וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם כרום יהרוג את חלונות?

גדי להב

13.7.2011 / 12:42

כרום צפוי לעבור בפופולריות שלו את אקספלורר בעוד כשנה. אם זה יקרה, מערכת ההפעלה חלונות תעמוד גם היא בסכנה

יותר ויותר אנשים משתמשים בדפדפן כרום של גוגל. לתחושה הזו יש גם גיבוי במספרים. כרום תופס תאוצה על חשבון אקספלורר הוותיק של מיקרוסופט, ויעבור אותו, על פי תחזיות, בעוד בסך הכל שנה. אם זה יקרה, מוצר חשוב יותר של מיקרוסופט יעמוד בסכנה - מערכת ההפעלה חלונות.
על פי נתונים שפורסמו בתחילת החודש, 20% מהגולשים בעולם משתמשים בכרום. אבל מה שמעניין יותר הוא הקצב: כרום הגיע לנתח שוק של 5% תוך 16 חודשים. את ה-5% הנוספים השיג תוך שמונה חודשים. נדרשו לכרום שנתיים להגיע לנתח של 10%, אבל רק 10 חודשים לצבור 10% נוספים. וככל שהוא עולה, יורדים בהתאמה שני המתחרים העיקריים שלו - פיירפוקס ואקספלורר. בקצב הזה, הוא יעבור את אקספלורר במאי 2012. כל יום מת אדם שגולש באקספלורר, ונולד אדם שגולש בכרום.

לעבור דפדפן, וגם דואר אלקטרוני, זה קצת כמו לעבור דירה. צריך שיקרה משהו לא קטן כדי לגרום לרוב הגולשים לעזוב את אקספלורר, שאליו התרגלו ובסך הכל עושה את העבודה, ולהוריד באופן אקטיבי דפדפן חדש. אז מה עשה כרום שמצליח כל כך? לכרום יש כמה פיצ'רים נחמדים, אבל דבר אחד מרכזי גרם להצלחה שלו - הוא פשוט היה הרבה יותר מהיר. גוגל השכילה להבין שמהירות היא פרמטר קריטי לשימוש בדפדפן. כרום היה מלכתחילה מהיר יותר, ומאז הוא רק משתפר מגרסה לגרסה.

פיירפוקס ואקספלורר נאלצו לרדוף אחרי כרום. הם מוציאים גרסאות בקצב מוגבר, ושיפרו משמעותית את המוצר שלהם. השוק למעשה נמצא בשיפור מתמיד. זו הוכחה לכוחה וחשיבותה של התחרות. זו מסקנה כביכול טריוויאלית, אבל לא מובנת מאליה בהתחשב בכך ששני התחומים החשובים ביותר ברשת, חיפוש ורשתות חברתיות, נשלטים על ידי מונופולים. תחשבו מה היה קורה אם התחרות שם היתה ראויה יותר.

להצלחה של כרום יש משמעות נוספת: גוגל מפתחת בשנים האחרונות מערכת הפעלה בשם כרום. מערכת ההפעלה הזו של גוגל לא יושבת על המחשב, אלא ברשת, כך שצריך להתחבר לאינטרנט כדי להפעיל את המחשב. זה מחסום שנשחק והולך ככל שהעולם הופך מחובר יותר. ככל שיותר אנשים יכירו את כרום - המוצר והמותג - יש סיכוי גבוה יותר שהם יאמצו גם מחשב שעובד על כרום, במקום מונופול נוסף - חלונות, מערכת ההפעלה של מיקרוסופט.

חלונות ניצבת מול האיום הגדול בתולדותיה. מחשבי טאבלט וטלפונים חכמים כבר מופעלים על-ידי מערכות אחרות - iOS של אפל ואנדרואיד של גוגל. המכשירים האלה נמכרים בקצב גובר והולך, וחלונות בכלל לא נמצאת במשחק הזה. כרום מציב איום גם על המגרש הביתי של חלונות - מחשבים ניידים ונייחים. לכן, עד כמה שזה נשמע מופרך כיום, יכול להיות שבעוד שנים ספורות מערכת ההפעלה חלונות תהיה נפוצה הרבה פחות, ואולי אפילו תחדל להתקיים.

הכותב הוא העורך הראשי של אתר וואלה!

עוד בנושא:

- יום הולדת 15 לאינטרנט אקספלורר

באיזה דפדדפן אתם משתמשים? הצביעו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • כרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully