וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 דברים לצפות להם ב-CES 2015

2.1.2015 / 15:45

תערוכת הטכנולוגיה הגדולה של השנה תצא לדרך בשבוע הבא בלאס ווגאס. מעל 3,000 דוכנים צפוים להציג את המוצרים הכי חדשים. מה יהיה הטרנד הטכנולוגי הבא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דיווחים שוטפים החל משבוע הבא/מערכת וואלה!, צילום מסך

תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, 2015 CES - ראשי תיבות של Consumer Electronics Show, תתרחש השנה בתאריכים 6-9 בינואר בלאס ווגאס. בלתי אפשרי לסקור את כל המוצרים והחברות בתערוכה בכתבה אחת, כאשר רק ב-2014, לפי הנתונים הרשמיים ביקרו בה 160 אלף איש, ובתערוכה עצמה הציגו מעל 3,000 ביתנים של חברות ומוצרים שונים. השנה המספרים האלו צפויים לגדול. גם אנחנו נהייה שם.

בשיחה של כתבים מהארץ עם מנהל מחלקת המוצר של CES סטיב קוניג הוא מפלח את הקטגוריות הבולטות בתערוכה: "המוצרים בשוק מתחלקים ל-7 קטגוריות עיקריות: מסכי טלוויזיות, סמארטפונים וטלפונים סלולארים (רגילים), מכשור לביש, קונסולת גיימניג, מחשבים נייחים, מחשבים ניידים ותחום שכמעט כבר לא איתנו מצלמות דיגיטליות. הם מהווים כ-80% מהרווחים היום".

לפי קוניג, השנה יותר משנים קודמות נזכה לראות "אקו-סיסטם של מוצר". כלומר, מוצרים שהקנייה שלהם מוסיפה ערך ומרחיבה מותג, ומתקיימת ביותר מפלטפורמה אחת. למשל שירות AirDrop של אפל המאפשר העברת קבצים בין אייפון, אייפד ומק. הנה 7 דברים לצפות להם ב-CES:

מסכי טלוויזיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסך 4K קעור של סמסונג/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטרנד החם לפי קוניג ימשיך להיות ה-4K. הוא צופה את מה שכולם מעריכים: מחירי המסכים ירדו והם יחליפו את מסכי ה-HD. מגמת המסכים המעוקלים צפויה להתרחב. LG כבר הכריזה על טלוויזיית ה-quantum dot, מסך 4K עם נראות צבע רוויה ועמוקה יותר המשפרת את איכות התמונה. גם סמסונג צפויה להכריז על מסך חדש.

תת-התחום של "קופסאות חכמות" כמו האפל TV וה-Nexus Player, עלול להציג הפתעות. השנה ראינו את כניסתה של אמזון לתחום עם ה-Fire TV ואחריה חברות גדולות אחרות יכולות להצטרף כדי להפוך טלוויזיה טיפשה לחכמה יותר.

שיתופי פעולה מעניינים ניתן לראות למשל בין סמסונג לסוני עם שירות ה-PlayStation Now, שיאפשר לשחק משחקים של הקונסולה בטלוויזיות החכמות של סמסונג.

עוד באותו נושא

תערוכת CES בשבוע הבא: טלוויזיות בטכנולוגיה שלא ראיתם

לכתבה המלאה

סמארטפונים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סמסונג יציגו גרסה מתקדמת של Note Edge?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנים קודמות התערוכה פחות התמקדה בסמארטפונים ויותר במוצרי סלולר משלימים למכשיר. אך השנה השמועות גורסות שיתכן והיצרניות הגדולות ביותר (חוץ מאפל שלא מופיעה באירועים חיצוניים) חברו להכריז מכשיר דגל באירוע.

HTC – שמועה טרייה יחסית מספרת על מכשיר חדש שדלף עם שם הקוד Hima. לפי השמועה, המכשיר יכיל מסך בעל 5 אינץ' FHD, מעבד מהסדרה החדשה של קוואלקום הסנאפדרגון 810, זיכרון 3 ג'יגה-בייט ומצלמה משופרת באיכות של 20.7 מגה-פיקסל אחורית ו-4 "אולטרא מגה-פיקסל", קידמת.

סמסונג – סמסונג חיכתה לברצלונה בשנה שעברה להצגת הגלקסי S5, ואולי נזכה להצצה ראשונית לגלקסי S6 בלאס ווגאס. כמו כן, יתכנו שיפורים או הצגות מכשירים שהולכים לכיוון קצת אחר (פיזית) כמו ה-Note Edge ואולי תתיכן גרסא של הגלקסי 6 Edge.

Sony – סוני לא מציגה מכשיר דגל כל שנה, אלא כל כמה חודשים. כאשר ה-Z3 יצא רק לפני שלושה חודשים זה לא מפתיע שה-Z4 יצא בינואר. סוני כבר שיחררה טיזר למכשיר הדק החדש ושמועות מדברת על כך שהוא יגע עם הסנאפדראגון 810 הזריז גם כן.

נוקיה – מי? אה כן אלו. למרות שטכנית החברה כבר לא מייצרת יותר טלפונים, מיקרוסופט עלולה לקחת את המושכות ולהציג מספר מכשירי לומיה חדשים תחת המותג החדש "מיקרוסופט לומיה". יהיה מעניין לראות חברה כמו מיקרוסופט מציגה סמארטפון לראשונה בתערוכה מסדר גודל שכזה. כמו כן עדיין לא ראינו את הטאבלט של נוקיה.

LG – עתידה להציג את הדור הבא של ה-G-Flex, שאמור להיות קטן ומתקדם מקודמו. גם הוא בעל מסך קמור, כפי שהוצג לעיתונאים הישראלים בסיור במפעל בסיאול. ה-G4 יצטרך להמתין כנראה.

עוד חברות ששווה לשים לב אליהם יהיו: חברת Xiaomi ששמועות על ה-Mi 4 שלה כבר בדרך, Kodak – עם טלפון ראשון בעל יכולות צילום מתוחכמות ואסוס עם הדור הבא של ה-Zenfone וייתכן ונראה גם טאלבט חדש של אסוס.

מכשור לביש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמלת העכביש הרובוטית של אינטל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמרו ש-2014 תהיה השנה של המכשיר הלביש והשעונים החכמים, ולמרות שיצאו הרבה שעונים לשוק התחום עדיין נמצא בתחילת הדרך. נראה שחלק מהלקוחות והיצרניות מחכות לשעון של אפל. אבל שעונים זה לא הכל, ו-2015 יכולה להיות שנת הפריצה של המכשור הלביש לקהל רחב יותר.

גוגל – לא נוהגת להציג מוצרים בכנסים אך יתכן שנקבל הצצה לדור הבא של גוגל גלאס שיכיל מעבדי אינטל.

אינטל – יציגו את מגוון השמלות החכמות והמפחידות בשילוב פלטפורמת ה-IOT. ניתן גם לצפות לביגוד חכם נוסף בכנס ואולי אף לתצוגת האופנה החכמה הראשונה בהיסטוריה.

שעונים – למרות שראינו כבר מספיק, יתכנו דגמים חדשים לשעונים של סמסונג עם שיפורים ל-Gear VR, שעון חדש למוטורולה, LG, קוואלקום ועוד. כמו כן השעון בעל מסך ה-e-paper של סוני עוד לא התגלה.

צמידים – מיקרוסופט הציגה את ה-Microsoft Band, והצפי הוא הצגת אפליקציות תומכות נוספות. Fitbit – תציג ככל הנראה צמידים חדשים משלה, אחרי שאפל הציגה מתחרה עבורה.

VR

אוקולוס nimble sense. קיקסטארטר, אתר רשמי
nimble sense, מוסיף ידיים בתוך המציאות המדומה של אוקולס ריפט/אתר רשמי, קיקסטארטר

בתוך קטגוריית המכשור הלביש נמצאות קסדות המציאות המדומה, שגם בו הייתה שנה מלאה בהכרזות, וגם הוא עוד בתחילת הדרך ומעורר עניין רב. אם יהיו הפתעות בתערוכה, אולי הם יגיעו מהכיוון הזה.

אוקולוס ריפט - בשיתוף עם חברות ספורט כבר הודיעו שיציגו את השירות החדש בתערוכה שיעזור להתאמן בכיף.

קארל זייס – היצרן שעבד עם נוקיה על התחום האופטי במצלמות שלה, אמור להציג את VR ONE שההזמנות לרכישתו כבר זמינות באתר.

סמסונג - עתידה להציג חידושים למשקפי ה-GEAR VR, ויתכן שתתווסף להן תמיכה נוזפת מעבר לנוט 4.

סוני - עדיין חסרים הרבה פרטים על פרויקט מורפיאוס, קסדת המציאות המדומה של סוני. הכרזות ולוחות זמנים לפרויקט ואולי אפילו התנסות בבטא שלו יהיו נחמדות במיוחד.

גיימינג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אקס בוקס, עקפו לראשונה השנה את המכירות של הפליסטיישן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא יוצגו קונסולות חדשות, אך כאשר גם סוני וגם מיקרוסופט נוכחות באירוע, אין ספק שהם ירצו להציג חידושים בתחום.

סוני - ב-CES 2014 הציגה סוני את שירות ה-PlayStation Now, וכעת שהשירות כבר נמצא בבטא בארה"ב נקבל מידע נוסף עליו וגם על ה-PlayStation TV.

מיקרוסופט – בשנה שעברה הציגה את פרוייקט Room Alive שהופך חדר שלם לזירת משחק ובטוח שלמיקרוסופט לא נגמרו האפשרויות. יתכן ויוצגו שימושים נוספים למצלמת הקינקט, במקומות שלאו דווקא קשורים לגיימינג כאשר ערכת הפיתוח כבר נמצאת בחוץ לווינדוס 8 ומעלה.

אוקולוס – כן שוב, קוניג בטוח שהשנה תהיה שנת ה-VR כאשר כמעט כל חברה גדולה משתמשת ב"משקפיים או מכשיר שמאפשר VR" כמו שעושה סמסונג ה-Gear VR. אוקולוס ביצעה כמה רכישות ושותפויות מעניינות ב-2014 כמו במקרה של nimble VR, ואין ספק שמפתחי משחקים רבים ישמחו להראות את החידושים שניתן להגיע אליהם. פרטים נוספים על הדור הבא של המשקפיים ומתי הם יהיו זמינים לצרכנים יתכן ויחשפו גם כן, כאשר החומרה בפיתוח כבר למעלה משנתיים מאז החלה את דרכה בקיקסטארטר.

עוד חברות עתידות להציג בתחום הגיימינג, כאשר לגוגל יש את הקופסא שלה והשלט (של אסוס), וחברות אחרות עתידות להראות מכונות משחק מבוססי אנדרואיד, או מבוססי אנדרואיד TV, כעת כשהפלטפורמה מותאמת יותר לטלוויזיות ונשארה יחסית פתוחה.

PC ומחשבים ניידים

מחשבי השולחן הוא תחום שרואים ממנו פחות חידושים, אך עובר צרכנים רבים מסך המחשב הוא צג טלוויזיה לכל דבר. סמסונג כבר הכריזה על ה-SE790C, מסך מעוקל עם היכולות לתמונה בתוך תמונה ותמונה לצד תמונה.

LG לא תישאר אדישה ותציג גם היא פתרון לגיימרים שמשתמשים במסך גם כטלוויזיה.

תחום המחשבים הניידים עבר טלטלה לא קטנה ב-2014. שוק הטאבלטים נגס בו, ומצד שני התחום גם תפס תאוצה עם צריכה נמוכה יותר של בטריות ומסכים מרשימים יותר.

לנובו - כבר הציגה את הסחורה שלה לפני כמה חודשים ויתכן שעם כניסת ווינדוס 10 נראה עוד חברות כמו אסוס, אייסר, סמסונג, ועוד מציגות ניידים היברדים (גם מחשב נייד וגם טאבלט).

אולי יהיו הפתעות כמו במקרה של HP שהציגה
מחשב sprout משולב מקרן, בעל מסך מגע, שבעזרת מדפסת תלת מימדית מסוגל להעביר חפצים לתוך העולם הוירטואלי וגם להוציא אותם משם.

מצלמות דיגיטליות

המצלמה התלת ממדית של סמסונג. יוטיוב, צילום מסך
Project Beyond של סמסונג/צילום מסך, יוטיוב

האם זו תהיה שנת הפרידה של המצלמות הדיגיטליות? עדיין לא, אבל אולי דווקא הסיטואציה שאליהן נקלעו המצלמות (מצלמות הסמארטפונים מספיק טובות) עדיין ניתן לראות כמה דברים מעניינים שהוצגו ב-2014, אך לא באופן מלא.

סמסונג, הפעם עם מצלמה תלת מימדית עם Project Beyond שיכולה לעשות סטרימינג לקסדת המציאות התואמת. פעם אחרונה שהמוצר הוצג לכתבים הם יכלו רק להסתכל עליו, אולי הפעם גם יהיה אפשר להתנסות במוצר.

קודאק, בנוסף לסמארטפון, תציג מצלמת אנדרואיד חכמה שהדגש בה יהיה על נוחות ואלגוריתמים מתוחכמים מאשר חומרה חזקה כמו מצלמות ה-DSLR.

לאור הפופולאריות של מצלמות גו-פרו, HTC צריכה להביא ערך מוסף למצלמה שלה ולשחרר את המוצר הנלווה שלה Zoe גם ל-iOS. יוצגו גם חידושים בתחום המצלמות שהם כבר לא לחובבנים כמו DSLR היקרות של סוני וסביר להניח שתתווסף להן אפליקציה חכמה ויכולות צילום חדשות.

לסיכום

אם אתם אוהבים טכנולוגים ב-CES 2015 כל אחד יכול למצוא משהו שילהיב אותו. בין אם זה סמארפטונים חדשים, משקפי מציאות מדומה, מסכים באיכות גבוהה ועוד. אנחנו נהיה שם ונביא לכם את הסיקורים של המוצרים הכי חמים מהשטח, ממסיבות העיתונאים ומדוכני התערוכה.

  • עוד באותו נושא:
  • CES 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully