וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זול (מאוד) ומוצלח: בדקנו את הסמארטפון מייזו Note 9

12.12.2019 / 6:25

הוא עולה 999 שקלים, מגיע בעיצוב סולידי למדי ואף הצליח להפתיע באחד מהפרמטרים החשובים ביותר בסמארטפון. בדקנו את המייזו Note 9 שהושק לאחרונה בישראל ומתיימר להתחרות ביצרנית הסינית ששולטת בישראל: שיאומי

צלמים זמניים מורשים

בוידאו: המייזו 16 כמכשיר הראשון עם טביעת אצבע במסך

החברות הסיניות מתחרות על השוק הישראלי בקטגוריית מכשירי הביניים, שבעצמה מהווה נתח שוק ענק בקרב הצרכנים בארץ. מכשירים הופכים לזולים יותר וטובים יותר, והחברות הגדולות כמו סמסונג ואפל נאבקות לשמור על מקומן ובצדק. הפעם הגיע לשולחן הבדיקות שלנו ה-Note 9 של מייזו - מכשיר מקטגוריית הביניים, אולם באמתחתו כמה נתונים ששמים אותו במקום אחר על המפה, כזה שמתקרב יותר לעולם מכשירי הביניים-דגל. עם תג מחיר נמוך באופן מפתיע, אולם עיצוב קצת בנאלי, בדקנו האם הוא מצליח להפתיע.

עיצוב

העיצוב של המייזו החדש מזכיר מאוד את ה-X8 שבחנתי בתחילת השנה, והיו לי תקוות שהחברה לא תמחזר את העיצוב ותגוון. למעשה, מרחוק כמעט ולא תוכלו להבדיל ביניהם מלבד למיקום עדשות המצלמה שזזו. מדובר בבחירה בנאלית למדי, נטולת כל סיכון או מחשבה קדימה - די מאכזב. אפשר להגיד שזה העיצוב הכי סולידי שראיתי בעולם הסמארטפונים. לוגו של מייזו ועדשת מצלמה כפולה על גבי גב עשוי פלסטיק בצבע אפרפר כהה, שלפחות לטובת המכשיר, נותנות לו מראה נקי. הפלסטיק דמוי הזכוכית הינו הדבר היחיד שכנראה יגרום לכם להרגיש כאילו אתם אוחזים במכשיר ביניים, וזאת בגלל שהמעטפת מרגישה הרבה יותר איכותית ועמידה. בכלל, זה מדהים איך סמארטפון בכמה מאות שקלים מסוגל לתת למשתמש תחושת פרימיום שכזו ביד. בהיבט הזה, הסמארטפון מקבל את מלוא הנקודות.

עוד בוואלה!

"מעניין את מי הרגיזה": הרשת מגיבה לתחקיר התחבורה הציבורית של עמליה דואק

לכתבה המלאה
מייזו נוט 9 Meizu Note. עמית לגו, מערכת וואלה!
המייזו נוט 9/מערכת וואלה!, עמית לגו

מסך

מייזו מעולם לא הצטיינה בתחום המסכים וגם בנוט 9 נראה כי היא לא עושה מאמץ כדי לשנות את התחושה וההרגשה הניכרת. המסך הינו מסוג IPS LCD ומגיע בגודל 6.2 אינץ' וברזולוציית FullHD+. במילים פשוטות יותר, מדובר במסך סטנדרטי לחלוטין ללא כל מאפיינים מיוחדים, והוא באמת לא מנסה אפילו להבליט את עצמו לעומת המתחרים בקטגוריה, אבל אולי זה גם לא דבר רע. הבהירות סבירה, הצבעים רווים אך לא יתר על המידה ונראה שכיול הצבעים נעשה בצורה מתונה, אם כי הצבע הלבן נוטה לגווני אפור. בכל הנוגע לחדות, הרזולוציה כבר הפכה להיות הבסיס במכשירי הביניים והדגל העדכניים, כך שלא יהיו כן שום הפתעות. עם זאת, כנקודה לטובתו, המגרעת והסנטר לא גדולות במיוחד, כך שגודלו של המסך והשוליים הצרים, הופכים את הנוט 9 לסמארטפון אידיאלי לצפייה בנטפליקס, יוטיוב ובשאר שירותי הסטרימינג.

מייזו נוט 9 Meizu Note. עמית לגו, מערכת וואלה!
המייזו נוט 9/מערכת וואלה!, עמית לגו

חומרה וביצועים

כשמסתכלים מתחת למכסה המנוע של הנוט 9 מגלים מכשיר ביניים צנוע, כשמבחן התוצאה מראה תוצאות חיוביות ומפתיעות. הוא פועל באמצעות ערכת השבבים סנאפדרגון 675 לצד 4 גיגה זיכרון ראם ו-128 גיגה זיכרון לאחסון. הנתונים הללו מספקים למכשיר כוח עיבוד לא רע בכלל, שבאמצעותו מסוגל המייזו להפיק ביצועים שלא יביישו הרבה מכשירי ביניים והכלאות אחרות מבית המתחרים. לכל אורך השימוש שלי במכשיר הוא עבד ללא גמגום והפעיל גם משחקים שלא דרשו יותר מדי משאבים בלי לקרטע. למעשה, המכשיר מזכיר לשוק כולו שאפשר למצוא ביצועים סבירים לחלוטין גם במכשירים בתגי מחיר נמוכים משמעותית ממכשירי הדגל. חיי הסוללה לא היו פחות מרשימים עם כזו בנפח 4,000 מיליאמפר שעה, שהצליחה לספק, בקלות יתרה יש לציין, יום שלם של שימוש.

ממשק

היצרנית הסינית משלבת במכשיריה את מערכת ההפעלה אנדרואיד בשילוב ממשק ה-FlyMe, כשבמכשיר שלנו הגיע הגרסה 7.2. הממשק צובע את בסיס מערכת ההפעלה אנדרואיד ומייצר חתימה ייחודית של מייזו, ממש כמו הממשקים של חברות כמו שיאומי וסמסונג. במבט על כמה הממשק הזה התקדם בשנתיים האחרונות, במיוחד לאור העובדה שהיה עמוס באפליקציות מיותרות, בהחלט ניתן לראות כמה החברה התקדמה בתחומה. ניתן לשים לב למגמה של הסרת אפליקציות ויישומים לא הכרחיים, לטובת ממשק נקי ככל שניתן, אולם עדיין דרושה מתיחת פנים שתגרום לו להיראות יותר מודרני ופחות בנאלי. עם זאת, הנוט 9 עדיין הגיע עם כמה משחקים שהותקנו מראש, כשכולם ניתנים למחיקה תוך כמה רגעים. עוד המכשיר מגיע עם אנדרואיד 9 ישירות מהקופסה, כשלא ידוע לפחות כרגע על עדכון לאנדרואיד 10.

מייזו נוט 9 Meizu Note. עמית לגו, מערכת וואלה!
המייזו נוט 9/מערכת וואלה!, עמית לגו

מצלמה

במכשירי הביניים לרוב היה ניתן למצוא מצלמות פשוטות יחסית שסיפקו את איכות התמונה הבסיסית ביותר, עם אלגוריתם עיבוד מתקדם שסיפק את המינימום ההכרחי. למעשה, מעולם לא התלהבתי יותר מדי ממערכי הצילום של מכשירי החברה, אולם זה שבנוט 9 הצליח לעלות מעל הציפיות שלי. מערך הצילום הכפול כולל עדשת 48 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של ועדשת 5 מגה פיקסל עם מפתח צמצם של f/1.8. מערך הצילום הקדמי כולל עדשת 20 מגה פיקסל. המצלמה האחורית הפתיעה עם עומק שדה טוב ורמת פירוט גבוהה, אבל אכזבה מאוד בכל מה שנגע לשחזור צבעים. בצילום בתנאי תאורה חשוכים, המייזו סיפק תמונות מוארות יחסית בלי הרבה רעש הודות למצב הלילה המתוחכם שלו, אבל כמובן תמורת איבוד הרבה מהחדות והפרטים שבתמונות המוארות. לעיתים רחוקות מאוד קיבלתי תמונה עם איזון לבן מעוות ובהירות גבוהה מדי. יש ליצרנית הסינית עוד מה ללמוד בעולם הצילום בסמארטפונים, אבל נראה שהיא בכיוון הנכון.

צולם במייזו נוט 9 Meizu Note. עמית לגו, מערכת וואלה!
צולם במייזו נוט 9/מערכת וואלה!, עמית לגו
צולם במייזו נוט 9 Meizu Note. עמית לגו, מערכת וואלה!
צולם במייזו נוט 9/מערכת וואלה!, עמית לגו

סיכום

המייזו נוט 9 מתגלה כמכשיר בסיסי למדי מכל בחינה וזה לא דבר רע. הוא מציע עיצוב סולידי בלי הפתעות גדולות במיוחד (חוץ ממחבר 3.5 לאוזניות, שהוא עדיין כולל) ומסך שאינו מבליט סיכון ייחודי כלשהו. מערך הצילום האחורי הפיק תמונות לא רעות בכלל מצד אחד, ומצד שני, לא טובות מספיק כדי שיתחרו עם מכשירים אחרים בקטגוריה. בכל הנוגע לממשק של מייזו, הוא כבר זכה לפיתוח נרחב במהלך השנים וכעת מציע חוויה הרבה יותר שלמה ומאורגנת, כך שאם השתמשתם בעבר במכשיר אנדרואיד, אתם לא אמורים ללכת לאיבוד. הביצועים היו מצוינים לאורך השימוש שלי איתו, בזמן שחיי הסוללה הרשימו במיוחד, ולעיתים אף הספיקו ליום וחצי של עבודה. זהו כנראה המכשיר הכי בנאלי שמייזו יצרה, ובמובן מסוים, זו המעלה הכי גדולה שלו. מדובר בבחירה מומלצת לכל מי שמחפש מכשיר טוב במטרה לספק עבודה טובה בכל הבחינות בתג מחיר של 999 שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • מייזו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully