלתי חוקיים של משקאות חריפים היו נפוצים. הסתבר שזה שמעבירים חוק לא מספיק כדי לשנות בפועל את התנהגותם של אנשים, אז ממשלת ארה"ב מצאה פתרון דרסטי והרבה יותר אפל: להרעיל את אספקת המשקאות הבלתי חוקיים.

לשם כך, הממשלה החלה להוסיף רעלים כמו בנזן וכספית לאלכוהול באמצע שנות ה-20. הרעלן הקטלני ביותר היה מתנול, הידוע גם כ"אלכוהול שמופק מעצים", שהוא חומר שנמצא בדרך כלל במוצרים תעשייתיים כמו דלק ופורמלין. שתיית החומר הזה עלולה לגרום לשיתוק, עיוורון ואפילו מוות. בסך הכל, על פי ההערכות, כ-10,000 בני אדם מתו כתוצאה ממסע הצלב המוסרי של הממשלה להרעיל את האלכוהול.

בסופו של דבר, אפילו הרעלת אספקת המשקאות לא הספיקה כדי להרגיע את הצמאון של הציבור לאלכוהול והחוק הלך וגווע עד שהסתיים ב-1933, אך הממשלה אימצה טקטיקה דומה במאבק נגד שימוש במריחואנה בשנות ה-70. במהלך שנות ה-70 המאוחרות, במסגרת תוכנית שנויה במחלוקת שמומשה על ידי ממשלת ארה"ב ריססו פאראקוואט (Paraquat) שהא חומר רעיל ומסוכן ביותר, על שדות קנאביס במקסיקו. זה נעשה במסגרת מאמצים של ממשלת מקסיקו להכחיד את שדות המריחואנה והפרג ב-1975, וממשלת ארצות הברית סייעה על ידי שליחת מסוקים וסיוע טכנולוגי אחר. המאמצים לחיסול השדות כשלו וקנאביס נגוע ברעל המסוכן הגיעו לשוק האמריקאי ונמכרו שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully